موتور برقی مادو 3000 – مادو ۲۳۰ یک نمونه از تولیدات داخلی در حوزه وسایل نقلیه برقی دوستار محیط زیست است که با استفاده از قطعات ایرانی و یک الکتروموتور قدرتمند داخلی ساخته شده است، این محصول با دارا بودن ویژگیهای منحصر به فرد که در طول مقاله بررسی فنی مشخصات موتور برقی مادو 230 سه هزار واتی در پلاس موتور به آن میپردازیم، میتواند یکی از محصولات جذاب بازار باشد.
درباره برند مادو موتور
مادو موتور یک شرکت سازنده موتورسیکلت برقی ایرانی است که در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده است. مادو با هدف ارائه وسایل نقلیه سبز و اقتصادی با قطعات ایرانی تاسیس و مشغول فعالیت است. امروزه این برند ایرانی سعی دارد با تولید محصولات با کیفیت و قابل اعتماد به عنوان یک رقیب جدّي در بازار موتورسیکلتهای برقی کشور شناخته شود و خودش را به مشتریان معرفی کند.
همینک مادو موتور دارای نمایندگیها و مراکز خدمات پس از فروش در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و قم است.
موتور سیکلت مادو ۲۳۰ سه هزار واتی
موتور سیکلت مادو ۲۳۰ سه هزار واتی در دو تیپ مجزا توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه میشود.
- موتور مادو ۲۳۰ با باتری اسیدی
- موتور مادو ۲۳۰ با باتری لیتیومی
تفاوت باتری اسیدی و لیتیومی
باتری لیتیومی و اسیدی دو نوع باتری متفاوت در نوع تکنولوژی ساخت هستند که تفاوتهایی در چگالی انرژی، وزن، زمان شارژ، طول عمر و نگهداری دارند. بصورت خلاصه باتری لیتیومی از نظر این موارد ذکر شده بهتر از باتری اسیدی عمل میکند و از معایب آن میتوانیم به هزینه بالاتر نسبت به نوع اسیدی آن اشاره کنیم.
مشخصات فنی مادو 230
همانطور که قبلا گفتیم مادو 230 در دو تیپ مجزا تولید میشوند پس در ادامه به بررسی مجزای هر یک میپردازیم:
مادو 230 لیتیومی
موتور مادو ۲۳۰ از یک موتور الکتریکی با قدرت 3000 وات میتوانید با هر بار شارژ کامل یک شعاع حرکتی تقریبا تا 90 کیلومتری را طی کند.
حداکثر سرعت آن 80 کیلومتر در ساعت بوده و 90 کیلوگرم وزن خالص دارد. و 300 کیلوگرم بار میتواند جابجا کند.
موتور سیکلت مادو ۲۳۰ سه هزار واتی به راحتی توانایی تردد در شیب ۲۰ درجه یا ۳۶ درصد دارد.
یک عدد باتری لیتیومی مادو 230 از نوع 31 آمپر ساعت بوده و سیکل شارژ کامل آن با برق خانگی حدود 5 ساعت است.
پیشبینی میشود عمر این باتری 4 الی 5 سال باشد.
لاستیکهای تیوبلس این موتور با ترمز دیسکی که در هر دو چرخ این موتورسیکلت موجود است، از دیگر ویژگی های مادو 230 است.
مادو 230 اسیدی
موتور مادو ۲۳۰ از یک موتور الکتریکی با قدرت 3000 وات میتوانید با هر بار شارژ کامل یک شعاع حرکتی تقریبا تا 80 کیلومتری را طی کند.
حداکثر سرعت آن 80 کیلومتر در ساعت بوده و 140 کیلوگرم وزن خالص دارد و 300 کیلوگرم بار میتواند جابجا کند.
موتور سیکلت مادو ۲۳۰ سه هزار واتی به راحتی توانایی تردد در شیب ۲۰ درجه یا ۳۶ درصد دارد.
شش عدد باتری لیدژ مادو 230 از نوع ۳۲ آمپر ساعت بوده و سیکل شارژ کامل آن با برق خانگی حدود 6 ساعت است.
پیشبینی میشود عمر این باتری 1.5 تا 2 سال باشد.
لاستیکهای تیوبلس این موتور با ترمز دیسکی که در در هر دو چرخ این موتورسیکلت موجود است، از دیگر ویژگیهای این موتورسیکلت برقی است.
امکانات رفاهی مادو 3000 واتی
رانندگی با مادو 3000 آنقدر آسان است که کافیاست که شما گاز یا ترمز بگیرید که بتوانید آنرا کنترل کنید و خبری از تعویض دنده یا یادگیری مهارت خاصی نیست.
مادو 3000 واتی دارای فضای بار زیر صندلی، دزدگیر، پورت شارژر USB و یک صفحه کیلومتر دیجیتالی است که روی آن شما میتوانید در کنار اطلاعات سفر از میزان شارژ باتری آن آگاه شوید.
مزایای موتورسیکلت برقی
موتورسیکلت های برقی به دلیل نداشتن قطعات متحرک همانند پیستون، گیربکس، زنجیر و … استهلاک و خرابی فوقالعاده کمی دارند.
همچنین هزینه نگهداری و تعمیرات آنها به دلیل عدم نیاز به تعویض روغن و فیلتر، بنزین، گیربکس و … بسیار پایین است.
همچنین برای رانندگی و کنترل یک موتورسیکلت برقی فقط نیاز به گاز و ترمز دارید و هیچگونه تعویض دنده و پیچیدگی خاصی برای یادگیری ندارند.
خدمات پس از فروش
از مهمترین ویژگیهای این موتورسیکلت گارانتی تعویض یا تعمیر ۶ ماهه تا ۳۶ ماهه قطعات اصلی آن است.
الکتروموتور ۳۰۰۰ واتی مادو ۲۳۰ که قلب تپنده آن است دارای گارانتی ۲۴ ماهه بوده و در صورت بروز مشکل ناشی از تولید به رایگان در مراکز ارائه خدمات پس از فروش مادو موتور تعویض یا تعمیر خواهد شد.
عالی هست موتورش متین داره
من دارم خیلی خوبه
موتور خوبیه
سلام من مادو موتور خریدم و واقعا ازش لذت میبرم و واقعا ارزش خرید را داشت برام
و تازه من تیبا دو دارم ولی واقعا رانندگی با مادو را بهتر ترجیح میدهم و یه لذت خاصی داره
عالی ، حرف نداره ، امیدوارم خدمات تامین قطعاتش هم به خوبی کیفیت خود موتور باشه
در کل خیلی حس خوبی دارم بهش ،
درود به شما
سلام دوستان.فروشنده بمن گفت باطری به ۷۰ درصد رسید بزن شارژ.تا ۸۴ درصد هم بیشتر شارژ نکن.
این درسته؟؟من متوجه نمیشم چرا.
بله این درسته، بهتره اینجوری بگیم که باتری های جدید همواره باید بین 20 تا 80 درصد نگه دارید و نگذارید مدت زمان زیادی در حالی زیر 20 درصد یا بالای 80 درصد در شارژ بماند.
باتری های جدید تعداد مشخصی برای سیکل فول و دشارژ دارند مثلا 10000 مرتبه و با نزدیک شدن به این تعداد شارژ عمرشان رو به اتمام میرسد و بنابر این توصیه میشود میزان شارژ آنها را بین 20 تا 80 درصد نگه دارید.
سلام دوستان کاملا راضی هستم،یه سوال اینکه باطری من بیشتر از ۸۳,۴ شارژ نمیشه و اینکه وقتی به ۶۵ برسه چقدر میتونم باهاش برم،یعنی نقطه بحرانی و خاموش شدنش که یه موقع تو خیابون نمونیم چقدره؟