نقد و بررسی

هارلی دیویدسن برانکس: از خیال تا واقعیت

اخبار خودرو

یکی از موتورهایی که در گذشته در بین محصولات آینده در رده نیکد قرار داشت و قرار بود پس از معرفی کانسپتش، به مرحله تولید برسد، هارلی دیویدسن برانکس است. کمپانی سازنده مرتبا تاریخ معرفی نهایی آن را اعلام می‌کرد، ولی در نهایت همه چیز متوقف شد و این مدل هارلی دیویدسن هیچوقت به مرحله تولید دست پیدا نکرد!

حالا چه می‌شود اگر بگوییم این کانسپت به دنیای واقعی برگشته و می‌خواهد مانند قبل توجه‌ها را به خود جلب کند؟ جالب می‌شود، اینطور نیست؟! در ادامه به سراغ تاریخچه هارلی دیویدسن برانکس رفته‌ایم و مشخصات، پیشرانه، ویژگی‌ها، قیمت و سایر موارد آن را بررسی خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

هارلی دیویدسن برانکس

در سال‌های گذشته گفته شده بود که موتور هارلی دیویدسن برانکس در همان کانسپت باقی می‌ماند و نمی‌تواند به مرحله بعدی یعنی تولید گسترده وارد شود. همین امر منجر به ناامیدی علاقمندان شده بود. ولی حالا بنظر می‌رسد که هارلی دیویدسن قصد دارد به بازی برگردد و حسابی همگان را شگفت‌زده کند!

همه چیز از سال 2017 آغاز شد، زمانی که کمپانی تصمیم گرفت کانسپت موتوری طراحی کند و نام آن را برانکس بگذارد! حالا بیایید در ابتدا به سراغ مشخصات ظاهری این موتور برویم و سپس دیگر بخش‌های آن را باهم بررسی کنیم.

طراحی جذاب

همیشه تعداد زیادی از موتورهای ادونچر (مخصوص ماجراجویی و گشت و گذار) در بازار عرضه می‌شوند، چرا که عملکرد و کارایی خوبی دارند و تعداد علاقمندان اینگونه از محصولات هم بالاست. پس تعجبی ندارد که هر ساله بر تعداد آنها در بازار افزوده شود. از سویی دیگر، مدل‌های جاده‌ای حضور دارند که باید از قدرت بسیار بالایی برخوردار باشند و بتوانند عملکرد خوبی از خود در مسافت‌های طولانی نشان دهند.

این مطلب را نیز بخوانید: یاماها تریسرا موتورسیکلت یا خودرو؟!

تنها با یک نگاه متوجه ویژگی‌های زیبایی‌شناسی این مدل می‌شویم. هارلی دیویدسن برانکس بسیار اسپرت و زیبا طراحی شده است. فرینگ Pan Am OEM عملکرد خوبی دارد، در بخش جلویی، هیچ شیشه‌ای وجود ندارد. در این بخش، تنها چراغ‌های ال‌‌ای‌دی خشن و دماغه تیز به چشم می‌خورند. البته فراموش نکنید که کلاستر از نوع TFT نیز ظاهر جالبی به موتور بخشیده است.

این نمایشگر در بخش بالایی فرینگ قرار دارد. باک بنزین تغییر خاصی به خود ندیده است ولی درپوش آن از آلومینیوم ساخته شد. سازنده نیز سعی کرد که از ساختار جدیدی استفاده کند.

زیر شاسی جدید در رنگ قرمز طراحی شده تا با ظاهر بدنه در تضاد باشد که البته همین امر جذابیت بالایی نیز به آن بخشیده است. پنل به صورت مینیمال طراحی شده و پیچیدگی خاصی ندارد. با نگاهی دقیق‌تر متوجه چراغ‌های راهنمای کوچک ال‌‌ای‌دی در پنل پشتی نیز خواهید شد.

سپس به بدنه می‌رسیم، تمام این بخش از موتور در رنگ نقره‌ای زیبایی ساخته شده‌اند که بنظر می‌رسد کمپانی برای طراحی آن از زبان طراحی آستون مارتین در خودروهایش الهام گرفته باشد. ولی نکته جالب درباره ظاهر این موتور، وجود رنگ قرمز در باک، فرینگ و زیر شاسی است که بسیار جالب توجه است. خوب است بدانید که لاین ترمز و مونوشاک نیز در این رنگ طراحی شده‌اند.

تمامی این موارد باعث افزایش ویژگی‌های اسپرت شده‌اند. اکنون بیایید در ادامه به سراغ بخش‌ فنی این موتور برویم و انجین و دیگر بخش‌ها و میزان تغییرات نمونه نهایی را با کانسپت بررسی کنیم.

تغییرات گسترده در بخش فنی

کانسپت هارلی دیویدسن برانکس به خوبی طراحی شده بود و بدون شک نسخه نهایی با تغییرات بسیاری عرضه می‌شود. نمونه نهایی قرار است که به یک انجین Revolution Max 1250 مجهز شود. این انجین 1252 سی‌سی ظرفیت دارد و به صورت وی‌تویین طراحی شده است. این پیشرانه 150 اسب بخار قدرت دارد، میزان گشتاور نیز 95 پوند فوت است که در کل ارقام خوبی بنظر می‌رسند.

این موتور با کشش کنترل، کنترل چرخ‌ها، سیستم ABS ،TPMS، فناوری ترمز برقی و غیره تولید شده است، همچنین شما می‌توانید مشخصات فنی آن را در بخش پایین در جدول مطالعه فرمایید:

موتوروی‌تویین DOHC
ظرفیت1252 سی‌سی
نوع خنک‌کنندگیخنک‌کننده مایع
میزان قدرت150 اسب بخار
میزان گشتاور95 پوند فوت

هارلی دیویدسن برانکس به گونه‌ای ساخته شده تا در هنگام سواری در سرعت‌های بالا و حالت اسپرت نهایت هیجان را برای سوارکار به ارمغان بیاورد و کمترین نقصی از خود نشان دهد. زین با روکش چرم ساخته شده است تا ویژگی‌های زیبایی‌شناسی افزایش یابد و سوارکار حس بهتری را در هنگام سواری یا سفر تجربه کند.

با نگاهی به چرخ‌ها، متوجه می‌شویم که کمپانی برای ساخت آن، از Pan America 1250 Special الهام گرفته، کالیپرهای برمبو تغییر خاصی به خود ندیده‌اند، همچنین ترمز دیسکی و سیستم تعلیق برقی Showa نیز همین وضعیت را دارند و از نسخه کانسپت آن در اینجا حضور یافته‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی کامل موتورسیکلت‌ تی وی اس راکز ۱۲۵

حتی هارلی دیویدسن در سال 2021 اعلام کرده بود که به زودی این مدل جدید در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد، اتفاقی که تاکنون منتظر آن بوده‌ایم و امیدواریم بالاخره پس از مدت‌ها به واقعیت بپیوندد. هارلی دیویدسن برانکس تجربه سواری فوق‌العاده‌ای را در اختیار افراد قرار می‌دهد و بیشتر برای گشت و گذار طراحی شده است.

مدل H-D Pan America در اروپا به فروش می‌رسد

هیچ شکی نیست که مدل Pan America بسیار جالب و قدرتمند است و سواری بی‌نظیری خواهد داشت. کمپانی سازنده در ساخت این مدل با هارلی دیویدسن قرارداد همکاری امضا کرد و حالا به صورت گسترده در اروپا به فروش می‌رسد.

این مدل به هارلی دیویدسن شباهت دارد و پس تعجبی هم ندارد که قیمت تقریبا مشابهی داشته باشند.

مدل نهایی هارلی دیویدسن برانکس چگونه خواهد بود؟

بنظر می‌رسد که نمونه نهایی این موتور شباهت فراوانی به ورژن اصلی آن داشته باشد، یعنی همان مدلی که در سال 2019 به نمایش در آمده بود. البته تعجبی ندارد که تغییرات گسترده‌ای در آن به وجود آمده و ارتقای زیادی به چشم می‌خورد.

بر اساس اطلاعاتی که از بخش فنی این مدل به صورت رسمی توسط کمپانی منتشر شده است، بنظر می‌رسد که با یک وسیله با مشخصات عالی سروکار داشته باشیم. همچنین با توجه به مشخصاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، هارلی دیویدسن در نظر دارد نسخه بزرگتری از برانکس با ویژگی‌های Pan America 145 اسب بخاری و انجین 1255 سی‌سی Revolution Max را طراحی کند.

در هر صورت، برای اخبار بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید. همچنین نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغ پایین مطلب

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اون‌ها رو دنبال می‌کردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با پلاس‌موتو آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده پلاس‌موتو حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!