یاماها MT25 یا Yamaha MT 25 به خاطر قدرت و هندلینگ عالی در سواری توانسته محبوبیت بالایی در بین موتورسوارن کلاس نیکد بدست آورده است.
مهندسان یاماها در طراحی و ساخت این مدل وسواس خاصی داشته بگونهای و درنتیجه خروجی کارشان فرمان پذیری و سواری بسیار خوب یاماها MT25 بوده و تمام یک رانندگی اسپرت خیابانی به راکب خود منتقل میکند.
به بیان سادهتر مهندسان یاماها توانستهاند توازن بسیار خوبی را بین سواری و فرمانپذیری این محصول ایجاد کنند تا سرنشینان نیز با راحتی هر چه بیشتر از یک سواری اسپرت و لذت ببرند.
پس در ادامه برای آشنایی بیشتر با این سامورایی دو سیلندر خفن بازار ایران با پلاس موتو همراه باشید.
طراحی Yamaha MT 25
فلسفه طراحی مدلهای MT بر این است که یک موتور سیکلت جمع و جور تولید کنند.
البته طراحی ظاهری موتور یاماها MT25 همانند ویژگی های فنی آن جذاب است.
ام تی ۲۵ یک نسخه خیابانیزه شدهای از برادر اسپرتی خود یعنی یاماها R25 میباشد.
انجین بکار رفته در یاماها R25 با MT25 یکی است.
خطوط شکسته و برجسته متعدد تعبیه شده در این موتور سیکلت جذاب بسیاری به آن داده و طراحی عضلانی شکل باک و چراغ جلوی منحصر به فرد آن (در مدل نیو فیس) برای آن یک چهرهای مغرور و تهاجمی ایجاد کرده است.
اگر موتورسیکلت زونتس R250 دیده باشید متوجه این موضوع میشوید که چقدر مدل نیوفیس Yamaha MT 25 طراحی نزدیکی با آن دارد.
همانطور که در موتورسیکلت های جدید مشاهده میکنیم این مدل از یاماها هم همانند آنها از یک جک بقل بهره میبرد و خبری از جک وسط خبری نیست.
ظاهرا با توجه به فاصله ساله تولید MT25 با زونتس R250 به این نتیجه میتوان رسید که آتلیه طراحی یاماها از زونتس الهام گرفته شده.
چراغهای این موتور تماماً LED بوده و دو تا دیلایت شبیه به ابرو یا چشم بالای لنز اصلی (نور بالا و پایین) صورت یک ربات از سری فیلمهای ترانسفومر تداعی میکند.
صفحه کیلومتر یاماها MT25 تمام دیجیتال بوده و با توجه به اندازه بزرگ المانهای آن مشکلی بابت خواندن آن نخواهید داشت.
چراغهای هشدار زمان تعویض دنده برای استفاده از حداکثر قدرت موتور از جذابیتهای صفحه کیلومتر MT25 است.
مشخصات فنی یاماها MT25
قلب تپنده Yamaha mt25 دوسیلندر آب خنک، 250 سی سی، دو میل بادامک، چهار سوپاپ با سیستم سوخت رسانی انژکتور برقی است.
این انجنین MT25 دقیقا پیشرانه دوسیلندر یاماها R25 است که 35.5 اسب بخار در 12.000 دور توان و 23.6 نیوتن متر 10.000 دور گشتاور تولید میکند.
35.5 اسب بخار تولیدی این انجین برای وزن 165 کیلوگرمی آن و راننده آن کاملا راضی کننده است و گیربکس 6 سرعته آن قدرت به چرخ عقب منتقل میکند.
باک بنزین حجیم طراحی شده و عضلانی این موتور 14 لیتر حجم دارد و با هر باک پر آن حدود 300 کیلومتر میتوانید برانید.
سیستم تعلیق جلو مدل معکوس (غیرقابل تنظیم) و عقب آن از نوع مونوشاک پیش بارگذاری شده و قابل تنظیم است.
ترمز جلو تک دیسک، 298 میلیمتر و ترمز عقب تک دیسک 220 میلیمتر بوده و در نمونههای موحود در ایران خبری از سیستم ترمز ABS نیست و با توجه به وزن بالای آن کمی باید برای توقف ترمز شدیدتری بگیرید.
مشخصات فنی موتورسیکلت یاماها MT25:
مشخصات | یاماها MT25 |
---|---|
انجین | دوسیلندر آب خنک، 250 سی سی، دو میل بادامک، چهار سوپاپ |
بیشینه توان | 35.5 اسب بخار (12000 دور) |
نسبت تراکم | 11.6 به یک |
بیشینه گشتاور | 22.6 نیوتن متر (10000 دور) |
گیربکس | 6 سرعته |
ارتفاع زین تا زمین | 78 سانتی متر |
کلاچ | تر چند صفحه ای |
ترمز جلو | تک دیسک، 298 میلیمتر |
ترمز عقب | تک دیسک 220 میلیمتر |
چرخها | 17 اینچ |
تعلیق جلو | تلسکوپی معکوس |
تعلیق عقب | مونوشاک تکی |
فاصله زیر موتور تا زمین | 16 سانتیمتر |
ظرفیت باک | 14 لیتر |
وزن تر | 165 کیلوگرم |
کی می تونه بخره با این حقوق ها پایین و گرونی همه چی
مدلهای ۱۴۰۱ به بعد ABS دارن
اینقد روش قیمت گذاشتن که خریدش رویایه
سلام خیر اتفاقامدل های فیس قدیم ۱۴۰۰به قبل abs دارندواز۱۴۰۱نیوفیس ها بدون abs هستند رایگان.
براپولدارهاخوبه بی پولا همون هوندا۱۲۵بایدبزارن روی چشماشون خداراشکرکنندکه همینم دارند
??????
همین هندا 125 اگه رویا نشد بیاین برینین رو قبرم
مسخرشو درآوردن ده سال پیش پراید صفر کیلومتر خریدم پونزده تومن الان برو بخر سی صد تومن
پس کو قیمت؟
خب مقاله برای بررسی فنی موتور یاماها Mt25 هست و ما فروشندش نیستیم
هعی آخرش آرزو به دل از دنیا میرم ??
قیمتش ۴۰۰ میلیون
میخواستم بخرم پولم کم اومد
ان اس ۱۴۰۱ abs دار گرفتم nsهم خوبه ولی گویا این ی چیز دیگس.. میخرمش تا یکی دو ماه دیگه
ایشالا قسمت همه
بابا دمت گرم
ایشالا ک میخری
منم میخواستم بخرم اما با این قیمتی که گفتن دیدم فقط باکشو میتونم بخرم??
با این وضعیتی که برای امردم درست کردن ما داریم رکورد میزنیم تا فقیرترین مردم دنیا چیزی نمونده الان از ۲۰۰ رتبه ۱۷۶ هستیم موتور که بماند دوچرخه هم برامون رویا میشه البته اون ۴٪ وضعیتشون روز به روز بهتر میشه خودی هسنن دیگه!!
درود مشکل اینجاست همه میگن نداریم بعدنمایندگیهاموتورکم میارن بدن به مشتری رفیقم زدایکس۴سبلندردیدتابستون همه نمایندگیهاهرکدوم ۲سهتاداشتن قیمتش ۹۰۰ت بودتاآپشندارش که بالای ۱میلیاردبود سی بی آرشوفروخت یکماه بعد رفتیم هیچکدوم نداشتن همه فروخته بودن ۱۵روزطول کشیدتابیارن بعدقیمتشم ۵۰ت گرونترشد .
منم رفتم بگیرم اخه خیلی دوست دارم واقعا که یکی ازشون داشته باشم اما دیدم پولی وپول میخوام منم ناامید برگشتم
من رفتم دیدم و پسندیدم ،خیلی عالی بود ،گفت میبری ،گفتم ماه بعد حقوق بگیرم دوباره میام نگاهش میکنم،با روزی گنجشکی یه کارگر نمیشه فکر عشق بود
تو یک هفته از 301ملیون رسید به 370ملیون این رو چه برنامه ای افزایش دادید
کاش بزارن باهاش عکس بندازیم
حیف پول بدی موتور ایرانی
امروز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ قیمت ۶۰۰ میلیون تومن آگهی زدن. بخندیم یا گریه کنیم
موتور عشقیه ولی بخوای اینقدر پول به این بدی میری یه cbr250rrمدل۹۸ میخوری
منم میخام یکیشو بخرم فقط میخام یه مقدار نخ شو بلند تر بگیرم
بحث خرید یه چیزیه اما مهمتر از اون خدمات پس از فروش و داشتن مکانیک موتور ساز و روغن مخصوص و بنزین با کیفیت و …. این موتور به نظر من بدرد همون ژاپن میخوره نه ایران
سلام به همه دوستان
واقعا موتور بسیار خوبیه ممنون از نقد و بررسی تان. اما وقتی پای قیمت بمیان میاد و کامنت های عزیزان رو میبینم واقعا متاسف میشم که همه مثل من داشتن چنین موتور هایی آرزو شده.
واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟
به پای آرزو
تمام شد عمر ما?
صد البته تورم به موتورسیکلت تنها نخورده و از مرغ بگیر تا ماشین همرو در بر گرفته.این موتور که جای خود ارزونترین ماشین صفر الان ۴۰۰ ملیونه و هیچ جوونی قادر به خرید اون با پول حقوقش به تنهایی نیست.اونوقت که یک جوون به پول دست یافت میتونه اینو بخره اما اونوقتش شاید ۵۰ سالگی باشه که دیگه این کلاس بدردش نمیخوره.شاید واردات موتور دست دوم برند اگه ازاد بشه قدرت خرید جوونها بالاتر بره.چون شنیدم خیلی افت قیمت داره اونطرف مرزها اگه موتور ۵ سال کارکرد داشته باشه
پیک نیکو بیشتر گاز کنم میخرمش
اینقدر تبلیغات در مورد فروش موتور و نداشتن لوازم و قطعات یدکی شرم آوره برای نیرو موتور ،