آشنایی با کلاس موتور سیکلت کروزر یا تفریحی

سبک و کلاس موتورسیکلت کروزر (Cruiser) مناسب ترددهای بین شهری طراحی شده اند تا در مسیرهای طولانی رانندگان آن کمتر خسته شوند. اصولا در طراحی آنها توجه زیادی به راکب و ترکنشین آن می‌شود تا آنها از حداکثر راحتی و آسایش برخوردار باشند.

در اصل کروزر سبک و دنیای خاص خودش مثل زیرگروه خودش بابر و چاپر و … با ویژگی هایی شبیه به گروه اصلی دارد که در پلاس موتو و ادامه می‌خواهیم شما را با این مدل محبوب بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه Cruiser

این سبک از طراحی در حدود دهه 1930، برای استفاده نیروهای پلیس و نظامی ساخته شدند و به مرور زمان استفاده آن در بین مردم عادی نیز فراگیر شد.

در اواسط دهه 1980 شرکت های ژاپنی شروع به تولید مدل‌هایی که شبیه کروزرهای اولیه بود کردند و توانستند تا سال 1997 بازار به نزدیک به 60 درصد از بازار ایالات متحده از آن خود کنند.

طراحی خاص کروزر این قابلیت جذاب را همیشه فراهم میکند تا آنها را شما به راحتی برای خودتان سفارشی یا کاستوم کنید.

این سبک در دنیا طرفداران یا همان علاقه مندان بسیار زیادی دارد بطوری که کلوپها و انجمنها یا گروه های موتورسواری زیادی را در هر کشور به خود اختصاص داده اند.

امروزه تعداد زیادی از تولیدکنندگان موتورسیکلت از جمله BMW، هوندا، Moto Guzzi، یاماها، سوزوکی، تریومف و … در حال حاضر در کنار معروفترین برند آمریکایی یعنی هارلی دیویدسون مشغول ساخت مدلهای مختلفی در کلاس موتور سیکلت کروزر یا تفریحی هستند.

مشخصات فنی و ظاهری کلاس موتور سیکلت کروزر

همانطور که در بالا گفتیم اولویت در Cruiser راحتی و آسایش می‌باشد. از این رو طراحان شاسی تا حد ممکن نرم و ارتفاع آن نزدیک به سطح زمین در نظر گرفته و جای پا (رکاب) و زین نیز تا حد ممکن زاویه‌دار و برای نشستن راحت طراحی می‌کنند.

این موتورها در کنار موارد بالا فاصله بین دوچرخشان زیاد بوده و ارتفاع دستگیره آنها بلند است.

موتورهای کروزر لاستیک و رینگ‌هایی به نسبت پهنی دارند تا راکب بتواند برای ساعت‌ها بدون خستگی موتورسواری کند.
یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر این نوع موتور سیکلت‌های تفریحی فضای کافی جهت نصب تجهیزات جانبی اضافی و آسایش راکب آن می‌باشد.

موتور کروز اغلب دارای انجین‌های بالای 250cc و وزن تقریبی اکثر آنها بالا بوده که بیش از 135 کیلوگرم تا 360 کیلوگرم می‌باشند.

سیستم انتقال قدرت از انجین به چرخ آن‌ها هم در سه نوع زنجیری، تسمه و شفت است.

نوعی دیگر از موتور سیکلت نیز در این زیر گروه وجود دارد که به چاپر Chopper معروف است و مشخصه بارز آن فاصله زیاد چرخ ها از هم است.

انواع کلاس موتورسیکلتموتور هارلی دیویدسون
نظرات (2)
افزدون نظر
  • امیر

    خریدن یه هوندا cg125 آرزو شده،مشخصات بدرد کی می‌خوره ؟ جوونیمون شده فقط حسرت

  • علی

    چی میگید واسه خودتون؟؟؟!!! مشخصات به چه درد آدم میخوره، وقتی قیمت یه موتور سیکلت شده قیمت 5سال پیش یه خودروی عالی!! دیگه چه لزومی داره که میایید مشخصات میذارید که دلِ ماهارو بسوزونید ? خدا میدونه عاااااااشق موتور سیکلت، اما نمیتونم یه موتور چینی حتی بخرم، نه من، خییییییلی ها هستن که نمیتونن، کااااااااارمون شده حسرت خوردن، ???