غول 4 چرخ یاماها، محصول جدید نیرو موتور؟

در دسته موتورسیکلت‌ها، محصولاتی وجود دارند که با نام ATV یا چهارچرخ ها شناخته می‌شوند. ای تی وی ها طرفداران خاص خود را در دنیا داشته و یکی از جذاب ترین محصولات در سگمنت خود به شمار می‌روند.

اما در ایران تا پیش از این، کویر موتور اقدام به عرضه برخی ATV ها کرده بود و حال به نظر می‌رسد که یکی از محصولات با کیفیت این دسته، از کمپانی یاماها، توسط نیرو موتور وارد بازار خواهد شد.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

نیرو موتور به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده موتورسیکلت در کشور؛ نمایندگی محصولات یاماها را نیز داشته که با توجه اطلاعات واصله به پایگاه خبری پلاس موتو، قرار است تا محصول جدید این شرکت یاما وای زد اف 450 آر نسخه 2023 باشد!

نگاهی گذرا به یاماها YFZ 450R

یاماها YZF 450R یکی از پیشرفته ترین ATV های مسابقه ای در بازار امروز جهان به شمار می‌رود. این محصول ترکیبی از یک پیشرانه قدرتمند 449 سی سی همراه با سیستم سوخت رسانی پیشرفته با تکنولوژی بالا، دور سریع، سوپاپ تیتانیوم و یک شاسی آلومینیومی-فولادی ریخته گری شده با کالیپپر حرفه ای است.

قالب وای زد اف 450آر از آلومنیویم بدون جوش سبک طراحی شده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این ATV طراحی خاص و مدرن آن و در عین حال وزن سبک آن است که باعث هندلینگ بهتر و راحتی هرچه بیشتر راکب می‌شود.

با نگاهی به این محصول در میابیم که بدنه آن برای ارگونومی عالی و راحتی در سواری طراحی شده و با فضای بسیار زیادی که در اختیار راکب می‌گذارد می‌تواند بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد.

گفتنی است که پنل‌های بدنه برای سرویس‌های دوره ای به راحتی از بدنه جدا می‌شوند. همچنین برای جدا کردن گلگیرها نیازی به جدا سازی باتری یا سایر اجزا نیست.

موتور 449 سی سی این محصول از فناوری سرسیلندر 5 سوپاپ تیتانیومی استفاده می‌کند که برای ارائه قدرت فراوان در رده‌های میانی به بالا طراحی شده است. این موتور با دارا بودن نسبت تراکم بالاتر، عملکرد بهتری موتور را رقم زده است.

سیستم تزریق سوخت YFZ 450R دارای تکنولوژی و فناوری خاصی است. این سیستم با بدنه دریچه گاز 42 میلیمتری برند MIKUNI و همچنین انژکتور 12 سوراخه، انفجار حداکثری سوخت را برای تولید بیشترین قدرت فراهم میکند.

همچنین این سیستم مدرن شامل فناوری ISC هم می‌شود که برای گرم شدن و راه اندازی آسان و مطمئن موتور است.

این محصول دارای یک اسلیپر کلاچ و یک کلاچ کمکی است. این طراحی باعث می‌شود تا اهرم کلاچ کمتر درگیر شده و در عین حال صفحه کلاچ نیز به طور مثبت درگیر باشد. این سیستم کلاچ همچنین اثر ترمز موتور را کاهش می‌دهد که به طور کلی امکان پیچیدن سریعتر سر پیچ‌ها به ویژه هنگام دنده‌های پایین را فراهم میکند.

نگاهی به مشخصات محصول جدید نیرو موتور:

مدلYZF450R
نوع موتور449 سی سی آب خنک از نوع DOHC و 4 زمانه همراه با 5 شیر تیتانیومی
نسبت تراکم11.8:1
تزریق سوختسیستم تزریق سوخت یاماها YFI
احتراقسیستم جرقه زنی کنترل شده ترانزیستور TCI
گیربکس5 سرعته همراه با کلاچ کمکی تر و الیپر کلاچ
ترمز جلودیسکی دوآل هیدرولیک
ترمز عقبدیسکی هیدرولیک موجی

گالری تصاویر یاماها YFZ 450R

اخبار و گزارش اختصاصیموتور یاماهانیرو موتور
نظرات (0)
افزدون نظر