مشاوره خریدنقد و بررسی

بهترین موتورسیکلت‌های طرح کلیک در ایران کدامند؟

اخبار خودرو

در این مطلب به سراغ بررسی بهترین موتورسیکلت‌های طرح کلیک در بازار کشورمان رفتیم و قصد داریم چند نمونه فوق‌العاده از آن را باهم بررسی کنیم. موتورسیکلت‌های طرح کلیک که در بازار وجود دارند، محصولات کپی شده از مدل‌های کمپانی ژاپنی هوندا هستند.

این کمپانی ژاپنی از سال 1959 آغاز به کار کرد و حالا با عرضه و معرفی بهترین محصولات در حوزه خودرو و موتورسیکلت توانسته به موفقیت زیادی دست یابد. این کمپانی تا یک دهه قبل موفق شد که 400 میلیون دستگاه را به بازار عرضه کند و حالا به طور سالیانه موفق شده که به طور متوسط 14 میلیون پیشرانه درون‌سوز را تولید کند.

هوندا در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی برای خریداری محصولات این شرکت در صف‌های انتظار قرار دارند. در هر صورت، بیایید به سراغ بررسی موتورسیکلت‌‌های طرح کلیک موجود در ایران برویم و مشخصات هر یک را با هم بررسی و مقایسه کنیم.

هوندا کلیک و بررسی آن

موتورسیکلت هوندا کلیک یا هوندا واریو از سال 2006 تولید و به بازارها عرضه شد. از آن زمان تاکنون، این موتورسیکلت‌ علاوه بر بازار کشور ما در سایر بازارها نیز عرضه شد و با فروش فوق‌العاده‌ خود موفقیت روزافزونی را برای کمپانی رقم زد.

 از دلایل این امر می‌توانیم به پیشرانه کم‌‌مصرف، سواری نرم و قیمت خوب آن اشاره کنیم. تاکنون مشتریان زیادی در تایلند و اندونزی و سایر کشورهای آسیایی خواستار خریداری این محصول بوده‌اند. در ایران نیز نمونه‌های کپی آن یا طرح کلیک عرضه شده که اگرچه کیفیت آن به نمونه اصلی نمی‌رسد ولی با این وجود، تاکنون عملکرد خوبی داشته است و مشتریان زیادی مایل به خریداری آن هستند.

اکنون افراد زیادی برای خریداری موتورسیکلت به سراغ نمونه‌های اصلی هوندا کلیک می‌روند. ولی با افزایش قیمت‌ها، بسیاری از افراد نیز از طرح هوندا کلیک استقبال کرده‌اند. این امر کاملا منطقی است، چرا که شما با پرداخت هزینه کمتری می‌‌توانید طرح هوندا کلیک را با ظاهری مشابه نسخه اصلی در اختیار داشته باشید.

البته هیچوقت کیفیت و مصرف سوخت اینگونه از محصولات به پای نسخه اصلی هوندا کلیک نخواهد رسید. پس قبل از اینکه به سراغ خریداری طرح هوندا کلیک بروید، به این دسته از موارد باید توجه فراوان داشته باشید.

بررسی بهترین مدل طرح هوندا کلیک موجود در بازار کشورمان

کمپانی‌های ایرانی زیادی دست به تولید طرح هوندا کلیک زده‌اند و حالا نمونه‌های بسیاری از این موتورسیکلت‌ در نقطه‌های مختلف کشورمان وجود دارد. طرح ظاهری این مدل با نمونه اصلی تفاوتی ندارد ولی خیلی انتظار نداشته باشید که کیفیتی مانند نمونه اورجینال هوندا کلیک دریافت کنید.

موتورسیکلت طرح کلیک کویر S2 و S2 ADV

کویر موتور یکی از کمپانی‌های ایرانی است که در عرصه تولید و عرضه موتورسیکلت‌ طرح کلیک کویر S2 و فیس لیفت کویر S2 ADV فعالیت می‌کند. یکی از مهم‌ترین محصولات آن موتورسیکلت طرح کلیک است که تاکنون توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرد و با فروش خوبی مواجه شد. در قلب این محصول، یک پیشرانه 150 سی‌سی با گیربکس CVT حضور دارد که می‌تواند 9 اسب بخار قدرت تولید کند.

موتورسیکلت طرح کلیک کویر S2 و S2 ADV
موتورسیکلت طرح کلیک کویر موتور

ظاهر این مدل مشابه نسخه اصلی آن است و تجهیزات ایمنی و رفاهی خوبی دارد. همچنین برای ‌تردد در شهر مناسب خواهد بود.

موتورسیکلت طرح کلیک کبیر موتور

پس از بررسی موتورسیکلت‌ طرح کلیک کویر موتور، به کبیر موتور می‌رسیم که موفق شده در طی این چند سال، از نمونه‌های کپی شده هوندا کلیک در ایران رونمایی کند. این مدل قادر است حداکثر سرعتی برابر با 95 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان بیاورد. کبیر موتور طرح کلیک خود را با یک پیشرانه 150 سی‌سی ساخته که قدرت 9 اسب بخار تولید شده توسط آن توسط گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

موتورسیکلت طرح کلیک کبیر موتور
موتورسیکلت طرح کلیک کبیر موتور

موتورسیکلت طرح کلیک ایران دو چرخ آوا 150

علاوه بر دو شرکت تولیدکننده موتورسیکلت که در بالا به آنها اشاره کردیم، ایران دو چرخ نیز در عرضه و تولید طرح کلیک موفق عمل کرده است‌. این مدل که به عنوان آوا کلیک 150 شناخته می‌شود، شباهت زیادی به نسخه اوریجینال هوندا کلیک دارد و در بخش فنی نیز مانند دو طرح قبلی است.

موتورسیکلت طرح کلیک ایران دو چرخ آوا 150
موتورسیکلت طرح کلیک ایران دو چرخ

به عبارتی دیگر، موتورسیکلت طرح کلیک ایران دو چرخ با یک انجین 150 سی‌سی ساخته شد تا 9 اسب بخار قدرت تولید کند. گیربکس CVT این قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. در نهایت، از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌‌توانیم به ترمزهای جلوی دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای و استارت برقی اشاره کنیم.

موتورسیکلت طرح کلیک دینو موتور

محصول تولیدی دینو موتور نیز تفاوت زیادی با دیگر کمپانی‌های داخلی ندارد و از نظر کیفیت نیز مشابه همدیگر هستند. حتی این شباهت در بخش فنی این محصولات به چشم می‌خورد، از انجین 150 سی‌سی و گیربکس CVT اتوماتیک گرفته تا تولید قدرت 9 اسب بخار همگی در این نسخه نیز حضور یافته‌اند.

موتورسیکلت طرح کلیک دینو موتور
موتورسیکلت طرح کلیک دینو موتور

موتورسیکلت طرح کلیک هانی

کمپانی هانی چند سالی است که در عرصه تولید و عرضه مدل‌های مختلف موتورسیکلت فعالیت دارد. این شرکت موفق شد مانند دیگر شرکت‌ها از نسخه کپی شده هوندا کلیک رونمایی کند، ولی فرق اساسی این موتورسیکلت‌ با نسخه‌های تولید شده توسط دیگر شرکت‌های بالا این است که طرح کلیک هانی قیمت مناسب‌تری دارد، از سواری بهتری برخوردار است و از ترمز دیسکی پشتیبانی می‌کند.  

موتورسیکلت طرح کلیک هانی
موتورسیکلت طرح کلیک هانی

متالسفانه در این محصول هیچ اثری از ترمز ضدقفل نیست، ولی به جای آن کمپانی هانی در این مدل از قابلیت‌های زیادی استفاده کرد که شامل قابلیت‌هایی همچون کیلومتر شمار دیجیتالی، استارت برقی، صندوق زیر زین و غیره می‌شوند.

تبلیغ پایین مطلب

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اون‌ها رو دنبال می‌کردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با پلاس‌موتو آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده پلاس‌موتو حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!