رونمایی از اسکوتر 50 سی‌سی کویر MS1 مخصوص 16 ساله‌ها

شرکت کویر موتور، طی مراسمی از اسکوتری با نام MS1 رونمایی کرده که از چند جهت اتفاق مهم و قابل‌توجهی محسوب می‌شود. موضوع اول اینکه MS1 اولین موتورسیکلت 50 سی‌سی محسوب می‌شود که در کشورمان پلاک خواهد شد. پیش‌ازاین، موتورسیکلت‌های 50 سی‌سی مثل براووهای خاطره‌انگیز پلاک نمی‌شدند. موضوع مهم‌تر اینکه MS1 اولین موتورسیکلتی در کشورمان است که افراد شانزده‌ساله می‌توانند به‌طور قانونی با آن رانندگی کنند. این یعنی شانزده‌ساله‌ها دو سال قبل از رسیدن به سن قانونی دریافت گواهینامه، می‌توانند برای رانندگی با موتورهای 50 سی‌سی مثل MS1 اقدام به دریافت گواهینامه کنند.

این موتور ابتدا بصورت رسمی در نمایشگاه رونمایی شده بود و در روزهای اخیر بصورت اختصاصی برای خبرنگاران حوزه موتورسیکلت مجددا رونمایی شد.

طبق این قانون، افرادی که به سن شانزده‌سالگی برسند، می‌توانند گواهینامه دریافت کنند و با موتورسیکلت‌های دو، سه یا چهارچرخ با حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت، موتورسیکلت‌های بنزینی تا 50 سی‌سی، موتورسیکلت‌های برقی با توان حداکثر 4 کیلووات و موتورسیکلت‌های چهارچرخ زیر 350 کیلوگرم رانندگی کنند؛ بنابراین، MS1 یکی اولین موتورسیکلت‌هایی خواهد بود که افراد زیر سن قانونی گواهینامه خواهند توانست با آن رانندگی کنند و عرضه آن اتفاق مهمی در بازار موتورسیکلت کشورمان محسوب می‌شود. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، قرار است این قانون در دی یا بهمن امسال اجرایی شود.

خلاصه مشخصات فنی اسکوتر 50 سی‌سی کویر MS1

اسکوتر MS1 کویر موتور برخلاف موتورسیکلت‌های 50 سی‌سی قبلی دو زمانه که در کشورمان دیده بودیم، از پیشرانه چهار زمانه بهره می‌برد که 2.9 اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. هرچند توان این پیشرانه بسیار اندک است ولی MS1 تنها 78 کیلوگرم وزن دارد و بنابراین، برای ترددهای شهری مناسب خواهد بود. این اسکوتر در رنگ‌های متنوعی مثل قرمز، طوسی، صورتی، بنفش، زرد، سبز و مشکی عرضه می‌شود و می‌تواند برای نوجوانان جذاب باشد. اسکوتر کویر موتور 1,065 میلی‌متر طول، 710 میلی‌متر عرض و 1,700 میلی‌متر ارتفاع دارد و سایز تایرهای آن 2.15*10 است. MS1 توسط کویر موتور با قیمت 87 میلیون تومان عرضه می‌شود و به‌صورت اقساطی با پیش‌پرداخت صفر تا 40 درصد و اقساط هشت تا 24 ماهه هم به فروش می‌رسد.

کویر موتور
نظرات (0)
افزدون نظر