اخباراخبار موتورسیکلتاخبار موتورسیکلت برقی

موتورسیکلت برقی تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد

اخبار خودرو

داریوش گل علیزاده به عنوان سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه ای در خصوص موتورسیکلت‌های برقی گفت:

اگر قرار باشد که منبع تامین الکتریسیته خودرو و موتورسیکلت‌های برقی، نیروگاه‌هایی با سوخت فسیلی باشند، این وسایل نقلیه برقی هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوا نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در این صورت تنها تفاوت این موضوع این است که ما تولید آلودگی را از منابع متحرک به سمت نیروگاهها میبریم و درنتیجه هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوا نخواهیم داشت.

او در خصوص دیگر موانع توسعه محصولات برقی، قیمت باطری این وسایل را عامل مهمی دانست. قیمت باتری وسایل نقلیه موتوری تقریبا 40 درصد قیمت آنهاست که بعد از 2 تا 4 سال باید عوض شوند.

علیزاده در ادامه گفت: تا زیرساخت های لازم برای شارژ وسایل برقی و همچنین قیمت آنها تهیه نشود، از این نوع موتورها استقبال آنچنانی نخواهد شد.

 

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!