اخباراخبار موتورسیکلت

موتورسوارانی که پلاک خود را بپوشانند، جریمه 400 هزار تومانی می‌شوند

اخبار خودرو

جانشین رییس پلیس راهور پایتخت درباره بسیاری از موتورسوارانی که نسبت به دستکاری پلاک اقدام می‌کنند یا پلاک خود را می‌پوشانند، اینچنین گفت که طرح تشدید برخورد با متخلفان آغاز می‌شود! این طرح اکنون در حال اجرا است و پس از شناسایی رانندگان متخلف، اعمال قانون انجام می‌شود و آنها باید به رفع اثر پوشش پلاک اقدام کنند.

پلاک یکی از ارکان شناسایی وسایل نقلیه است و حتما باید قابل رویت باشد. در خودروها پلاک جلو و عقب باید خوانا باشد و موتورسیکلت‌ها نیز باید پلاک عقب خوانا داشته باشند. به همین دلیل است که پوشاندن پلاک تخلف محسوب می‌شود و افرادی که به انجام این کار اقدام می‌کنند، متخلف شناسایی خواهند شد.

سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی در ادامه گفت علاوه بر این که پوشاندن پلاک ممنوع است، اگر کشف شود که موتورسوار از عمد آن را انجام داده است، نه تنها فرد جریمه شده بله به دادسرا معرفی خواهد شد.

این مطلب را نیز بخوانید: توقف طرح اجرای استانداردهای اجباری ABS و CBS در تولید موتورسیکلت

او اظهار داشت که در صورتی که موتوری با پلاک مخدوش و یا ناخوانا کشف شود، در همان محل نسبت به رفع اثر پوشش پلاک اقدام می‌کنیم. خوب است بدانید که در گذشته جریمه تخلف پوشاندن پلاک موتورها 60 هزار تومان بود، اما با گذشت زمان و ارائه نرخ‌های جدید، این رقم به 400 هزار تومان رسید.

سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی در ادامه اینچنین گفت که در سه ماه اول امسال حدودا 43 هزار دستگاه موتورسیکلت و خودرو با پلاک پوشانده شده کشف شدند که در همان محل اعمال قانون شده و رفع اثر روی آنها انجام شده است.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت که این طرح به صورت ویژه در تهران اجرا شده و با رانندگانی که پلاک وسیله نقلیه خود را با طلق، ماسک یا زنجیر خودرو و موتورسیکلت می‌پوشانند برخورد می‌شود و نسبت به رفع اثر پلاک در همان محل اقدام خواهیم کرد. او در انتهای صحبت‌هایش فرمود رانندگان باید مراقب و هوشیار باشند تا مرتکب چنین تخلفی نشوند.

تبلیغ پایین مطلب

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اون‌ها رو دنبال می‌کردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با پلاس‌موتو آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده پلاس‌موتو حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!