مشاوره خریدنقد و بررسی

بررسی زونتس N2 230 N، مشخصات، مزایا و معایب این محصول کویر

اخبار خودرو

زونتس N2 230 N یکی از موتورسیکلت‌های اقتصادی است که از چندی پیش توسط کویر موتور در کشورمان عرضه شده است.

زونتس برندی از شرکت چینی هاوجیانگ است که موتورسیکلت‌هایی متنوع در کلاس‌های مختلف با حجم موتوری از 125 تا 350 سی‌سی تولید می‌کند. محصولات زونتس در چین پرطرفدار هستند و کیفیت ساخت بالاتری هم نسبت به دیگر موتورسیکلت‌های چینی حاضر در بازار ایران دارند.

کویر انواع مختلفی از موتورسیکلت‌های زونتس را در کشورمان عرضه می‌کند که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها زونتس N2 230 N است.

این یک موتورسیکلت اقتصادی در کلاس استریت یا شهری است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

طراحی موتور زونتس N2 230

طراحی N2 230 N در نگاه اول شبیه به مدل محبوب TVS آپاچی به نظر می‌رسد ولی درهرحال نمی‌توان انکار کرد که این محصول زونتس برای یک موتورسیکلت استریت اقتصادی از ظاهر بسیار جذابی برخوردار است.

در جلوی موتورسیکلت بیش از همه چراغ بزرگی جلب‌توجه می‌کند که در ترکیب با پانل‌هایی که با فرمی تیز و تهاجمی از طرفین باک به جلو کشیده شده‌اند، ظاهر چشمگیری را ایجاد کرده است.

باک برآمده، رینگ‌های شش پره مشکی‌رنگ و پانل مثلثی شکلی در پایین هم از ویژگی‌های قسمت جانبی این موتورسیکلت هستند.

اما چراغ عقب کاملاً معمولی طراحی شده و نکته قابل‌ذکری ندارد. بااین‌حال، دستگیره‌هایی که در این قسمت شبیه شاخ‌های گاو طراحی شده‌اند نمای جالبی را ایجاد کرده‌اند.

به‌جز چراغ جلو، دیگر چراغ‌های N2 230 N همگی LED هستند.

این موتورسیکلت استریت 1,930 میلی‌متر طول، 773 میلی‌متر عرض و 1,070 میلی‌متر ارتفاع دارد و در رنگ‌های مشکی، آبی، قرمز و سفید در ایران عرضه می‌شود.

به نقل از کویر موتور

در مقابل راکب، صفحه کیلومتری ترکیبی قرار گرفته که شامل یک دورسنج دایره‌ای آنالوگ و یک نمایشگر دیجیتالی مستطیلی در سمت چپ می‌شود.

این نمایشگر از وضوح خوبی برخوردار است و اطلاعات مناسبی را در اختیار راکب قرار می‌دهد.

باک و فلاپ‌های موتورسیکلت از کیفیت خوبی برخوردار هستند و قطعات فنی هم رنگ جالبی دارند.

زین موتور زونتس N2 230 N نه‌تنها از فضای کافی و مناسب برای راکب و سرنشین برخوردار است بلکه از لحاظ نرمی هم قابل‌قبول بوده و در رانندگی‌های طولانی خسته‌کننده نخواهد بود.

ارتفاع زین از زمین نیز 780 میلی‌متر است که در بین موتورسیکلت‌های این کلاس بازار ارتفاع مناسب به‌حساب می‌آید.

به‌طورکلی، ظاهر N2 230 N برای یک موتورسیکلت استریت اقتصادی قابل‌قبول و نسبتاً جذاب بوده و می‌تواند توجهات را به خود جلب کند.

مشخصات فنی موتورسیکلت زونتس N2 230 N

زونتس N2 230 N از یک پیشرانه تک سیلندر 230 سی‌سی چهارزمانه استفاده می‌کند که 17 اسب بخار قدرت دارد.

عجیب اینکه علیرغم حجم بالای این پیشرانه، سیستم خنک‌کننده آن از نوع هوا خنک بوده و برخلاف دیگر رقبایس نه آب خنک نیست.

همچنین این پیشرانه برخلاف اکثر موتورسیکلت‌های مدرن که به چهار سوپاپ مجهز هستند، فقط دو سوپاپ دارد.

نیروی موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ عقب منتقل می‌شود و این موتورسیکلت 127 کیلوگرمی را می‌تواند به حداکثر سرعت 126 کیلومتر بر ساعت برساند.

سواری و رانندگی موتورسیکلت

زونتس N2 230 N از سواری و هندلینگ بسیار خوبی برخوردار است و ترمزهای آن در جلو دیسک 210 میلی‌متری و در عقب 188 میلی‌متری مجهز و همین‌طور داری سیستم ترمز ABS است که عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند.

در جلوی موتورسیکلت از دو کمک‌فنر تلسکوپی معمولی استفاده شده و در عقب نیز شاهد دو کمک‌فنر گازی هستیم.

باک موتورسیکلت 13.5 لیتر ظرفیت دارد که برای یک موتور شهری مناسب به نظر می‌رسد و با توجه به مصرف سوخت حدود 2.5 لیتر در هر صد کیلومتر، با هر بار سوخت‌گیری کامل بسته به شرایط رانندگی امکان پیمودن بیش از 500 کیلومتر را فراهم می‌کند.

بااین‌حال، مثل اکثر موتورسیکلت‌های مونتاژ داخل، مونتاژکننده در موتور زونتس n2 هم از لاستیک‌های بی‌کیفیتی استفاده کرده که بسیار لیز هستند و بهتر است توسط خریدار با نمونه‌های باکیفیت تعویض شوند.

قیمت و جمع‌بندی

در هنگام نگارش این مطلب یعنی دی‌ماه 1401 قیمت موتورسیکلت زونتس N2 230 N توسط کویر موتور 97 میلیون و 674 هزار تومان اعلام شده است که هرچند نسبت به چند ماه پیش افزایش پیدا کرده اما هنوز هم در این بخش بازار قیمت نسبتاً مناسبی محسوب می‌شود.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این موتورسیکلت شرایط فروش اقساطی آن توسط کویر است که امکان خرید را برای افرادی با بودجه کمتر هم فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، پیشرانه دو سوپاپ هوا خنک و کمیابی قطعات یدکی را هم می‌توان از مشکلات N2 230 N دانست.

همچنین به گفته بسیاری از خریداران، باطری کارخانه‌ای این موتورسیکلت کیفیت و عملکرد خوبی ندارد و باید تعویض شود.

به‌طورکلی، در بخش موتورسیکلت‌های استریت اقتصادی بازار، این مدل ارزش توجه را خواهد داشت اما محصول زونتس در بازار ایران با رقبای زیاد و مشهوری مثل دینو Z2 و آپاچی 180 مواجه است که می‌توانند کار را برای آن دشوار کنند.

نقاط قوت زونتس N2 230 N

  • طراحی جذاب
  • قیمت مناسب با شرایط فروش اقساطی
  • مصرف سوخت مناسب
  • هندلینگ و سواری مناسب
  • عملکرد خوب ترمزها

نقاط ضعف موتور N2 230

  • استفاده از لاستیک‌های بی‌کیفیت
  • کمیابی قطعات
  • پیشرانه دو سوپاپ هوا خنک
  • باطری بی‌کیفیت

جدول مشخصات فنی موتورسیکلت زونتس N2 230 N

عنوانمشخصات
پیشرانهتک سیلندر دو سوپاپ
حجم موتور230 سی‌سی
قدرت17 اسب بخار
سوخت‌رسانیانژکتوری
سیستم خنک‌کنندههوا خنک
گیربکس6 سرعته دستی
نوع انتقال نیروزنجیر
حداکثر سرعت126 کیلومتر بر ساعت
طول1,930 میلی‌متر
عرض773 میلی‌متر
ارتفاع1,070 میلی‌متر
وزن خالص127 کیلوگرم
ظرفیت باک13.5 لیتر
قیمت97 میلیون تومان
zontes n2 230N

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. من تازه این موتور و خریدم و به جرات میتونم بگم یکی از بهترینهاست و در آینده نزدیک همه موتور دوستان جذب این موتور خوشکل میشن
    به تمام کسانی که موتور باز بودن نشون دادم و همه طالبش شدن رفیقام همه اونایی که آپاچی، پالس، مگلی،حتی ،،،،بنلی و آن اس داشتن میخوان اینو بخرن فوق‌العاده است

  2. منم این موتورو خریدم
    دستم خالی خالی شد خدا کنه باطریش باکیفیت باشه مجبور نشم پول باطری هم بدم آخه همه از باطریش مینالن
    در کل سواری نرمی میده و تعادلش خوبه

  3. من اردیبهشت خریدم خیلی راضی ام باطریش تو فصل سرما کمی اذیت میکنه ب جز اون هیچ مشکل دیگه ای نداره و عالیه

  4. من شش ماه دارم خیلی خوبه فقط باطریش خرابه که نمایندگی بدون هزینه درست میکنه قدرت وشتاب عالی

  5. داداش میارکت باشه خیرش روببینی انشاالله باانرژی که شما بهش می دهید بهترین شود اینجا ماوامثال ما می خواهیم به همدیگه کمک کنیم تامتضرر نشویم اگرمن نوعی پول داشتم ماشین می گرفتم یاموتور خوب می گرفتم ولی باقدرت خرید انهم به هزارمشگل باوضع موجود پولمان رادور نربزیم وجیب یگ مشت دلال وسرمایه دار نریزیم بهم اطلاع رسانی کنیم وباتعصب به موضوع نگاه نکنیم درکل برای همه دوستان گفتم حوب شمانظرتان را رساندید ومقصود درکل شمانبودید بازم ازشماوهمه دوستان تشکرمی کنم

  6. سلام فلاپ کامل برای قسمت سمت راست موتور زونتس(کویر) n2 230 n دارید؟ یا میدونید از کجا باید تهیه کنم

    ممنونم راهنمایی کنید

  7. اصلا جالب نیست، باطری خیلی افتضاحی هم داره. از کویر خریدم که خدمات پس از فروشش افتضاح هست، یک ساله خریدم، کلا یک ماه بیشتر نتونستم ازش استفاده کنم، همش خرابه. از کار و زندگی افتادم. بخش خدمات پس از فروش میگه قطعه باید از تهران بیاد، شماره ها تماس های تهران به هیچ عنوان جواب نمیدن، پیغام گیر میگه به محض در دسترس بودن اپوراتور وصل میوید بعد از چند دقیقه قطع میشه، با بدبختی شماره موبایل آقای صابری رو پیدا کردم، میگه قطعه رو فرستادیم، اینجا میگن نفرستادن، معلوم نیست کی راست میگه، فروشگاه میگه برو خدمات پس از فروش، خدمات پس از فروش میگه مگه از من خریدی و خلاصه هیچکس اصلا پاسخگو نیست

  8. سلام،منم حدود ۸ ماه که خریدم و این نکات خیلی توجهمو جلب کرد: ۱)کسایی که از باطریش مینالن فقط کافیه که برای چراغ جلو کلید جداگانه وصل کنن چون بمحض روشن کردن سوییچ چراغ جلو روشن میشه و کلی جریان باطریو میکشه و خوب استارت نمیخوره مخصوصا توی زمستون و آب باطری هم حتما چک کنید که کم نباشه چون اکثرا باطریا توی انبار طولانی مدت موندن۲)حتما باید آچارکشی بشه چون از من تمام پیچ و مهره‌هاش شله ۳)گیربکسش واقعا افتضاحه و بمحض داغ شدن موتور دنده نمیده و حتئ خلاصم نمیشه ۴)موتور بدلیل نبود رادیات خیلی زود داغ میشه مخصوصا توی تابستون ۵)لاستیک بسیار لیز و بی کیفیت ۶)در دور موتور پایین و دنده ۱و۲ انجین بشدت دل میزنه و تقه میزنه ، در مقابل این ضعف‌ها ظاهر جذاب و ترمز قوی و نرمی و هندلینگ بالا و مصرف سوخت پایین از نقاط قوتشه

  9. سلام. من میخوام موتور بخرم و بین موتور زونتس n2n 230 و بنلی ۱۵۰ طرح قدیم‌ موندم کدوم رو بخرم اگه میشه راهنماییم کنید .

  10. سلام من میخوام اقساطی بگیرم کسی هس ک اقساط خرید کرده باشه و شرایطش منو راهنمایی کنه ممنون میشم

  11. سلام اینها را من یکیش دارم الان فکر کنم ۱۴۰۲ حدود ۱۳۰ تومن شده باشن قیمت دقیق ندارم اما نسبت به شتاب و قیمت. بسیار خوش قیمت هستن چون من خودم بنلی ۱۸۰ داشتم این سگش به اون میرزه مشکل باطری هم نداره مشکل چراغاشونه یه کلید باید بزارید چون اینا چراغاشون اتوماتیک هست باطریش ضعیف میشه تازع باطریش از نوع آبی هست و تقریبا عمر بیشتری نسبت به باطری های اتمی دارد اگه موتور روغن خوب بریزید و خوب ابندی کنید بیشتر از ۱۳۰ میشه پر کرد باش

  12. درود من یکساله این موتورو دارم زمانی که خریدم نمایندگی گفت باتریش خوب نیست قبل نصب باتری خودش یه باتری خریدم دادم تونمایندگی جازد وتاالان هیچ مشکلی نداشته فقط روغن وبنزین که مصرفشم عالیه وبه همه پیشنهاد میکنم اکثرموتورهای مشابه روداشتم ولی این واقعأعالیه تعجب میکنم یکی ازدوستان گفته ازوقتی خریده همش خرابه فکرمیکنم یه موتوردیگه رو میگه ولی اونایی که میگن قطعاتش نیست درسته که البته قطعات فنیش هست ولی ظاهری نه

  13. بسیار موتور خوبی هست من پنج روزه گرفتم بقدری موتور خوبی هست که نمیشه ازش بدی گفت فقط سعی کنین با موتور زیاد گاز موقه دنده عوض کردن پر نکنین یا کاتاف نکشین درکل بهترین موتوری هست که من تو عمرم دیدم

  14. سلام خدمت همه دوستان خدمات شرکت واقعآ بدرد نمیخوره و برای تعویض باطری سه مرحله به نمایندگی مراجعه کردم و هر دفعه باطری که تعویض کردن فقط یک روز جواب داد و آخرشم رفتم قلمتان باطری خریدم و لوازم یدکی هم تو بازار واقعآ سخت پیدا میشه

  15. سلام من یکساله دارم
    3 دفعه اتوماتیک استارت عوض کردم البته هیوندایی گذاشتم
    الان بعد یک سال باتریش خوابیده
    در ضمن اچارکشی حتما میخواد و باید هر چند وقت کنترل کنید چند تا پیچ های موتور افتاده
    در مود لاستیک هم درسته لیز هستش
    شتاب خوبی داره موتور تک نفره هست جای راننده عالی هست ولی برای سرنشین خیلی راحت نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!