شرکت شناخته شده KTM به تازگی از محصول جدید و ارتقا یافته خود با نام KTM دوک 125 2024 خود رونمایی کرد. این موتورسیکلت اخیرا به صورت بینالمللی به نمایش گذاشته شده و موفق شد از نسخه قبلی آن بهتر توجه کاربران در دنیا به خود جلب کند.
این کمپانی تغییرات قابل توجه ظاهری زیادی در کی تی ام دوک 125 مدل 2024 اعمال کرده است؛ بنابراین در ادامه مطلب نگاهی به این تغییرات خواهیم انداخت.
پتروتکس تولیدکننده اکتان و مکمل سوخت نانوتکنولوژی تحت لیسانس کشور آلمان، حامی مالی پلاسموتو
طراحی ظاهری KTM دوک 125 جدید
این مدل جدید در مقایسه با نسخه قبلی بدنه بهتری دارد و خطوط زیادی روی آن مشاهده میشود که ظاهر آن را جذابتر کرده. چراغ جلوی 125 دوک 2024 کاملا جدید است و بازطراحی شد. علاوه بر آن، باک بنزین نیز تغییر کرده است.
اگر به تصاویر این مدل نگاهی بیاندازید، میتوانید متوجه تفاوت دم 125 دوک با نسخه قبلی آن شوید که این تغییر بخاطر وجود یک زیرقاب جدید زیر زین عقب آن است که ظاهر جدیدی به آن نسبت به موتورهای نیکد شهری میدهد.
علاوه بر این تغییرات ظاهری، KTM درباره رنگبندی جدید این مدل نیز اشاره کرد و گفت که مدل جدید 125 دوک 2024 با رنگهای جدیدی روی بدنه عرضه میشود. این رنگها شامل آبی با نارنجی و آبی با مشکی هستند که یادآور موتورسیکلت 390 دوک این شرکت است که به تازگی معرفی شده.
مطلب مرتبط: KTM از سوپر دوک 1390R جذاب و قدرتمند خود رونمایی کرد
موتورسیکلت 125 دوک 2024 همچنین به رینگ جدیدی مجهز شده که وزن کمتری نسبت به نسخهی قدیمی دارند و با ظاهر زیبای خود، ترکیب منحصر بهفردی با بدنه موتورسیکلت به ارمغان میآورند. بنظر میرسد KTM برای ساخت این ترکیب از مدلهای قبلی خود در این رده الهام گرفته باشد.
امکانات جانبی
دوک 125 جدید KTM به یک نمایشگر TFT مجهز شده است که میتواند به تلفن همراه هوشمند راکب متصل شود و از شرح حال موتورسیکلت خود مطلع شوید. همچنین وضعیت سیستم تعلیق و ترمز ضد قفل موتور 2 کاناله بوش (Supermoto ABS) مجهز شده که میتوانید از طریق این نمایشگر مطلع شوید و به مسیریابی با آن بپردازید.
اگر اخبار این موتور را دنبال می کنید میدانید که در مدل قدیمیتر از نمایشگر TFT با اتصال به تلفن همراه پشتیبانی نمیشد و دارای یک صفحه نمایش LCD بود.
مطلب مرتبط: بررسی انتخاب خرید بین KTM DUKE 249 و KTM RC 200
سیستم تعلیق جدید و ترمز
این موتور در بخش سیستم تعلیق به کمک تک شوک WP Apex مجهز شده و دیسک ترمز بزرگتر و قدرتمندتری نسبت به مدل قبلی خود دارد. اندازه دیسک ترمز جلو دوک 125 معادل 320 میلی متری و دیسک عقب آن 240 میلی متری است؛ این در حالی است که مدل قبلی به دیسک جلوی 300 میلیمتری و دیسک عقب 230 میلیمتری مجهز شده بود.
انجین KTM دوک 125 2024
یک پیشرانه 125 سی سی مایع خنک با آلایندگی یورو 5 در این مدل قرار گرفته که با یک گیربکس 6 سرعته دستی همراه میشود. حداکثر قدرت این پیشرانه 14.7 اسب بخار و 11.5 نیوتون متر گشتاور تولید میکند.
امکانات و آپدیتهای خفن KTM دوک 125 جدید خیلی جذاب به نظر میرسد و میتواند با انجین 125 سیسی، شاسی منحصر بهفرد و طراحی عالی که دارد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند و امیدواریم در ایران نیز این مدل بزودی عرضه شود.