اخباراخبار موتورسیکلت

بررسی مشخصات هارلی دیویدسن Sportster S 2024

اخبار خودرو

سال 2021 بود که هارلی دیویدسن از Sportster S رونمایی کرد. حدودا شش دهه طول کشید تا سازنده این مدل را توسعه دهد و سپس آن را به بازار عرضه کند. این موتور با انجین Revolution Max 1250T 60 درجه وی‌شکل مجهز به سیستم خنک‌کنندگی مایع ساخته شد؛ در ادامه اطلاعات بیشتری از این انجین و دیگر بخش‌های این موتور گردآوری کرده‌ایم، پس تا انتها همراه ما باشید.

مشخصات فنی

پیشرانه چهار سوپاپ دارای تسمه هیدرولیکی تنظیم‌ سوپاپ و قدرتی برابر با 121 اسب بخار در 7500 دور در دقیقه و 93 پوند فوت گشتاور در 6000 دور در دقیقه تولید می‌کند. در بخش سیستم تعلیق، سیستم کمک راننده و ترمزهای برمبو تجربه جدیدی را برای سوارکار به ارمغان می‌آورند.

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۰ موتور سیکلت سریع و ارزان تا ۷۰۰ سی‌سی

انجین اکنون ارتقا یافته است و قدرت و گشتاور بالایی تولید می‌کند. به همین دلایل است که حتی در طولانی مدت هزینه نگهداری زیادی نخواهد داشت. در ادامه به بررسی طراحی هارلی دیویدسن Sportster S 2024 می‌پردازیم.

جدول مشخصات فنی

انجینپیشرانه DOHC 1252 سی‌سی با خنک‌کننده مایع، دوقلو وی‌شکل با زاویه 60 درجه، 4 سوپاپ زمان‌بندی متغیر
نرخ فشرده‌سازی12.0:1
گیربکس6 سرعته
سیستم کلاچکلاچ تر، کمک چند صفحه
فریمفولادی، فریم میانی از جنس آلومینیومی
سیستم تعلیقجلو: از نوع دو شاخه معکوس 43 میلی‌متری Showa قابل تنظیم
عقب: از نوع مونوشوک Showa قابل تنظیم
سیستم ترمزجلو: از نوع کالیپر 4 پیستونی مونوبلاک برمبو، دیسک 320 میلی‌متری + ABS
عقب: از نوع کالیپر معلق 1 پیستونی برمبو، دیسک 260 میلی متری + ABS
اندازه چرخ‌هاچرخ‌های 17 اینچی جلو و 16 اینچی عقب/ تایرهای دانلوپ هارلی-دیویدسون سری رادیال
فاصله بین دو محور151 سانتی‌متر
فاصله از زمین8.89 سانتی‌متر
ارتفاع صندلی76 سانتی‌متر
ظرفیت سوخت11.73 لیتر
وزن227 کیلوگرم

طراحی

کروزر Sportster S در بخش طراحی، ارگونومی منحصربفردی دارد، به طوری که در یک نگاه به آن متوجه کیفیت بالای مواد استفاده شده در بدنه، چرخ‌ها و زین خواهید شد. علاوه بر این موارد، فناوری‌های جدیدی استفاده شد و شاهد تحولی در نسخه ارتقا یافته این موتور هستیم.

این مطلب را نیز بخوانید: هارلی دیویدسن برانکس: از خیال تا واقعیت

نمایشگر TFT در داشبورد ظاهر جذابی به موتور بخشیده و نسبت به نسخه مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی دسترسی به اطلاعات و منوها را راحت‌تر می‌کند. اکنون سوارکار در طولانی مدت احساس خستگی نمی‌کند، چرا که پاها جلوتر از بدن قرار می‌گیرند و در سواری طولانی‌مدت و سفرها آسیب کمتری به بدن وارد می‌شود.

قیمت

هارلی دیویدسن Sportster S 2024 با قیمت اولیه 16999 دلار به بازار عرضه می‌شود و با توجه به رنگ‌بندی قیمت آن افزایش خواهد یافت. برای مثال نسخه مشکی‌رنگ نسبت به مدل پایه 300 دلار گران‌تر خواهد بود‌.

خوب است بدانید که رقبای این محصول یعنی ترایمف راکت Storm R و دوکاتی Diavel V4 به ترتیب با قیمت 24995 دلار و 26995 دلار به بازار آمدند.

تبلیغ پایین مطلب

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اون‌ها رو دنبال می‌کردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با پلاس‌موتو آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده پلاس‌موتو حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!