اخباراخبار موتورسیکلت

بررسی مشخصات کانسپت BMW 20R

اخبار خودرو

BMW اخیرا از کانسپت جدید خود یعنی موتورسیکلت بی ام و 20R رونمایی کرد. بی‌ام‌و هر زمان که از واژه کانسپت استفاده کرد، مدتی نگذشت که آن کانسپت به عنوان یک محصول جذاب وارد بازار شد. چرا که هر وقت کانپست جدید آن به مرحله تولید نرسد، از قبل با عنوان ویژن به جای کانسپت معرفی می‌شود. حالا می‌توان انتظار داشت که محصول جدید این کمپانی یعنی کانسپت بی‌ام‌و 20R به مرحله تولید برسد.

البته بی ام و قبلا نیز از نام R20 استفاده کرده بود ولی این مدل هیچ شباهتی به نسخه مذکور نخواهد داشت. کانسپت جدید با انجین 2 لیتری عرضه می‌شود. بیایید در ادامه به بررسی مشخصات فنی و دیگر امکانات این کانسپت جدید بپردازیم. با ما همراه باشید.

BMW 20R - بی ام و R20

طراحی ظاهری

بی‌ام‌و سعی کرده است که در بخش ظاهری، مدل جدید خود را به صورت ساده طراحی کند، برای مثال باک بنزین به صورت آلومینیومی ساخته شده که نشان از مدل‌های قدیمی این کمپانی دارد. چراغ‌های جلوی دایره‌ای‌شکل نیز نمای کلاسیکی به این مدل بخشیده‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: یک مشاوره کامل برای خرید هوندا اکتیوا ۱۲۵

البته هنوز کمپانی برای این کانسپت هیچ آینه، اگزوز یا پلاکی در نظر نگرفته است ولی بدون شک این موارد را در نسخه تولیدی خواهیم دید.

BMW 20R - بی ام و R20

انجین و مشخصات فنی بی ام و R20

بی‌ام‌و در بخش انجین این کانسپت، به سراغ پیشرانه مدل بی ام و R18 خود رفت و از همان پلتفرم استفاده کرد. این انجین دوقلو به سیستم خنک‌کننده هوا روغن مجهز شده تا عملکرد آن بهبود یابد.

هنوز هیچ اطلاعاتی از قدرت و گشتاور این انجین منتشر نشده ولی از آنجایی که بی‌ام‌و از پلتفرم BMW R18 در این کانسپت نیز بهره برده است، پس تعجبی ندارد که قدرت و گشتاور این مدل نزدیک به قدرت و گشتاور نسخه مذکور که چیزی حدود 91 اسب بخار و 116 پوند فوت هستند، باشد.

BMW 20R - بی ام و R20

ظرفیت انجین کانسپت بی ام و R20 بیشتر است و به راحتی می‌تواند تا 100 اسب بخار قدرت و 129 پوند فوت گشتاور تولید کند. البته تغییراتی در سرپوش سیلندر مشاهده می‌شود.

فاصله بین دو محور اکنون برابر با 61 اینچ است و به لطف شاسی جدید، کنترل موتورسیکلت‌ آسان‌تر انجام می‌شود.

سیستم تعلیق و فریم BMW R20

فریم فولادی به کار رفته در این محصول موجب شده تا شاهد ابعاد جدیدی باشیم. سیستم تعلیق آونگی نسبت به نسخه R18 کوتاه‌تر است و به طراحی جدید Paralever بی‌ام‌و با فولاد و آلومینیوم مجهز می‌شود.

دو شاخه وارونه Öhlins Blackline در جلو حضور دارند، در حالی که همین فناوری به صورت قابل تنطیم در عقب دیده می‌شود. در بخش ترمز، به کالیپرهای ISR شش پیستونی در جلو و چهار پیستونی در عقب می‌رسیم. در نهایت، لطفا نظرات خود درباره این کانسپت را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
BMW Motorrad Presents the BMW R20 Concept
تبلیغ پایین مطلب

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اون‌ها رو دنبال می‌کردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با پلاس‌موتو آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده پلاس‌موتو حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!