بررسی ارزش خرید موتورسیکلت یاماها XMAX 250

ما می‌خواهیم در ادامه این مقاله سایت خبری و تحلیلی موتورسیکلت پلاس موتو بصورت خلاصه و کوتاه به سراغ بررسی ارزش خرید موتورسیکلت یاماها XMAX 250 (ایکس مکس 250) برویم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم؛ پس اگر قصد خریداری این موتور را دارید، بهتر است که قبل از هر چیزی در ادامه این مقاله بررسی با ما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاس‌موتو

پیشینه یاماها XMAX 250

یاماها XMAX 250 طرفداران زیادی در سطح جهانی دارد و حسابی نزد خریداران دارای شهرت لازم است. این موتور ژاپنی در کلاس اسکوتر و برای طی کردن مسافت‌های طولانی‌مدت ساخته شده است. در ایران نیز شرکت نیرو موتور واردات و مونتاژ این محصول را به بازار بر عهده گرفته است. بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شد، مشخص شد که آمار فروش یاماها ایکس مکس 250 تا به اینجا بیش از 19 هزار دستگاه بوده است!

مشخصات ظاهری یاماها ایکس مکس 250

با یک نگاه به یاماها XMAX 250 می‌توان فهمید که با محصولی مدرن و نسل آینده طرف هستیم! ابعاد این محصول 2210 در 790 در 1380میلی متر است. اگرچه طراحی پیچیده‌ای دارد، ولی موفق شد که حسابی با صلابت به نظر برسد و مشابه مدل‌های Street دیده شود. در طراحی اگزوز که با دارابودن شیب ملایمی کمی رو به بالا تعبیه شده و خطوط و زوایای تندی که در بدنه به چشم می‌خورد طراحان یاماها بخوبی توانسته اند تا ظاهر جوان پسند و قابل قبولی برای آن ایحاد کنند.

بررسی مشخصات فنی یاماها XMAX 250

در بحث فنی یاماها برای انجین XMAX 250 از یک پیشرانه تک سیلندر 250 سی‌سی استفاده کرده که قادر است 22.5 اسب‌ بخار قدرت و 24.3 نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت آن نیز 112 کیلومتر بر ساعت توسط سازنده برای آن اعلام شده است. برای انتقال این قدرت به چرخ عقل این موتور از یک گیربکس CVT تمام اتوماتیک تسمه‌ای همانند بقیه اسکوترها استفاده می‌کند.

با توجه به فاصله بین دو چرخ عقب و جلو یاماها ایکس مکس 250، فضای مناسبی برای قرارگیری پای راکب به وجود آمده که راحتی بیشتری را برای موتورسوار مخصوصا افراد بلند قد فراهم می‌کند. البته باید بدانید که همین فضای اضافه و ابعاد بزرگ، موجب شده تا وزن آن به بیش از 175 کیلوگرم برسد.

از دیگر ویژگی‌های این موتور می‌توانیم به سیستم کنترل پایداری، چراغ دی‌لایت، ترمز دیسکی عقب و جلو، نمایشگر دیجیتالی، باک بنزین 13 لیتری، سیستم تعلیق جلو چنگال تلسکوپی و تعلیق عقب مناسب آن اشاره کنیم.

خوب است بدانید که مصرف سوخت این موتور در هر 100 کیلومتر 3.1 لیتر و سیستم سوخت‌رسانی از نوع انژکتوری خواهد بود. خوشبختانه یاماها XMAX 250 به استاندارد آلایندگی یورو 4 مجهز شده است.

یاماها در بخش چرخ، از تایرهای جلویی 120.70 میلی‌متری 15 اینچی و تایرهای عقب 140.70 میلی‌متری 14 اینچی بهره می‌برد. یک سیستم بوق هشدار برای مراقبت بیشتر و افزایش ایمنی فاصله نیز در موتورسیکلت یاماها XMAX 250 قرار گرفته و در فضای زیر صندلی و زین نیز یا محفظه ذخیره‌سازی بزرگی روبرو هستیم.

نتیجه گیری

گرجه یاماها برای این محصول ظرفیت حمل و جابجایی دو نفر را برای یاماها ایکس مکس 250 لحاظ کرده ولی بهتر است تنها یک نفره از موتور استفاده کند؛ چون در صورت سنگینی موتور، با توجه به وزن بالای آن و وزن دو راکب با کاهش عملکرد و کارایی سیستم تعلیق آن مواجه خواهید شد.

نظر شما درباره موتورسیکلت یاماها XMAX 250 چیست؟ شما می‌توانید نظرات و سوالات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. همچنین برای اخبار بیشتر در حوزه دوچرخه، موتورسیکلت و اسکوتر برقی با پلاس موتو همراه باشید.

موتور یاماهانیرو موتور
نظرات (1)
افزدون نظر
  • بنیامین

    من یاماها xsr155دارم خیلی عالیه مدل ۹۹سری اولش هست با کیفیت و پر شتاب هندلینگش فوق العادس