پیشنهاد سردبیرنقد و بررسی

هوندا تریل 125 2024 ترکیبی از زیبایی، قدرت و استقامت

اخبار خودرو

در این مطلب قصد داریم به سراغ بررسی هوندا تریل 125 2024 برویم و مشخصات آن را باهم بررسی کنیم. پس لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. اگر به محصولات مینی 125 سی‌سی موجود در بازار موتورسیکلت‌ها علاقه داشته باشید، احتمالا می‌دانید که هوندا تریل 125 2024 یکی از بهترین و محبوب‌ترین محصولات در این سگمنت در جهان به شمار می‌رود!

محبوب‌ترین مدل‌های سری CT به عنوان CT200 Trail 90 1964، مدل CT70 Trail 70 1969 و CT110 1981 شناخته می‌شوند. این سری تا سه دهه به عنوان پرفروش‌ترین سری موتورسیکلت به شمار می‌رفت و محبوبیت بسیاری در بازار کسب کرد.

تمام این‌ها تا چند سال ادامه داشت، چرا که پس از آن کمپانی ژاپنی هوندا در سال 2021 از تریل 125 خود رونمایی و تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد تا با یک محصول ارتقا یافته روبرو باشیم. حالا هر ساله نسخه فیس‌لیفت آن در بازار عرضه می‌شود که نسبت به سال قبل، تغییرات بخصوصی به خود می‌بیند.

هوندا تریل 125 2024

ویژگی‌های ظاهری

در بخش ظاهری، در ابتدا رنگ زرد جذاب توجه‌مان را به خود جلب می‌کند! سپس به چراغ‌های ال‌‌ای‌دی می‌رسیم، چراغ پشتی نیز طراحی متفاوتی دارد. مواد پلاستیکی به کار رفته در بدنه، فریم فولادی و رنگ‌ جذاب زرد بدنه ترکیب زیبا و چشم‌نوازی ساخته‌اند. از طرفی دیگر، چرخ‌های 17 اینچی با پره‌های فولادی از بخش جانبی به چشم می‌خورند که ترکیبی از قدرت و عملکرد را به ارمغان خواهند آورد و می‌توانند کشش و عمر طولانی را فراهم کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: منتظر فیس‌لیفت هوندا داکس ۱۲۵ مینی ۲۰۲۴ باشید

در مقایسه با مدل Super Cub، این مدل فاصله بین دو محور بیشتری دارد که تقریبا برابر با 125 سانتی‌متر است. همچنین فاصله از زمین چیزی حدود 16.51 سانتی‌متر برآورد می‌شود. صندلی 80 سانتی‌متر ارتفاع دارد، پس در سفرهای طولانی با مشکلاتی مانند خستگی و کمردرد روبرو نخواهید شد. نکته دیگری که باید بدانید این است که موتور وزنی حدود 116 کیلوگرم خواهد داشت.

در بخش ابعاد، موتور طولی برابر با 1961 میلی‌متر، عرضی معادل 805 میلی‌متر و ارتفاعی برابر با 1084 میلی‌متر دارد. تمام این موارد بالا باعث می‌شوند که هوندا تریل 125 بتواند در هر شرایط ناهموار جاده‌ای رانندگی کند و سواری خوبی را به ارمغان بیاورد، بدون آنکه مشکلی ایجاد کند.

مهندسان هوندا سعی کردند که برای ایجاد تعادل در موتور، بخش‌های مختلف موجود در فریم‌ را سبک‌تر کرده و به قسمت‌های اساسی مانند باک بنزین، اگزوز، بخش جلویی فولادی، چراغ‌های راهنما، چراغ‌های ال‌ای‌دی و… توجه ویژه‌ای داشته باشند.

لوگوی هوندا در بخش راست و چپ موتور طراحی شده که نشانگر مدل‌های موجود در سری CT است. چراغ‌های راهنما به صورت مربعی و در اندازه بزرگی ساخته شده‌اند که به نوعی از مدل‌های CT قدیمی الهام گرفته‌ و در آفرود عملکرد خوبی از خود نشان خواهند داد.

اگزوز دستگاه به صورتی طراحی شده که با محصولات موجود در خط تولید CT سازگار باشد و با سنگ و موانع موجود در جاده برخوردی نداشته باشد.

مشخصات فنی

انجین به کار رفته در این موتور از نوع 124 سی‌سی دو سوپاپ مجهز به خنک‌کننده هوا است که برای چنین محصولی حسابی بزرگ و قدرتمند بنظر می‌رسد. این انجین به ویژگی‌هایی همچون احتراق الکترونیکی، استارت برقی، کاتالیزور تکی اگزوز مجهز شد. سیستم خنک‌کننده هوا نیز به سرعت انجین را سرد می‌کند و موجب افزایش عملکرد آن و بهبود روند تولید قدرت خواهد شد.

گیربکس چهار سرعته نیمه اتوماتیک و سیستم دنده بدون کلاچ راحتی بیشتری را در اختیار سوارکاران جدید و تازه‌کاران قرار می‌داد، البته حرفه‌ای‌ها نیز از سواری با آن لذت می‌بردند. جالب است بدانید که انجین تنها نقطه قوت این موتور به شمار نمی‌رود!

چرا که مصرف سوخت پایین، محفظه ذخیره‌سازی بالا، عملکرد خوب و سواری راحت از جمله دیگر مواردی است که باعث می‌شود برای استفاده روزمره به سراغ هوندا تریل 125 بروید! باک بنزین ظرفیتی 5.3 لیتری دارد.

ترمز و سیستم تعلیق

چرخ‌های 17 اینچی اسپرت و ترمز ضد قفل از نوع دیسکی جلو و ترمز عقب موتور با سیستم ABS استاندارد به شما اجازه می‌دهند که ساعت‌ها بدون هیچ مشکلی با موتور سواری کنید و نگران شرایط جاده نباشید! اگر بخواهیم به صورت واضح‌تر اشاره کنیم، ترمز جلویی، یک کالیپر دو پیستونه با دیسک 220 میلی‌متری مجهز به ABS است، در حالی که ترمز عقب کالیپر یک پیستونه با دیسک 190 میلی‌متری خواهد بود.

سیستم تعلیق جلو از نوع دو شاخه معکوس 27 میلی‌متری است، این در حالی است که در بخش عقب از سیستم تعلیق دوقلو قابل تنظیم استفاده شد.

رقبا و قیمت

اگر بخواهیم به رقبای هوندا تریل 125 2024 در بازار موتورسیکلت‌ها اشاره کنیم، دو محصول هوندا سوپرCub C125 ABS و یاماها TW200 انتخاب‌های خوبی خواهند بود. نسخه اول با قیمت 3899 دلار و محصول دوم با قیمت 4999 دلار به بازار عرضه شده‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی تریل یاماها WR 250 F

از طرفی دیگر، یک محصول دیگر به نام ولف 125 نیز وجود دارد که با مشخصاتی مشابه تریل 125 ساخته شده ولی با قیمتی تقریبا نصف آن یعنی 1995 دلار وارد بازار شده است.

در هر صورت، مدل تریل 125 2024 قرار است به زودی با قیمت 4099 دلار در نسخه زرد‌رنگ با نام Turmeric Yellow در دسترس مشتریان در سراسر جهان قرار بگیرد!

مشخصات هوندا تریل 125 2024

انجینپیشرانه تک سیلندر 124 سی‌سی دو سوپاپ SOHCبا خنک‌کننده مایع
نرخ فشرده‌سازی10.0:1
گیربکسچهار سرعته نیمه اتوماتیک
سیستم سوخت‌رسانیPGM-FI / 24 میلی‌متری
کلاچاتوماتیک گریز از مرکز
فریمفولادی
سیستم تعلیق جلودو شاخه معکوس 27 میلی‌متری
سیستم تعلیق عقبشوک دوقلو قابل تنظیم
ترمز جلوکالیپر دو پیستونه/ دیسک 220 میلی‌متری/ ABS
ترمز عقبکالیپر یک پیستونه/ دیسک 190 میلی‌متری
اندازه تایرها17 اینچی
فاصله بین دو محور125.70 سانتی‌متر
فاصله از زمین16.51 سانتی‌متر
ارتفاع صندلی80 سانتی‌متر
ظرفیت باک5.3 لیتر
وزن خالص موتور116 کیلوگرم

جمع‌بندی

در نهایت باید اشاره کنیم که محصول جدید هوندا تریل 125 2024 می‌تواند برای عاشقان موتورسیکلت‌ در رده محصولات مینی 125 سی‌سی انتخاب خوبی باشد و با راحتی، عملکرد و تکنولوژی‌های مدرن خود به ابزاری قدرتمند برای استفاده روزمره و سفر تبدیل شود. لطفا نظرات خود را درباره این محصول در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغ پایین مطلب

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اون‌ها رو دنبال می‌کردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با پلاس‌موتو آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده پلاس‌موتو حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!