یاماها تریسرا موتورسیکلت یا خودرو؟!

بسیاری از کمپانی‌های ژاپنی در عرصه تولید موتورسیکلت‌ سعی می‌کنند که تغییری در صنعت موتورسیکلت‌ به وجود آورند و به سراغ تولید محصولات برقی بروند. کاوازاکی از انواع موتورهای برقی و هیبریدی رونمایی کرده، در حالی که سوزوکی قصد دارد اولین مدل برقی خود را معرفی کند.

یاماها یکی دیگر از کمپانی‌های فعال در این صنعت است و با حضور در نمایشگاه‌های خودرو، نشان داد که برنامه‌های زیادی در سر دارد. در سال گذشته، کانسپت تریسرا در Japan Mobility Show 2023 معرفی شد.

یاماها تریسرا

از نظر ظاهری، تریسرا از جلو به یک خودروی اسپرت شباهت دارد که صندلی آن در ارتفاع پایینی ساخته شده است. اما در نگاه دقیق‌تر متوجه می‌شوید که با یک موتورسیکلت سه‌چرخ روبرو هستید که دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی کامل موتورسیکلت‌ تی وی اس راکز ۱۲۵

یاماها تریسرا سه‌چرخ مشابه یک خودرو با کابین رو باز است که به صورت یک موتورسیکلت ساخته شد. فرمان و پدال‌های گاز و ترمز نیز وجود دارند. با چنین طراحی، باز هم شاهد راحتی و هندلینگ بالایی هستیم.

برخلاف دیگر سه‌چرخ‌ها که تنها چرخ‌های جلوی آنها حرکت می‌کنند، چرخ عقب تریسرا نیز فعال است و فرمان پینیون معمولی نیز به همراه دیگر قابلیت‌ها، امکان چرخش بهتر چرخ‌ها و مانور را ارتقا می‌بخشند.

چرخ‌ها می‌‌توانند در جهت موافق یا مخالف هم بچرخند و پایداری را افزایش دهند. سیستم فرمان کنترل خودکار و دستی را ارائه می‌کند تا تسلط بهتری در هنگام رانندگی در شهر و یا جاده‌های کوهستانی وجود داشته باشد. همچنین در پیچ‌های تند، هندلینگ بالایی دارد.

از سویی دیگر، با حرکت در سرعت‌های بالا، یاماها تریسرا استحکام و پایداری زیادی از خود نشان می‌دهد. از آنجایی که این محصول هنوز در مرحله کانسپت قرار دارد، هیچ جزییات خاصی درباره بخش فنی آن منتشر نشده است. گرچه با یک محصول برقی روبرو خواهیم بود.

به احتمال زیاد، تریسرا با برد کافی برای استفاده روزمره در شهر عرضه شود. سیستم سه‌چرخ آن می‌‌تواند مانور و سواری منحصربفردی را در هم ترکیب کند.

یاماها هنوز هیچ اطلاعاتی درباره تولید این محصول منتشر نکرده است، ولی باید در آینده منتظر اطلاعات بیشتری از این محصول باشید. لطفا نظرتان درباره این کانسپت را با ما به اشتراک بگذارید.

موتور یاماها
نظرات (0)
افزدون نظر