اخباراخبار موتورسیکلت

پلیس با موتورسیکلت‌های دوربین‌دار به معابر می‌آید

اخبار خودرو

بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده است، سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اعلام کرد که قرار است به‌ زودی موتورسیکلت‌های دوربین‌دار به معابر راه پیدا کنند. این موتورها متعلق به پلیس راهور هستند و برای شروع تنها تخلفات ساکن را ثبت می‌کنند. تخلفات ساکن به تخلفاتی گفته می‌شود که با اینکه حادثه‌ساز نیستند ولی امکان دارد که منجر به حادثه شوند.

ناگفته نماند که در روند تردد اختلال ایجاد می‌کنند. از جمله این تخلفات می‌‌توانیم به تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و غیره اشاره کنیم. پس شکی نیست که نیروی پلیس نسبت به پیشگیری ‌از بروز چنین حوادثی اقدام کند. خوب است بدانید که بیشتر خودروهای پلیس نیز در این چند سال به دوربین مجهز شده‌اند تا با چنین مواردی مقابله کنند.

او در ادامه چنین گفت که اکنون موتورسیکلت‌های دوربین‌دار که متعلق به پلیس راهور هستند قرار است به معابر بیایند تا از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. این موتورسیکلت‌‌ها می‌‌توانند میزان تخلف ساکن را شناسایی کرده و جریمه تخلف مربوطه را نیز ثبت کنند.

تاکنون چندین دستگاه از این موتورسیکلت‌‌ها آماده شده است و قرار است پس از طی کردن مراحل فنی و غیره وارد معابر شوند. هرچه جلوتر برویم، بر تعداد این دستگاه‌ها افزوده خواهد شد، در نهایت امیدواریم با وجود این موتورسیکلت‌ها از آمار تخلفات رانندگی کاسته شود.

این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار در ابتدا میزان تخلف را شناسایی می‌کنند و سپس به اعمال قانون خواهند پرداخت. همچنین با توجه به نوع طراحی خود، می‌‌توانند نسبت به ثبت هر تخلفی اقدام کنند. پس انتظار می‌رود که در آینده سایر تخلفات رانندگی توسط آنها ثبت شود. تخلفات ساکن موجب تصادفات وحشتناک شده و باعث کندی تردد می‌شوند. این طرح قرار است در سال ۱۴۰۳ برای مقابله با تخلفات ساکن در فاز اول اجرا شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

تبلیغ پایین مطلب

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اون‌ها رو دنبال می‌کردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با پلاس‌موتو آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده پلاس‌موتو حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!