به گزارش پلاس موتو یکی از غولهای موتورسازی دنیا یعنی کاوازاکی ژاپن، اولین موتورسیکلت ورزشی هیدروژنی جهان را با نام کاوازاکی نینجا H2 HySE رونمایی کرد. این موتورسیکلت بر اساس مدل نینجا H2 موجود این شرکت ساخته شده است و از یک انجین هیدروژنی مشتعل کننده مستقیم استفاده میکند.
مشخصات فنی کاوازاکی نینجا H2 HySE
نینجا H2 HySE دارای یک انجین چهار سیلندر خطی با حجم 998 سیسی است. این پیشرانه از یک سیستم سوخت رسانی هیدروژنی مستقیم استفاده میکند که در آن هیدروژن به طور مستقیم به محفظه احتراق تزریق میشود. این کار باعث میشود که موتور قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به نوع بنزینی تولید کند.
پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاسموتو
نینجا H2 HySE با کمک یک موتور و سیستم الکتریکی که در آن تعبیه شده میتواند در هنگام شتاب گیری یا بالا رفتن از سربالاییها به موتور کمک کند. این سیستم از یک باتری لیتیوم یونی استفاده میکند که توسط ژنراتور هیدروژنی شارژ میشود.
کاوازاکی H2 HySE هنوز در مرحله نمونه اولیه (کاسنپت) قرار دارد و فعلا مدیان کاوازاکی هیچ برنامهای برای تولید انبوه آن اعلام نکرده است. با این حال، این موتورسیکلت نشان دهنده جهش و پیشرفت کاوازاکی در زمینه فناوری پیشرانههای هیدروژنی است.
سخن پایانی
رونمایی از این مدل نینجا یک گام مهم در توسعه موتورسیکلتهای هیدروژنی است. این موتورسیکلت نشان میدهد که موتورسیکلتهای هیدروژنی نیز میتوانند قدرت و عملکردی مشابه موتورسیکلتهای بنزینی داشته باشند. با پیشرفت فناوری هیدروژنی، انتظار میرود که موتورسیکلتهای هیدروژنی در آینده به گزینهای محبوب برای علاقهمندان به موتورسیکلت تبدیل شوند.