موتور سیکلت سی اف ۲۵۰ اِن کِی یا CF 250 NK با هدف پرکردن فضای خالی بین موتورسیکلتهای CF150 NK و CF400 NK در کمپانی CFMoto طراحی و روانه بازار شده است. موتور CF 250 NK بخاطر داشتن وزن کمتری (فقط 151 کیلوگرم) نسبت CF 400 و داشتن هندلینگ بهتر و قدرت بیشترش نسبت به موتور CF150 توجه افراد زیادی را در بازار به خود جلب کرده است.
انجین CFMOTO 250NK تک سیلندر با شفت تعادل دارای چهار سوپاپ DOHC و همانطور که از اسمش مشخص است 250 سیسی حجم داشته که میتواند ۱۹.۵ کیلو وات و ۲۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. در ادامه اگر به این موتور پرشتاب علاقه دارید با ما در پلاس موتو همراه باشید.
یکی از عوامل موفقیت CFMoto همکاری آنها با برند KTM و طراح موتورسیکلت های کی تی ام یعنی شرکت طراحی کیسکا دیزاین (Kiska Design) است. اگر از علاقه مندان صنعت موتورسیکلت هستید میدانید که تخصص کیسکا در طراحی موتور سیکلتهای تهاجمی و به اصطلاح عضلانی است.
تخصص کیسکا در طراحی موتور سیکلتهای تهاجمی و به اصطلاح عضلانی است که احساس خوبی را به موتور سوار میدهد و بسیار جذاب خواهد بود.
طراحی و استایل موتور سیکلت سی اف ۲۵۰ NK
زادگاه سی اف موتو یکی کشور چین میباشد که در زمینه تولید موتورسیکلت و ATV (موتورسیکلت چهارچرخ) فعالیت میکند. موتور 250NK در دسته 250cc و جزء میان رده های خانواده موتورهای شهری نیکد است.
از مهمترین شاخصههای این موتور زبان طراحی و هماهنگی تمام اجزاء آن با ظاهر جذاب و مدرن میباشد بطوری که هر بینندهای از هر زاویه و فاصلهای به این موتور نگاه کند از آن لذت خواهد برد.
مشخصه هم دیگر طراحی این موتور در ظاهر داشتن حس تهاجمی، عضلانی و قدرتمند بودن و القا آن به راکبش است که در مقایسه با رقبای هم سطح خودش به راحتی یک سر و گردن بالاتر میباشد.
چراغ جلو ۲۵۰ NK کمی زاویه داشته که حالت آیرودینامیکی و تهاجمی جلوی آنرا بیشتر کرده است که دیلایت در بین نور بالا و پایین به زیبایی قرار گرفته است.
سیاف 250 (CF 250 NK) در بازار ایران در دو رنگ “آبی (فیروزه ای)/طوسی” و “مشکی/طوسی ” عرضه شده که ترکیب رنگ رینگهای آن با بدنه آنرا جذاب تر کرده است.
طراحی آئرودینامیکی بخش انتهایی موتور یا دم موتورسیکلت CFMOTO 250NK و مسیرهای ساخته شده برای عبور هوا آن شبیه موتورسیکلت هایی مانند دوکاتی Panigale، یاماها R1 و R6 کرده است.
همچنین طراحان کیسکا برای زیبایی بیشتر روی شلگیر محل نصب پلاک برای آن تعبیه کرده اند. در نتیجه بخش دم موتور برای داشتن ظاهری بهتر بصورت کوچک و کوتاه طراحی شده است و اگزوز آن تقریبا شبیه اگزور بنلی 300 و 249 دو سیلندر است.
طراحی خاص و اسپرتی چراغهای عقب و جلو هم در نوع خود جالب و جذاب بوده و از طرفی استفاده از پنل TFT در طراحی صفحه کیلومتر هم قالبل تحسینه و این صفحه نمایش تمامی اطلاعات مورد نیاز راکب یک موتورسیکلت نمایش میدهد.
از دیگر قابلیتهای این صفحه کیلومتر این است که با استفاده از سنسورهایی که در آن تعبیه شده بین دو حالت تاریک و روشن در شب و روز بصورت خودکار تغییر وضعیت میدهد.
هندلینگ و رانندگی با سیاف 250 – CF 250 NK
از آنجایی که این موتور نیکد معمولی نیست و سازندگان آن را برای یک مبازه خیابانی ساخته اند و وقتی با آن رانندگی میکنید کاملا مشهود است.
سیستم تعلیق جلو و عقب بگونهای طراحی شده که در زمان پیچیدن به راننده اطمینان کافی داده و تنها ضعف آن جادههای پر دست انداز بودهد که راننده آن احساس سواری راحتی نخواهد داشت.
فرمان موتور سی اف ۲۵۰ به صورت لولهای و یک تیکه طراحی شده که به راننده آن حس سبکی را منتقل خواهد کرد. فاصله قرار گیری راکب از فرمان کاملا مناسب و استاندارد بوده و برای کنترل آن فشار مضاعفی به مچ دست وارد نخواهد شد.
2 حالت رانندگی
یکی از جذابیتهای دیگر NK 250 سی اف، وجود 2 حالت مختلف رانندگی در آن است که شامل حالتهای اسپرت و بارانی است.
در حالت رانندگی بارانی (Rain) این موتورسیکلت محدودیتهایی را برای راکبش لحاظ میکند که نتواند بیش از حد گاز دهد، در تتیجه کنترل چرخ عقب موتورسیکلت با این عمل لیز نخواهد خورد و در حالت اسپرت هم تمام قدرت موتورسیکلت در اختیار راننده آن قرار خواهد گرفت.
هندلینگ سی اف ۲۵۰ ان کی در حد موتور سیکلتهای پرچمدار بوده که با آن میتوانید خیلی سریع در پیچها میپیچبد و در زمان رانندگی از چابکی بالایی برخودار خواهید بود.
بررسی مشخصات فنی سی اف ۲۵۰ – CF 250 NK
به بخش هیجان انگیز این موتور رسیدیم آن هم کارایی و پرفورمنس آن است. CFMOTO در این مدل از یک انجین ۲۴۹.۲ سیسی استفاده کرده که میتواند تا ۲۷ اسب بخار قدرت در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۲ نیوتونمتر گشتاور در دور موتور ۷۵۰۰ در اختیار رانندهاش بگذارد.
این انجین تک سیلندر، ۴ زمانه، ۴ سوپاپ (DOHC) و آب خنک با یک گیربکس ۶ دنده و سیستم کلاچ هیدرولیکی سی اف 250 قدرتش را به چرخ عقب منتقل میکند و دارای یک باک بنزین به ظرفیت 12.5 لیتر است.
سیستم سوخترسانی و انژکتور از تکنولوژی شرکت معروف آلمانی بوش بهره برده که درنتیجه عملکرد انجین را بهبود داده است.
سیاف ۲۵۰ از دو کمک فنر تلسکوپی معکوس در چرخ جلو و یک کمک فنر مونوشاک در عقب بهره میبرد. سایز لاستیک جلو ۱۱۰/۷۰ و لاستیک عقب ۱۴۰/۶۰ برابر CF 250 NK و رینگهای ۱۷ اینچی از جنس آلومینیوم است.
ترمزهای دیسکی NK 250 یکی از قسمتهای جذاب این موتور میباشد که با تکنولوژی ABS روی هر دو چرخ در کنار حالت رانندگی بارانی دیگر شما مشکلی برای ترمزگیری در مسیرهای خیس و خاکی ندهید داشت.
جمع بندی CFMOTO 250NK
با CFMOTO 250NK شما به راحتی میتوانید به سرعتهای سه رقمی برسید، در نتیجه برای توقف این موتورسیکلت خشمگین، سیستم ترمز بسیار قوی برای آن تعبیه شده است. ترمزهای J.Juan اسپانیایی که به صورت شعاعی نصب شدهاند، عملکرد قابل قبولی در توقف داشته و به همراه ترمز ABS آن ایمنی بیشتری در مقابل لفزش خواهدی داشت.
CFMOTO 250NK ظاهر زیبایی داشته و فدرت 27 اسب بخاری آن با داشتن وزن 150 کیلوگرمی راضی کننده است.
این موتور در میان 250 سیسیهای موجود در بازار مثل یاماها mt25، بنلی 250 تک سیلندر و … با توجه به نسبت قیمت با مشخصات و کیفیت انتخاب جذاب و قابل تأملی است.
جدول مشخصات فنی CFMOTO 250NK
نام موتورسیکلت | CFMOTO 250 NK |
---|---|
انجین | تک سیلندر،250 سی سی، آب خنک، دو میل بادامک (DOHC)، چهار سوپاپ، بالانس شفت |
گیربکس | 6 سرعته، کلاچ هیدرولیکی |
حداکثر قدرت | 27 اسب بخار (9000 دور) |
حداکثر گشتاور | 22 نیوتن متر (7500 دور) |
سیستم سوخت رسان | انژکتوری بوش |
سیستم جرقه زنی | رایانهای با ECU |
نسبت تراکم | 11.3 به یک |
اندازه رینگ | 17 اینچ |
ترمز جلو | دیسک تکی 300 میلیمتری (J.Juan اسپانیا)، کالیپر دو پیستونه، ABS |
ترمز عقب | دیسک تکی 245 میلیمتری، کالیپرتکی، ABS |
ظرفیت باک بنزین | 12.5 لیتر |
حداکثر سرعت | 128 کیلومتر بر ساعت |
سیستم تعلیق | تلسکوپی معکوس در جلو، مونوشاک در عقب |
فاصله زیر بدنه موتور تا زمین | 150 میلیمتر |
ارتفاع زین | 795 میلیمتر |
وزن خشک | 150 کیلوگرم |
در زمان نگارش این مقاله قیمت مدل صفر آن در حدود 216 میلیون تومان خرید و فروش میشود.
حداکثر سرعت سی اف 250 NK حدود ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن حدود ۸ تا ۹ ثانیه است که برای یک موتور تک سیلندر ۲۵۰ سیسی کاملا قابل قبول خواهد بود.
سی اف ۲۵۰ دارای یک انجین تک سیلندر، ۴ زمانه، ۴ سوپاپ (DOHC) و آب خنک با یک گیربکس ۶ دنده و سیستم کلاچ هیدرولیکی است و دارای یک باک بنزین به ظرفیت 12.5 لیتر است.
آشغال چینی غیر استاندارد خطرناک ، ترمز کنی زمین میخوری
یک انتخاب خوب باشتاب و سرعت عالی، استهلاک پایین، هندلینگ معرکه، آپشنهای باارزش وکاربردی، ترمزهای معرکه و بی رقیب،هزینه نگهداری نسبتا پایین، کیفیت بالای قطعات وطراحی فوق العاده در کنار قیمت مناسب که نسبت به رقبا تبدیل به مقرون بصرفه نرین انتخابش کرده و فقط کمی خشکه که بخاطر هندلینگ بالاشه ولاستیک یاسا که بهتره باخارجی تعویض بشه ولوارم مصرفیشم در بازار ارزانتر از نمایندگیست اما قیمت لوازم انجین و بدنه در نمایندگی بدنیست
برعکس گفتی
موتور بدی نیست اما بهتر بود ذکر میشد که بیشتر موتورهای این تیپی توی بازار ایران نیاز به تعویض لاستیک دارن،یعنی لاستیک عقب پهن باید بندازی تا سر پیچ نری تو پیچ…
مورد بعدی محافظ رادیات لازم دارن و بااین قیمت موتور بهتر از اینا توبازار نیس داداش،اما ازاین بهتر اس وای ام مدل گلکسی ان ای ۱۵۰ هست که توی تست امتحانشو پس داده،در ضمن اون تایوانه این چین.اگر هم میخوای پول بیشترخرج کنی یاماها۱۵۵ wrهست که فقط برند یاماها میارزه به همه این موتورای چینی و هندی که مردم از ناچار بهشون دل خوش کردن..
سی اف موتور خیلی عالی هست
همه چیزش با کیفیت
من خودم چندین موتور داشتم
زیبا ترین موتور سی اف
سی اف ریس هست
بسیار زیبا و با شتاب عالی
این موتور همه چیش عالی و عالی هست اما
اما
اما
قید صدا و نفر پشتی رو باید بزنید
نفر پشتی بعد یک ربع نشستن خسته میشه،صدا هم که دقیقا صدای یک موتور عادی هست
اگه این دو رو بیخیال بشید عالی عالی هست
من موتور ژاپنی دارم که اصلا نمیشه با آشغال
های چینی مقایسه کرد.
سلام بنظرتون از بین گلکسی ان ای ۲۵۰واین موتور کدوم بهتره؟
بین دو موتور cf nk 250 و بلنتا 250 کدومو ترجیح میدین؟