بررسی ارزش خرید ادونچر گلکسی ان اچ 180 – Galaxy NH180

موتورسیکلت گلکسی NH180 که در دسته محصولات ادونچر دو کاربره قرار می‌گیرد، توسط شرکت نیرو موتور وارد بازار کشور می‌شود. اگرچه موتورسیکلت‌های کمپانی تایوانی SYM (Sanyang Motor) در گذشته زیاد مورد توجه موتورسوارن قرار نمی‌گرفت، اما چندوقتی است که فروش آنها با رشد قابل توجهی مواجه شده و حتی امروزه می‌توانند با دیگر کمپانی‌ها وارد رقابت شوند. امروزه شرکت SYM یکی از سازندگان مطرح موتورسیکلت در جهان می‌باشد.

موتور سیکلت گلکسی Galaxy NH180 نیز با قیمت و امکانات مناسبی که دارد موفق شد تا توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. طراحی ارگونومی خوب این موتور به افراد بلند قد (بالای 175 سانتی‌متر) این امکان را می‌دهد تا به راحتی از آن استفاده کنند.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به سراغ معرفی مشخصات و بررسی گلکسی ان اچ 180 برویم. در ابتدا به پیشرانه و امکانات و سپس به طراحی و کیفیت سواری آن می‌پردازیم.

پیشرانه و امکانات موتورسیکلت SYM Galaxy NH180

یک پیشرانه ۱۸۳ سی‌سی تک سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپ آب خنک وظیفه تامین نیروی گلکسی ان اچ 180 را بر عهده دارد. این پیشرانه قدرتی برابر با ۱۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۵.۷ نیوتون‌ متر تولید می‌کند. این پیشرانه خوش ساخت و مدرن آب خنک انژکتوری با توجه به قیمت انتخاب معقولی بنظر می‌رسد.

همچنین، شفت خروجی پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل شده که عمکلرد خوبی دارد و تعویض دنده‌ها خشک ولی معمولا بدون اشکال انجام می‌شود.

کمپانی سازنده برای متوقف کردن چرخ‌های جلو و عقب این موتور سیکلت به ترتیب از دیسک‌های ترمز ۲۸۸ و ۲۲۲ میلی‌متری استفاده کرد است. اگرچه این سیستم ترمز عملکرد خوبی دارد، ولی نبود سیستم ترمز ضدقفل (ABS) در مدل عرضه شده در ایران را یکی از ضعف‌های آن برشمرد.

وزن این موتورسیکلت ۱۵۲ کیلوگرم است که با توجه به میزان توان خروجی پیشرانه کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم این پیشرانه به سیستم خنک‌کننده مایع مجهز شده؛ بنابراین انجین با استفاده از آب و رادیاتور خنک می‌شود و همین مقوله دوام و کارایی پیشرانه را بهبود بخشیده است.

یکی از معایب طراحی این سیستم خنک کننده محل قرارگیری منبع انبساط آن است و رانندگان باید در مسیرهای سنگلاخی توجه بیشتری به آن داشته باشند. این موتور سیکلت به استاندارد آلایندگی یورو 4 مجهز شده و حداکثر سرعت آن 105 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

طراحی و سواری گلکسی ان اچ 180

طراحی و ظاهر موتورسیکلت گلکسی ان اچ 180 نسبتا قابل قبول است. محل قرارگیری دستگیره‌ها، جاپایی‌ها و زین راننده نیز کاملا مناسب است. جنس زین نرمی خوبی دارد و در ابعادی بزرگ برای سوار شدن دو سرنشین طراحی شده است.

فاصله بین دو محور 1405میلی‌متر و جنس رینگ آن پره‌ای است. ان اچ 180 با کمک استارت الکتریکی بوده و حجم مخزن سوخت نیز 11 لیتر اعلام شده است.

امکانات به‌روزی مانند چراغ جلو و عقب، راهنمای ال ای دی، درگاه شارژ USB و صفحه نمایشگر دیجیتال نیز در این موتور به کار رفته است. صفحه کیلومتر دیجیتالی SYM Galaxy NH180 می‌تواند اطلاعاتی مورد نیاز راننده را نشان می‌دهد.

باید قبل از حرکت، از بالا بودن جک بغل مطمئن شوید، چرا که یکی دیگر از معایب گلکسی NH180 نبود هیچ سنسوری برای آن است.

کمپانی SYM سعی کرده که ظاهر تهاجمی برای این موتور در چراغ‌ها و دماغه جلو آن طراحی کند و تمام این موارد به همراه طراحی بدنه موجب شده است تا با اولین نگاه به این موتور به یاد سوزوکی V-Storm بیفتیم.

سیستم تعلیق و طراحی شاسی فوق‌العاده آن نیز توانسته به خوبی انتظار کاربران را برآورده کند. سیستم تعلیق عقب از نوع تک فنر و سیستم تعلیق جلو از نوع تلسکوپی هستند. این موتور برای استفاده‌های خارج از جاده و آفرود، جاده‌ای و غیره کاملا کاربردی خواهد بود.

پایداری گلکسی NH180 در سرعت‌های بالا مناسب بوده و حتی می‌توان در مسیرهای گلی آفرودی نیز با استفاده از عملکرد خوب و سیستم تعلیق آن سواری نسبتا نرمی را تجربه کنید ولی در مقابل اگرچه امکان دارد در محیط‌ سنگلاخی، با آن احساس ناراحتی کنید، چرا که ممکن است تکان‌های سیستم تعلیق برای شما آزاردهنده باشند.

با توجه به اینکه مرکز ثقل موتور بسیار بالاتر از دیگر موتورسیکلت‌ها است، نباید انتظار فرمان‌پذیری زیادی از آن داشته باشید. اگر شما فردی هستید که به موتور سواری در شرایط آفرودی عادت دارید و باید در این مسیرها به صورت روزانه سواری کنید، Galaxy NH180 مناسب شماست! موتورسیکلت SYM گلکسی NH180 بدون شک سواری جذابی را برای خریدارنش به ارمغان می‌آورد و با قیمت مناسبی که دارد ارزش خرید بالایی داشته باشد.

موتور SYMموتور گلکسینیرو موتور
نظرات (0)
افزدون نظر