اخباراخبار موتورسیکلت

جریمه موتورسیکلت‌های فاقد بیمه صفر می‌شود

اخبار خودرو

یکی از بزرگترین معضلات موتورسیکلت‌ها، نداشتن بیمه آنهاست. موضوعی که با توجه به قیمت بالای بیمه شخص ثالث تا حدودی از سوی موتورسواران توجیه می‌شود. بیشتر موتورسیکلت‌های موجود در بازار، به دلیل عدم خرید بیمه شخص ثالث، از سوی بیمه مرکزی جریمه شده و راکبین و صاحبین آنها دیگر به دنبال پرداخت جریمه و ثبت بیمه نیستند.

اما بدیهی است که با بخشش این جریمه‌ها، قطعا بیشتر صاحبان موتورسیکلت‌ها اقدام به خرید بیمه می‌کنند.

وزیر اقتصاد در مصاحبه ای در این خصوص عنوان داشت:

قریب به ۱۲ میلیون موتورسیکلت‌ فعال داریم که کمتر از ۲ میلیون موتورسیکلت‌ بیمه‌نامه شخص ثالث دارند و با توجه به الزام قانونی برای برخورداری از بیمه، در شرایط بروز حادثه فقدان بیمه موجب خسارات زیادی به موتورسواران می‌شود.
یکی از موانعی که موتورسواران برای بیمه اقدام نمی‌کنند این است که با وجود فقدان بیمه‌نامه باید یک سال جریمه بپردازند و حالا در قالب این ابلاغیه این موانع برداشته شده است و هر فردی که اقدام به بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت خود کند ۱۰۰ درصد جریمه او بخشیده می‌شود.

حال باید دید با وضع این قانون و تصمیم از سوی دولت و بیمه مرکزی، آیا موتورسیکلت‌های بیشتری برای بیمه مراجعه خواهنند کرد یا خیر؟!

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بنظر بنده هرچقدر دولت به موتور داران نزدیکتر بشه و کمک کنه اونا هم متعاقبا به دولت و حاکمیت نزدیکتر میشن و قوانین رو با جان و دل میپذیرند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!