چرا باید موتور SYM گلکسی NA180 بخریم؟

در نگاه اول هر خریداری اولین برگ برنده موتور SYM گلکسی NA180 طراحی و ظاهر آن است که دقیقا جوانان و طرفداران از خانواده زیر 200cc انتظار دارند.

از طراحی چراغ‌های جلو گرفته تا زین عقب و محل قرارگیری پلاک همگی کاملا ظاهری هجومی، خشن همانند سوار شدن بر روی یک جنگجوی آماده نبرد، سریع و زره‌پوشیده در کف خیابان است.

این تایوانی ناشناس بازار ایران توسط گروه موتورسازی اس وای ام (SYM) که فعالیت خود را از سال 1954 در آغاز کرده و حاصل همکاری خوب شرکت نیرو موتور شیراز که سابقه عرضه و مونتاژ محصولات تی وی اس (آپاچی محبوب) و یاماها در ایران دارد با این شرکت دانست.

بررسی ظاهر گلکسی SYM NA180

موتور گلکسی 180 در خانواده موتورسیکلت‌های شهری استاندارد یا نِیکد (Naked) است که طراحی هجومی و زیبایی آن شباهت زیادی به موتورسیکلت‌های ژاپنی دارد. بدنه به صورت کاملا اصولی طراحی شده و نظر هر مشکل پسندی به خودش جلب می‌کند.

این موتور در پنج رنگ نقره‌ای قرمز، نقره‌ای آبی، بژ، نوک مدادی و سفید به بازار ایران عرضه و در دسته قیمتی موتورهای میان‌رده بازار ایران قرار می‌گیرد.

چراغ تمام LED دو تکه جلو که در قسمت بالای آن دو چراغ دیلایت (چراغ روز) تعبیه شده و چراغ نئونی عقب در کنار راهنماهای پر نور این ظاهر خشن جذابتر کرده است.

باک 11 لیتری جمع و جور موتور SYM گلکسی NA180 از پلاستیک بوده و دو باله بزرگ برای ابهت دادن آن در چپ و راست آن طراحی شده است.

با توجه به مصرف 2.2 لیتر در 100 کیلومتر، NA 180 می‌تواند با هر بار سوخت‌گیری مسافتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند.

عرض کم زین در قسمت ترک نشیدن این موتور کمی راحتی آن را کم کرده ولی برای راکب آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مشخصات فنی موتورسیکلت SYM گلکسی 180

انجین تک سیلندر چهار زمانه آب خنک/ انژکتوری با سیستم تحریک سوپاپ موتور اس وای ام گلکسی 180با حجم دقیق 183cc است.

نیروی تولیدی 18 اسب بخار در دورموتور 8500 و 15.2 نیوتن‌متر در دور 7500 با یک گیربکس شش دنده به چرخ عقب آن منتقل می‌شود.

ترمز جلو و عقب دیسکی گلکسی NA180 به ترتیب معادل 263 و 222 میلیمتر قطر دارند.

لازم به ذکر است دیسک ترمز دو رنگ طلایی – استیل آن ظاهر خوبی به چرخ‌ها داده است.

با توجه به عملکرد خوب ترمزها در توقف این موتورسیکلت ولی به میزان رقبای خود در بازار پرقدرت نیستند.

به نقل از وب سایت نیروموتور

میزان آلایندکی و استاندارد این انجین یورو 4 است که یک حامی محیط زیست بحساب می‌آید

حداکثر سرعت گلکسی NA180 هم 112 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

سیستم تعلیق

هرچند سواری این موتور همانند آپاچی 180 نیست ولی با 2 کمک فنر تلسکوپی معمولی در جلو و 1 کمک عقب سواری نسبتا راحتی خواهید داشت.

لاستیک جلو ۷۰/۱۱۰ و لاستیک عقب هم ۷۰/۱۳۰ است که روی رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی قرار دارند.

جدول مشخصات فنی SYM گلکسی NA180

عنوانمشخصات
استاندارد آلودگییورو 4
سیستم سوخت رسانیانژکتوری
نوع موتورچهار زمانه آب خنک/ سیستم تحریک سوپاپ SOHC
تعداد سیلندر / حجم موتورتک سیلند / 183cc
حداکثر قدرت13.32 کیلووات / 8740 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور15.2 نیوتن متر / 7478 دور در دقیقه
حداکثر سرعت، بیشینه سرعت112 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت2.2 لیتر در 100 کیلومتر
جعبه دنده و انتقال نیرو6 سرعته و زنجیر
وزن خالص134 کیلوگرم
باتری12 ولت 6 آمپر
حجم باک بنزین11 لیتر
ابعاد2020 * 770 * 1075 میلی متر
شارژر موبایلدارد – یک پورت USB
جدول مشخصات NA180
مشخصات فنی انجین SYM گلکسی NA180 چیست؟

انجین تک سیلندر چهار زمانه آب خنک/ انژکتوری با سیستم تحریک سوپاپ موتور اس وای ام گلکسی 180با حجم دقیق 183cc است.
نیروی تولیدی 18 اسب بخار در دورموتور 8500 و 15.2 نیوتن‌متر در دور 7500 با یک گیربکس شش دنده به چرخ عقب آن منتقل می‌شود.

معروفترین رقبای گلکسی NA180 چه موتورسیکلت‌هایی است؟

می‌توان پالس NS160، بنلی 180S و لیفان KPS 200 نام برد.
البته عملکرد گلکسی NA180 و پالس NS160 به مراتب بهتر از بقیه رقبا می‌باشد.

چرا باید موتور SYM گلکسی NA180 بخریم یا نخریم؟

موتور SYM گلکسی NA180 با توجه قیمت رقابتی و کیفیت بالاتر به نسبت رقبای خودش از ارزش خرید بالاتری دارد.
نکات مثبتی آن کیفیت ساخت مناسب، طراحی جذاب، سواری نرم و قیمت رقابتی آن است.
نکات منفی این موتور بازار خرید و فروش ضعیف، عملکرد نه چندان قوی ترمزها در حالت دو ترک دانست.

گروه مشاوره خرید و فروش موتورسیکلت در تلگرام

کانال تلگرام پلاس موتو

موتور SYMموتور گلکسینیرو موتور
نظرات (35)
افزدون نظر
  • کریتوس

    عزیز شما یک سر به نمایندگی مرکزی نیرو موتور بزن ببین چه حجمی از خرابی سرویس اولیه و راکبان سر در گم آنجا است . بعد تبلیغ شرکت نیرو موتور را انجام بده .
    فقط یک سر کوچک بزن

    • محمدحسین

      دوست عزیز سلام
      ما تبلیغات شرکتی انجام نداده ایم و بر اساس رسالتی که داریم موتورسیکلتهای موجود در بازار بررسی و مزایا و معایبشون فارغ از بحث پشتیبانی و خدمات پس از فروش تولید کننده بررسی میکنیم.
      اگر جزء کاربران ما باشید همیشه از ضعف خدمات پس از فروش سازندگان موتورسیکلت گله کردیم ولی متاسفانه دوستان نه به حرف شما و نه حرف ما اعتنایی نمیکنند.

      • رسول حسینی

        ممنون از اطلاع رسانی تان.به امید روزی که تمام هم وطنان مان بدون دغدغه بهترینها رو سوار بشن.

    • حمید

      من دارم ۵ هزار تا رفتم هزار تومن خرج نکردم راضیم

      • رسول حسینی

        انشاالله ازش لذت ببری و چرخش برات بچرخه.

    • جلال

      تو ۲۵ روز موتور با ۲۰۰۰کار کرد گیربکسش زوزه میکشید?

  • مهدی قهرمانی

    سلام
    متاسفانه قطعات و لوازم یدکی در هیچ نمایندگی موجود نیست .
    متاسفم برای شرکت نیرو موتور .
    من هم یک گلکسی NA180 دارم .
    با موتور زمین خوردم . دسته کلاچ کج شده ، ولی نمایندگی، دسته کلاچ نداره ،
    مجبور شدم ، دسته کلاچ هوندا بندازم .
    متاسفم

    • مهدی

      ????????????????

  • حمید

    به نظر بنده نیرو موتور در مقاییه با سایر وارد کننده ها عملکرد بهتری داره چون موتورهای خوبی وارد میکنه و این مقاله بی هیچ جانب داری تهیه شده .من اس وای ام اس آر ۲۰۰ دارم

  • مجتبی

    من دارم تا الان باهاش ۲ هزارتا رفتم هیچ مشکلی نداره و راضیم ازش همون اول یک جفت لاستیک پهن انداختم روش و پروتکشن بستم ترمزاش عاللیه شتابگیریش حرف نداره بنلی 180 رو لول میکنه اپاچی و و ns 150 رو هم میکنه تو گونی و اگر روغن موتور ۱۰ ۵۰ قرمز بریزید توش خیلی موتور روان کار میکنه

  • علی

    به نظرم نیرو موتور ضعیف ترین پشتیبانی رو ارائه میده . وقتی همین موتور گلکسی na 180 رو صفر خریدم دیسک جلو تاب داشت و نمیشد ترمز جلو گرفت . الان بعد از دو ماه هنوز میگن دیسک نداریم برات تعویض کنیم
    عملا هیچ خدمات پس از فروشی نداره

  • اصغر علیها

    من نزدیک ۲ سال دارم خدایی هزار تومن خرج نکردم در ضمن اصلا به روغن حساس نیست هر روغنی بریزی مشکل نداره تازه فیلتر روغن هم نداره و شتابش هم که حرف نداره عالیه و هندلینگ عالی

    • محمد سعید بهمنی

      ممنون بابت به اشتراک گذاشتن تجربه خوبتون

  • Farshid

    بخدا نخرید از نیرو موتور آشغاله بخدا یک هفته خریدم ۵۰۰ تومن خرج کردم تا درستش کنم از رینگش باد میداد چند بار نمایندگی بردم از کار زندگی افتادم

  • علیرضا عزتیان

    سلام وقت بخیر عالی خیلی ممنون

  • محمد رضا

    من تازه خریدم فوق العاده سواری راحتی داره شتاب خوبی داره و صفر تا صد عالیه و فکر میکنم جای آپاچی رو میگیره و نسبت به بقیه رقبا خیلی بهتر هستش در کل موتور خیلی خوبیه

  • اردلان

    سلام ارادت منم همینجوری شدم شما هر وسیله که میخوای تهران و مشهد داره من از مشهد خریدم
    کتی کالج ۲۵۰
    کیلومتر۱۵۰۰
    صفحه کلاج ۲تومن

  • شهباز

    باسالام عزیز من سوزوکی ۱۰۰۰ خریدم
    اون زمان ۳۲ میلیون من چکار کنم
    ۶۱ سال دارم همه ای عشم بعداز خداو
    خانواده متوره یک بازنشسته حدعقل بگیرم
    چگونه این متور نازنین را سوار شم تخفیف ویژه میدهید فقط به نوشتهای
    من بادقت بنگرید

  • علی دادرسیان

    موتور خوبیه از لحاظ ظاهری فقط قیمتش زیادی گرام شد به همین دلیل مشتری نداره اگر برگرده به همون قیمت زیر ۶۵ میلیون قول میدم مشتری هایش بیشتر بشه یا شرایطی فراهم گردد مستقیم از طریق دفتر مرکزی عرضه شود تا نمایندگی

  • علی : من ی پرندم

    من خریدارم منتهی با نرخ تابستان ۱۴۰۱ امثال من زیاده
    امتحان کنید
    سپاس

  • دادرسیان

    ببخشید فراموش شد

    این موتور Na180 دو ایراد دارد
    ۱. گارد بغل نداره
    ۲. مخزنی که زیر فلاپ نصب شده خیلی در معرض خطر قرار داره و فاصله بین دو گلگیر چرخ عقب هم زیاده
    ممنون

  • علی

    4ماهه صفر از نمایندگی بروجرد خریدم پوسته ترمز جلو ترک داره ازش روغن میریزه نمایندگی فروش هم فقط امروز فردا میکنه اصلا خدمات پس از فروش نداره قطعاتشم توی بازار نیست که بدم درست کنه

  • رامین

    سلام و عرض ادب.. بنده بدون هیچ تعصبی روی موتورهای موجود مطلب گذاشتم جهت آگاهی دوستان چون اکثر این موتورهارو داشتم و دارم به دلیل اینکه خرید و فروش میکنم .اول ممنون از توضیحات ادمین… عرضم به حضور شما وقتی مطلبی گذاشته میشه باید ببینیم در مورد چه موتوری و در چه ردهایی صحبت شده اینکه بعضی از دوستان شروع به مطالب منفی میکنن اینجا حرف از یک موتور ۱۸۰cc شده و ادمین داره مقایسه میکنه نه جانب داری از na 180 .دوستان توی این رده (۱۸۰ cc) شک نکنید گلکسی na نسبت به رقبای هم سطح خودش خیلی بهتره… بنلی ۱۸۰ که اصلا قابل قیاس با na نیست به چند دلیل یک موتور چینی بسیار ضعیف نسبت به ۱۸۰cc و به خرج افتادن زود و سواری واقعا خسته کننده… لیفان ۲۰۰ ccفقط میتونه یه درجه از بنلی بهتر باشه فقط در سواری وگرنه،، نه ظاهرش به بنلی میرسه نه بورس بازارش.فقط بنلی بخاطر اینکه خیلی توی جوونا سرزبون افتاده برای فروش بهتره وگرنه na سواری راحت ‌.موتور تایوانی.. شتاب بهتر و سرعت بیشتر نسبت به بنلی … بهر حال منی که مرتب این موتورهارو سوار میشم پیشنهاد میکنم برای سواری توی این رده فقط گلکسی na بخرین که البته ناگفته نماند که این روزها بورس خوبی هم پیدا کرده چون شناخت خریدارها نسبت به این موتور بیشتر شده ولی قیمتشم خیلی بالا رفته چون نمایندگیش خیلی گذاشته روی قیمتهاش و تحویلشم یک ماهه هست… با تشکر از سایت خوبتون

  • فرهاد هاشمیان

    سلام من ۱۸۰ na مدل ۱۳۹۹ دارم ۱۴۰۰۰ کار کرده تا الان به جز بنزین و روغن هیچی شو دست کاری نکردم مثل ساعت هم کار میکنه هر کسی هم موتور منو میبینه میگه موتور صفره چون واقلا نه فلاپ ها نه طلق چراغ ها و…..تو این ۳سال هیچ تغییری نکرده و ازش خیلی راضی هم مخصوصا شتاب و فرمون پذیری که داره

  • مهدی آقا بزرگ

    به نظر من موتور فقط هندا تو ایران .من آپاچی ۹۸دارم .قبلش هم گلکسی داشتم .قطعات گیر نمیاد اگه هم گیر بیاد هم قیمت قطعات پژو ۲۰۶,هستش .یک ماه دارم میگردم برا کمک عقب آپاچی یه جا پیداکردن اصلی داره میگه جفتی ۳میلیون .ولی هندا رو تو سوپر مارکت هم بری قطعات رو داره

  • محمد سجاد ترکمن

    سلام بنده ۳ماه هست na180 خریدم متاسفانه تو یکی دو روز اول متوجه شدم گیربکس موتور صدا میده اول تو دنده ۳ به بالا حالا در تمام دنده ها وهنگام تعویض دنده ضربه به دیسک صفحه وارد میشه در زمان تعویض دنده پدال دنده صدای بسیار بدی میده قسمت نشیمن ترک ۲ بسیار کوچک هست وترمزها با احتساب دیسکی بودن ضعیف میباشد تو این ۳ ماه با هر قسمتی که شما فکر کنید تماس داشتم از نمایندگی مرکزی،دفتر فروش،فروشگاهی که خرید کردم،وکارشناسان گارانتی متاسفانه در پاسخ فقط میتونن بگن قطعه نداریم ومعلوم نیست کی بدستمون میرسه با شما تماس بگیرم من فقط خواهشی که از دوستان دارم اینکه قبل خریدتون حتما موتور را چک کنید اگر کوچکترین صدا یا حالت غیر متعارف را متوجه شدین نخرید با این همه تبلیغی که میکنند که ما بزرگترین تامین کننده وتوزیع کننده قطعات هستیم چیزی جز دروغ نیست که اگر واقعا چنین چیزی بود تا الان باید مشکل بنده و الباقی دوستان حل میشد

    • محمدحسین

      متاسفانه پشتیبانی در موتور سازها در حد خط فقر هست

  • Akbar

    باسلام
    امیدوارم نظر بنده به گوش شنوایی مسولین نیرو موتور برسه ،
    من هم داره گلکسی ۱۸۰ هستم با توجه به عدم پشتیبانی لوازم یدکی و گارانتی های فیک ،از طرف نمایندگیها ،بهتره که شرکتهای تولید کننده ،موتور سیکلت بهتر عمل کنند .
    با تشکر

  • سکوت تلخ

    با سلام متاسفانه هیچی تو کشور درست نیست که بخواد یه موتور درست بزارن تو بازار
    نه جترو اصفهان نه نیرو شیراز نه نه نه هیچ کدوم خوب نیستن خدمات پس از فروش صفر
    تنها موتوری می تونن بدن دست مردم همون هوندا ۷۰ سال پیشه ژاپنی هست

  • حمید

    سلام من ۵۴ سالمه . هوندا سوارم البته قدیمیش . اس آر ۲۰۰ اس وای ام خریدم و فعلا” راضیم ، خیلی راحته و خوب راه میره . امیدوارم اذیت نکنه ولی خیلیها ازش راضی هستن

  • محمدرضا

    درود بر دوستان عزیز
    دوستان میخوام ۱۸۰nh بخرم نظرتون چیه
    داخل جاده ی خارج از شهر کم نمیاره؟
    چندین سال بنلی سوارم و هیچ وقت با بنلی خارج از شهر رانندگی نکردم چون همیشه از خرابی موتور داخل مسیردخادج از شهر ترس داشتم

  • فدائیان

    سلام درود بر همگی
    من موتور nh180 دارم که از لحاظ فنی با مدل na یکسان هستش
    این موتور بنده ۳۰ هزار کیلومتر رفتم خارج از شهر خیلی رفتم تو جاده های خاکی خیلی رفتم میتونم چند تا از مسیر های که رفتم بگم
    ۳ مرتبه از لواسون وارد دشت لار شدم تا خود پلور رفتم
    پاتوق من کوهسار هستش که از جاده خاکیش تا زیر قله بند عیش که جاده خاکی داره و ارتفاع به راحتی رفتم
    جاده های شمالی هم زیاد رفتم
    خط ساحلی خلیج فارس از بندر عباس تا چابهار من تو این ۱ سال نیم واقعا هیچ موقع اذیتم نکرد و یار همیشگی سفر هم بود
    لاستیک این موتور با اینحالی که برای جاده خاکی نامناسبه و سر میخوره تا حدودی با این حال تا الان مقاومت خوبی نشون داده و هنوز داخل شهر قابل استفاده هستش
    فقط تنها مشکلی که هست از نظر طلق ها بسیار شکننده ای داره که حتمادوستان باید گارد ببندند

  • افشین

    سلام لاستیک پهن چه سایزی بگیرم برای na180

    درضمن موتور خوبیه

  • جابر

    در مورد خدمات پس از فروش، تا وقتی این شرکتها مشتری دارن و میفروشن مسلما هیچ فکری برای بهتر کردن خدماتشون نمیکنن ، نخرید ، بمونه رو دستشون، ببینید چجوری خدمات میدن .

  • پیمان

    با سلام خدمت همگی
    من چندین سال موتور سوار بودم بعدش بخاطر خرید خونه و شرایط اقتصادی ۲سال میش موتور پالس nsفروختمو و تا امسال نتونستم موتور بخرم.امسال برج ۳ باز رفتم سراغ پالس همون تجربه ای ک ازش راضی بودم.ولی بخاطر قیمتش رو آوردم به ۱لول پایینتر.
    بین بنلی و گلکسی و آپاچی ۱۸۰ مونده بودم.از چنتا از دوستام که تو اصفهان تعمیرکار هستن جویا شدم همشون فقط تعریف گلکسی کردن.به هیچ عنوان قابل قیاس با هم رده خودش نمیدونستن.
    منم ۱ گلکسی ۱۴۰۱ خریدم.الان ۴ماهه سوارم و موتور ۱۶هزار تا کار کرده و کاملا راضیم.
    اولا هندلینگش خیلی بهتر از بنلیه.دوما موتور خیلی نرم تر کار میکنه.سوما دوست من ک همزمان با من بنلی ۲۵۰ تک سیلندر خرید الان پوستشا کنده و همش درگیر مشکل برق و ….موتور ولی من این موتورا ۸تا کار خریدم الانم همش سوارم و هیچ مشکلی تا الان نداشته.تنها چیزی ک ازش میدونم اینه که لوازمش قیمتش بالاس ولی خب لوازم گرونتر میخری اما به قول تعمیرکاری ک ازش پرسیدم گفت خیلی بیشتر از لوازم ارزون بازار بهت جواب میده.در کل از خریدم راضیم و الانم تو هر موتوری تو اصفهان بری چنتا صفر این موتور هست و بازارش تو اصفهان بخاطر اینکه اکثرا رو تایوانی بودن و کم خرج بودنش تاکید دارن خیلی خوبه.