اخباراخبار موتورسیکلت

درخواست پلیس پایتخت درباره اصلاح قوانین و جرایم موتورسیکلت‌ها

اخبار خودرو

بگفته رییس پلیس راهور تهران: رانندگان موتورسیکلت‌های متخلف همانند دیگر وسائل نقلیه موتوری تحت رصد سامانه‌های هوشمند قرار دارند و در صورت ارتکاب تخلفات رانندگی جریمه می‌شوند.

به گزارش پلاس موتو از آنجا که وضعیت تردد موتورسیکلت‌ها در پایتخت دغدغه‌ چندین دهه‌ای مردم و مدیریت ترافیک است و بزرگترین چالش هم دست به دست شدن مداوم مالکیت این وسایل نقلیه است که هنوز ساماندهی نشده است.

اصلاح قوانین مربوط به نقل و انتقال

سردار محمدحسین حمیدی با بیان اینکه قوانین مالکیت وسائل نقلیه یکسان است، افزود: به دلایل مختلف فرآیند تغییر مالکیت‌های مربوط به موتورسیکلت‌ها ثبت نشده و مالکیت آنها، هنگامی که از کارخانه خارج می‌شوند با یک برگ سند میان افراد مختلف دست به دست می‌شود.

این مسئله نافی جریمه شدن این وسائل نقلیه نیست و هر زمان اقدام به خلافی کنند، بطور قطع ثبت می‌شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ

عدم بازدارندگی جرایم موتورسیکلت‌ها

حمیدی به مدیریت ترافیکی موتورسیکلت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: پلیس برابر قانون عمل می‌کند و نمی‌تواند فراتر از قانون حرکت کند.

به گفته وی اگر قانون بازدارنده نیست و ضعفی دارد، باید اصلاح شود که این مهم از طریق رسانه و با مطالبه‌گری افکار عمومی و پلیس امکان‌پذیر است.

وی توضیح داد: در سه سال اخیر، پلیس با همه ظرفیت و با هماهنگی مراجع قضایی از مجازات جایگزین برای موتورسیکلت سواران متخلف استفاده می‌کند تا با هزینه کمتر و کارایی بیشتر، سبب ساماندهی این وسایل نقلیه شود.

همچنین تحول قابل ملاحظه‌ای در این زمینه ایجاد شده به طوری که شمار تخلفات موتورسیکلت‌ها کاهش یافته اما هنوز تا ایده آل فاصله داریم و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!