وام جایگزینی 100 هزار موتورسیکلت فرسوده از آبان

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو آقای محمود مشهدی شریف در خصوص ارائه وام کم بهره به صاحبان موتور و خودرو‌های فرسوده و جایگزینی آنها گفت: در حال حاضر متاسفانه در صندوق انجمن اسقاط خودرو هنوز وجه زیادی جمع‌آوری نشده است و باید طبق براوردهای کارشناسان ما از اول بهمن سال گذشته تا شهریور امسال بصورت میانگین و ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان بابت یک و نیم درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد اما آنچه متوجه شدیم این بود که این عدد کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان است یعنی نیمی از آن چیزی که متصور بودیم محقق شده است.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

آقای شریف در ادامه این موضوع گفته است: این انجمن هنوز ریالی وام به خودرو و موتورسیکلت‌های عمومی فرسوده نداده است و آنچه که طبق قانون مشخص خواهد شد این است که این فرایند با دو بخش اولویت دار آغاز می‌شود.

جزئیات وام جایگزینی ۱۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو بیان کرد: در حال حاضر مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام به ازای هر موتور سیکلت به عنوان پیش پرداخت مطرح شده است ولی هنوز قطعی و نهایی نشده چرا که این طرح برای جایگزینی ۱۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده انجام خواهد شد. در این خصوص جلساتی هم با موتورسازان و خودروسازان توسط سازمان محیط زیست و انجمن اسقاط خودرو برای تعویض این وسایل حمل و نقل فرسوده انجام شده است.

منبع

او در پایان اذعان داشت: احتمالا اول آبان امسال (1402) شاهد پرداخت این وام در طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده باشیم و هم وطنان می‌توانند از آن بهره ببرند.

نظرات (0)
افزدون نظر