اخباراخبار موتورسیکلت

وجود 2 میلیون موتور سیکلت فرسوده در تهران

اخبار خودرو

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران از عوامل مهم تشدید آلودگی هوا گفت: براساس آمار وزارت کشور، ۴ میلیون خودرو و ۲ میلیون موتورسیکلت فرسوده در سطح استان تهران تردد می‌کنند.

علیرضا مزینانی با تاکید بر این که آلودگی هوا مهمترین معضل محیط‌زیستی استان تهران است، اظهار داشت: با وجود این که آلودگی هوا معمولا در نیمه دوم سال تشدید می‌شود، اما در نیمه اول سال نیز در برخی روزها شاهد هوای آلوده هستیم. به دلیل این که آلودگی هوای تهران منابع مختلفی دارد که البته مهمترین آنها ذرات معلق آلاینده است که در شش ماهه دوم بر اثر پدیده وارونگی دما، ماندگاری بیشتری در هوا پیدا می‌کند و در سال گذشته نیز به دلیل شرایط آب‌وهوایی خاصی که داشتیم، تهران و برخی دیگر از شهرهای استان روزهای زیادی را در شرایط اضطرار آلودگی هوا به سر بردند.

منابع مختلفی آلودگی شهر تهران

  • مازوت سوری توسط نیروگاه‌ها
  • پسماند سوزی
  • تردد انواع وسایل نقلیه فرسوده
  • پدیده وارونگی دما
  • گرد غبار ناشی از شرایط آب‌وهوایی

نقش آیین‌نامه از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده

تردد بیش از حد وسایل نقلیه، مهمترین عامل تشدید آلودگی هوای کلانشهر تهران محسوب می‌شود و متاسفانه بخش قابل توجهی از این وسایل نقلیه، از کامیون‌ها گرفته تا اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و حتی خودروهای سواری شخصی، فرسوده هستند و اساسا به دلیل کند اجرا شدن آیین‌نامه از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده، سال به سال شاهد افزایش میزان تردد وسایل نقلیه دارای سن فرسودگی در سطح استان و شهر تهران هستیم.

افزایش در سرعت از رده خارج کردن موتور سیکلت فرسوده

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست با بیان این که براساس تدابیر اتخاذشده، امسال حتما سرعت از رده خارج کردن خودروها و وسایل نقلیه فرسوده در سطح کشور افزایش می‌یابد، گفت:  با توجه به این که در سال ۱۴۰۲ برای امور لازم در جهت مبارزه با آلودگی هوا از جمله از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده، بودجه مناسبی توسط دولت در نظر گرفته شده است، امیدواریم اعتبارات مربوطه هرچه زودتر تخصیص یابد تا شاهد تسریع روند اجرای آیین‌نامه مربوطه باشیم. 

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر براساس آمار وزارت کشور، نزدیک ۴ میلیون خودروی فرسوده و ۲ میلیون موتورسیکلت فرسوده در سطح استان تهران تردد می‌کنند و بخش اعظمی از آلودگی هوا ناشی از تردد این وسایل نقلیه است.

امیدواریم امسال با کمک وزارت کشور و شهرداری‌ها روند سریع‌تری را در از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده شاهد باشیم تا در نیمه دوم سال، وضعیت آلودگی هوای تهران بهتر از سال گذشته باشد.

تبلیغ پایین مطلب

محمدحسین

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم. عاشق روندن با ماشین و موتورم هستم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!