برترین‌هاپیشنهاد سردبیرنقد و بررسی

آشنایی با کلاس موتور سیکلت کروزر یا تفریحی

اخبار خودرو

سبک و کلاس موتورسیکلت کروزر (Cruiser) مناسب ترددهای بین شهری طراحی شده اند تا در مسیرهای طولانی رانندگان آن کمتر خسته شوند. اصولا در طراحی آنها توجه زیادی به راکب و ترکنشین آن می‌شود تا آنها از حداکثر راحتی و آسایش برخوردار باشند.

در اصل کروزر سبک و دنیای خاص خودش مثل زیرگروه خودش بابر و چاپر و … با ویژگی هایی شبیه به گروه اصلی دارد که در پلاس موتو و ادامه می‌خواهیم شما را با این مدل محبوب بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه Cruiser

این سبک از طراحی در حدود دهه 1930، برای استفاده نیروهای پلیس و نظامی ساخته شدند و به مرور زمان استفاده آن در بین مردم عادی نیز فراگیر شد.

در اواسط دهه 1980 شرکت های ژاپنی شروع به تولید مدل‌هایی که شبیه کروزرهای اولیه بود کردند و توانستند تا سال 1997 بازار به نزدیک به 60 درصد از بازار ایالات متحده از آن خود کنند.

طراحی خاص کروزر این قابلیت جذاب را همیشه فراهم میکند تا آنها را شما به راحتی برای خودتان سفارشی یا کاستوم کنید.

آدرشنایی با کلاس موتور سیکلت کروزر یا تفریحی Cruiser motorcycle

این سبک در دنیا طرفداران یا همان علاقه مندان بسیار زیادی دارد بطوری که کلوپها و انجمنها یا گروه های موتورسواری زیادی را در هر کشور به خود اختصاص داده اند.

امروزه تعداد زیادی از تولیدکنندگان موتورسیکلت از جمله BMW، هوندا، Moto Guzzi، یاماها، سوزوکی، تریومف و … در حال حاضر در کنار معروفترین برند آمریکایی یعنی هارلی دیویدسون مشغول ساخت مدلهای مختلفی در کلاس موتور سیکلت کروزر یا تفریحی هستند.

آدرشنایی با کلاس موتور سیکلت کروزر یا تفریحی Cruiser motorcycle

مشخصات فنی و ظاهری کلاس موتور سیکلت کروزر

همانطور که در بالا گفتیم اولویت در Cruiser راحتی و آسایش می‌باشد. از این رو طراحان شاسی تا حد ممکن نرم و ارتفاع آن نزدیک به سطح زمین در نظر گرفته و جای پا (رکاب) و زین نیز تا حد ممکن زاویه‌دار و برای نشستن راحت طراحی می‌کنند.

این موتورها در کنار موارد بالا فاصله بین دوچرخشان زیاد بوده و ارتفاع دستگیره آنها بلند است.

موتورهای کروزر لاستیک و رینگ‌هایی به نسبت پهنی دارند تا راکب بتواند برای ساعت‌ها بدون خستگی موتورسواری کند.
یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر این نوع موتور سیکلت‌های تفریحی فضای کافی جهت نصب تجهیزات جانبی اضافی و آسایش راکب آن می‌باشد.

موتور کروز اغلب دارای انجین‌های بالای 250cc و وزن تقریبی اکثر آنها بالا بوده که بیش از 135 کیلوگرم تا 360 کیلوگرم می‌باشند.

سیستم انتقال قدرت از انجین به چرخ آن‌ها هم در سه نوع زنجیری، تسمه و شفت است.

نوعی دیگر از موتور سیکلت نیز در این زیر گروه وجود دارد که به چاپر Chopper معروف است و مشخصه بارز آن فاصله زیاد چرخ ها از هم است.

آدرشنایی با کلاس موتور سیکلت کروزر یا تفریحی Cruiser motorcycle

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. چی میگید واسه خودتون؟؟؟!!! مشخصات به چه درد آدم میخوره، وقتی قیمت یه موتور سیکلت شده قیمت 5سال پیش یه خودروی عالی!! دیگه چه لزومی داره که میایید مشخصات میذارید که دلِ ماهارو بسوزونید ? خدا میدونه عاااااااشق موتور سیکلت، اما نمیتونم یه موتور چینی حتی بخرم، نه من، خییییییلی ها هستن که نمیتونن، کااااااااارمون شده حسرت خوردن، ???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!