اوروگا یونی تراک یک سه چرخه عجیب و غریب

پلاس موتو – وقتی نوبت به فعالیت‌های آفرودی می‌رسد، موتورسیکلت‌ها همیشه حرفی برای گفتن دارند. در این روزها که تولیدکنندگان با یکدیگر رقابت می‌کنند تا توجه مشتریان را به خود جلب کنند، شاهد معرفی یک سه چرخه عجیب هستیم که بدون فرمان بنام Oruga Unitrack – اوروگا یونی تراک هستیم که سبک طراحی آن می‌تواند انقلابی در این صنعت ایجاد کند!

موتور Oruga Unitrack روشی کاملا متفاوت را در پیش گرفته، طبق اطلاعاتی که سازندگان آن ارائه کرده‌اند، این محصول یکی از جدیدترین موتورسیکلت‌‌های همه‌کاره‌ای است که برای شرایط و مسیرهای دشوار ساخته شده و می‌تواند به راحتی در سخت‌ترین موقعیت‌های جاده‌ای نیز حرکت کند.

بررسی مشخصات فنی و ظاهری Oruga Unitrack – اوروگا یونی تراک

کمپانی به جای تایرهای معمولی اکنون از نمونه سینگل ترک آن استفاده کرده تا وزن محصول را روی سطح آن پخش کند. اگرچه این موتور سه چرخه است، ولی همچنان می‌توانیم آن را به عنوان یک موتورسیکلت بشناسیم. چرخ سوم در بالای بخش جلویی قرار گرفته تا امکان بالا رفتن از موانع را فراهم کند. با این وجود، با تمام موتورسیکلت‌های امروزی متفاوت خواهد بود!

کمپانی سازنده قصد دارد در این محصول از یک پیشرانه الکتریکی استفاده کند. برخلاف تمام طراحی‌هایی که اکنون دیده‌ایم، این موتور به سیستم تعلیق و سطح مسیر منحنی مجهز شده که به آن اجازه می‌دهد تا به گوشه‌ها تکیه کرده و به راحتی به طرفین هدایت شود.

تاکنون تنها چند کانسپت از Oruga Unitrack به صورت رسمی منتشر شده است. اگرچه نمونه‌هایی از نسخه پایان‌یافته این موتور منتشر شد که کاملا نشان می‌دهد با چه نوع محصولی روبرو خواهیم بود. با این وجود، بنظر می‌رسد که دو نوع چرخ در هر بخش وجود داشته باشد که بین آنها دندانه‌هایی ایجاد شده، همچنین سیستم تعلیق فنری نیز در اینجا به چشم می‌خورد.

با یک نگاه به اوروگا یونی تراک متوجه خواهید شد که هیچگونه فرمانی وجود ندارد، البته سطحی برای قرارگیری دکمه‌های کنترل موتور به چشم می‌خورد. سطح منحنی موتور یادآور این است که می‌توان به راحتی در هنگام سواری به جای فرمان گرفتن، موتور را به طرفین تکیه داد. بنابراین نیروی وزن راکب به جای فرمان کاربرد خواهد داشت و به موتور جهت می‌دهد.

هنوز اطلاعات زیادی از سطح قدرت انجین الکتریکی، وزن و یا میزان برد Oruga Unitrack منتشر نشده است. در نمایشگاه Riga، افراد زیادی به دنبال کسب اطلاعات از این محصول بودند و می‌خواستند بدانند که قیمت آن چقدر است و مشخصات عملکردی آن چگونه خواهد بود. بر اساس ویدیویی که کمپانی منتشر کرده، حداکثر سرعت این محصول از 60 مایل بر ساعت کمتر نخواهد بود، یعنی چیزی حدود 97 کیلومتر بر ساعت!

برد اوروگا یونی تراک نیز احتمالا بین 60 تا 120 مایل خواهد بود، در حالی که قدرت انجین به 134 تا 200 اسب بخار برمی‌گردد. تا اواخر سال جاری، یک نمونه آماده از آن ساخته می‌شود و انتظار داریم که نمونه‌های دیگری از آن در سال 2025 به صورت کامل به بازار بیایند.

نظرات (0)
افزدون نظر