هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت تا ۳۰۰ درصد افزایش یافت!

هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت در سال گذشته ۳۲۰ هزار تومان برآورد شده بود، این در حالی است که اکنون اخبار زیادی درباره افزایش هزینه آن تا ۳۰۰ درصد گزارش شده است! بنابراین این رقم تا ۸۰۵ هزار تومان افزایش خواهد یافت. این خبر موجب نگرانی و دلسردی موتورسواران شده است!

از سال گذشته پلیس راهور تصمیم گرفت طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت را پس از ده سال مجددا آغاز کند. هدف این طرح آسان‌تر شدن دریافت گواهینامه موتورسیکلت برای تازه‌کاران و علاقمندان به رانندگی عنوان شده بود و افراد می‌توانستند پس از ثبت‌نام، پرداخت هزینه و انجام معاینات پزشکی تنها در یک روز نسبت به دریافت گواهینامه موتور اقدام کنند!

در آن زمان افراد زیادی از این طرح استقبال کرده و عنوان کردند که با دریافت گواهینامه موتورسیکلت در یک روز در زمان و هزینه ناشی از دریافت گواهینامه صرفه‌جویی شده است. جالب است بدانید که هزینه این طرح در سال گذشته تا ۵۰ درصد افزایش یافته بود و به ۳۲۰ هزار تومان رسید. این تصمیم توسط روسای پلیس گرفته شده بود.

اما اکنون بنظر می‌رسد که با اینکه هزینه ثبت‌نام این طرح که در سال 1402 برابر با 320 هزار تومان بوده‌ است، حالا با افزایش ۳۰۰ درصدی به 805 هزار تومان افزایش یافته است! از ده سال پیش که صدور گواهینامه موتورسیکلت به آموزشگاه‌های خصوصی سپرده شد، امکان دریافت گواهینامه یک روزه به کاری دشوار تبدیل شد و تعداد سوارکارانی که بدون گواهینامه در شهر با موتور خود تردد می‌کردند، روز به روز افزایش یافت.

جالب است بدانید که طبق آمارها حدودا ۱۲ میلیون موتورسیکلت‌ در کشورمان وجود دارد اما تنها ۶ میلیون از این تعداد از موتورسواران دارای گواهینامه هستند. به عبارتی دیگر، پنجاه درصد از افرادی که موتورسیکلت دارند، بدون آنکه گواهینامه موتورسیکلت را دریافت کرده باشند، در شهرها حضور دارند.

این امر نه تنها خطرات مالی بسیاری را در پی دارد، بلکه می‌تواند باعث به خطر انداختن جان بسیاری از افراد و حتی راننده شود! تهران که پایتخت کشورمان است، تنها به طور جداگانه ۴.۳ میلیون موتورسیکلت‌ دارد، پس ضروری است که رانندگان دریافت گواهینامه موتورسیکلت را امری جدی بدانند. در هر صورت امیدواریم روند دریافت گواهینامه موتورسیکلت آسان‌تر شود. لطفا برای اخبار بیشتر در این زمینه با ما پلاس موتو همراه باشید.

نظرات (0)
افزدون نظر