ما قصد داریم در این مطلب به سراغ بررسی موتورسیکلت Bajaj Pulsar RS 200 برویم و مزایا و معایب آنها را بصورت کامل برای شما شرح دهیم. پس برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
امروزه در بین موتورسیکلتهای اسپرت و مسابقهای، محصولات 200 سیسی جایگاه خوبی پیدا کردهاند بطوریکه این رنج به افراد تازهکار توصیه میشود و انتخاب مناسبی هستند؛ چرا که علاوه بر سرعت، مانورپذیری و مقرون به صرفه بودن قیمت، طراحی مناسبی دارند.
پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاسموتو
طراحی باجاج پولسار RS 200
در ابتدا، به طراحی چالش برانگیز باجاج پولسار RS 200 میرسیم که شباهت زیادی به نسلهای قبلی خود دارد و همانند آن با کمک طراحان مشهور KTM بدنه این موتور طراحی شده است. فلاپهای محافظ بدنه بیشتر بخشهای موتور و سایر اجزای این موتور را از دید عموم میپوشاند. بدنه با وسواس و زیبایی منحصر بهفردی برای این موتور طراحی شده است. تمرکز طراحی باجاج آر اس200 بر حفظ آیرودینامیکی بدنه جهت کاهش مقاومت هوا میتوانید ببینید که هم عملکرد فنی هم زیبایی برای آن به ارمغان آورده است. رعایت همین این امر ساده میتواند موجب افزایش سرعت این موتورسیکلت شود.
این موتور زیبا در ابتدا با رنگ قرمز، زرد، مشکی به بازار عرضه میشد اما در ادامه با رنگهای خاکستری، آبی/سفید و قرمز/سفید نیز موجود شد.
انجین باجاج پولسار آر اس 200
در Pulsar RS200 از یک پیشرانه 199 سیسی ۴ زمانهی تک سیلندر آب خنک 4 سوپاپ انژکتور برقی ساخت بوش استفاده شده که قادر است قدرتی تقریبا معادل 24.5 اسب بخار یا 18 کیلووات در دور 9750 تولید کند. و در نهایت گشتاوری هم که این انجین دارد به ۱۸/۷ نیوتن متر در ۸۰۰۰ هزار دور در دقیقه میرسد.
انجین این موتور نسبت به موتورهای ۲۰۰ سیسی همرده خودش، عملکرد بهتری داشته و دلیل آن استفاده از ۳ شمع در آن است.
سیستم تعلیق و ترمز پولسار RS200
سیستم تعلیق به کار رفته در پولسار RS200 برای بخش جلو از نوع دو شاخه تلسکوپی قابل تنظیم است. در قسمت عقب با کمک فنر تکی Nitrox تعلیق چرخ عقب را کنترل میکند. این ترکیبات به خوبی طراحی شدهاند و میتوانند در محیط ناهموار و سنگلاخی نیز سواری بسیار راحتی را برای راننده به ارمغان بیاورد.
علاوه بر این، ترمزهای جلو و عقب دیسکی در این موتور تعبیه شده است که از ویژگی ترمز ضد قفل ABS تک کاناله با برند معتبر بوش یک توقف ایمن برای راکب این موتور به همراه دارد.
پولسار آر اس 200 یک گزینه عالی برای استفاده در جاده های آسفالت، پیست مسابقه خواهد بود.
جمعبندی سایر مزایا و معایب باجاج پولسار RS 200
فناوری خاص و قابل توجهی در این موتور استفاده نشده است و فقط ما در BAJAJ PULSAR RS200 به یک صفحه کیلومتر ترکیبی آنالوگ و دیجیتالی میرسیم که اطلاعات مورد نیاز و یکسری ویژگیهای ایمنی مربوط به موتورسیکلت راکب را نشان میدهد.
همانطور که گفتیم صفحه کیلومتر شمار ار اس ۲۰۰ ترکیبی است، قسمت دور موتور آنالوگ و سمت راست آن کیلومتر دیجیتال قرار گرفته و که مقدار کیلومتری که موتور طی میکند (ODO)، سرعت موتور، ساعت، سنسور جک، سنسور سرویس دورهای موتور و آمپر بنزین تعبیه شده و سمت چپ کیلومتر هم چراغ راهنما، نور بالا، و چراغهای هشدار وجود دارد.
یکی از مزیتهای خوب Pulsar RS200 قیمت آن است؛ هزینه مقرون به صرفه برای این موتور موجب شده تا آمار فروش بالایی در هندوستان داشته باشد. هزینههای تعمیر و نگهداری، تهیه قطعات یدکی و غیره آن نیز بسیار پایین است! بنابراین این موتور یک انتخاب عالی برای یک سواری اسپرت برای تازه کاران میباشد.
در نهایت، باجاج Pulsar RS200 مزایای خودش را در مقابل رقبا دارد و در نوع خود یک موتور سیکلت منحصر بهفردی است و اگر مبتدی هستید و یا برای رفت و آمد روزانه به دنبال محصولی اسپرت میگردید، پولسار RS200 یک گزینه کاملا اسپرت با قیمتی مناسب است که تست و برررسی آن قبل از هر محصول دیگری تصیه میشود.
فراموش نکنید که نظرات خود را در بخش کامنتها با ما در میان گذاشته و سوالاتتان را از کارشناسان پلاس موتو جویا شوید. برای اخبار بیشتر در این حوزه نیز با ما همراه باشید.
جدول خلاصه مشخصات فنی
کلاس موتور سیکلت | اسپرت مسابقهای |
---|---|
حجم انجین | 124.45 cc |
حداکثر قدرت | 24.5 اسببخار در دور 9750 rpm |
حداکثر گشتاور | 18.7 نیتون متر در دور 8000 rpm |
تعدا سیلندر | 1 |
تعداد دنده | 6 |
ارتفاع صندلی | 810 میلیمتر |
حجم باک بنزین | 12 لیتر |
استفاده از سه شمع گرچه موجب احتراق بهترمیشه اما حرارت انجین رو بالا میبره،الان بنلی دو سیلندر هم چهار شمع هست و حرارت پای راکب رو میسوزونه، آر اس چون تک سیلندره حرارتش پایینه،و نکته بعد باوجود محصولات جدید کمپانی های معروف چین تحت لیسانس ایتالیا و حتی محصولات تایلندی یاماها کسی دیگه نگاه به آر اس نمیکنه،محصولات هنداز وقتی که بخاطرتحریم بازارایران رو رها کردن جای خودشون رو به محصولات چین و تایوان مثل اس وای ام دادن و علی الخصوص یاماها که محصولات گسترده ای راهی بازار ایران کرد،دوره باجاج و تی وی اس تموم شده.اما در کل خیلی تخصصی توضیح داده بودید ممنون
بابا جمع کن تو اصلا نمیدونی موتر چیه !!چینی سوار
سلام، من ۷ ساله که از این موتور دارم استفاده میکنم ، خداییش جز روعن و بنزین و لنت خرج دیگه نداره، واقعا در حد خودش خیلی خوبه، در ضمن ترمزاش بوش نیس یک برند هندی هست
مدل مورد بررسی مدل 2023 هست و بنقل از سازنده ترمز بوش توش استفاده شده
داداش برو نمایندگی هم rs صفر داره جفت abs مدل ۱۴۰۲ هم ns جفت abs کمک معکوس با طرحای جدید.
هنوزم باجاج جای خودشو تو ایران داره.بازار خرید و فروش راحت قطعاتشمهمه جا هست.ولی از این چینیایی که میگی برو ببینم بخای بفروشی کسی میخره یا قطعاتشو جز نمایندگی جایی داره؟
تو رو خدا جوک نگو موتور برند چینی دیگه چیه از کجا اومده برو ببینم موتور برندت خریدار هم داره لوازم یدکی چطور تعمیرکار چی ?????