اخباراخبار موتورسیکلت

برخورد شدید پلیس با موتورسواران بدون کلاه!

اخبار خودرو

یکی از بزرگترین مشکلات و در واقع معضلاتی که راکبان موتورسیکلت معمولا با آن روبرو هستند، بحث استفاده از کلاه ایمنی است.

به گزارش پلاس موتو، سرهنگ محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در این خصوص اظهار داشت: یکی از مهمترین نکاتی که رانندگان موتورسیکلت باید به آن توجه کنند، مسئله‌ای است که هنگام برخوردهای احتمالی آنها با سایر واحدهای عبور و مرور بروز می‌کند.

وی ضمن اشاره به تصادفات سنگین شهری تصریح کرد: به طور معمول در برخورد یا تصادفاتی که با موتورسیکلت به وقوع می‌پیوندد، ضربه ناشی از تصادف، ابتدا به راکب موتورسیکلت یا سرنشین اصابت می‌کند و سپس به بدنه موتورسیکلت وارد می‌شود؛ در حالی که در وسایل نقلیه دارای اتاق مانند خودرو، این موضوع برعکس جلوه می‌کند و یعنی ضربه ناشی از برخورد، ابتدا به اتاق وسیله نقلیه و در صورتی که برخورد شدید باشد به راننده منتقل می‌شود.

محمدی افزود: موتورسواران باید توجه داشته باشند که موتورسیکلت در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و باید به منظور رانندگی با این نوع وسیله نقلیه، خود را به وسایل ایمنی بخش به ویژه کلاه ایمنی مجهز کنند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان استفاده در پایان افزود: به دلیل بیان شده راهنمایی و رانندگی فراجا بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد و برابر طرح‌های اجرایی پیش‌بینی شده، به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، به طور پیوسته و قاطعانه با موتورسیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند، برخورد قانونی خواهد داشت.

تبلیغ پایین مطلب

محمد سعید بهمنی

دنیای موتور و ماشین، دنیای عجیبیه! قبول دارین؟ سوالی داشتین در خدمتم @msaeidb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!