در سومین نمایشگاه بین المللی موتورسیکلت، دوچرخه و اسکوتر تهران شرکتهای چون مادو موتور و چندین شرکت ایرانی دیگر حضور داشته که بر خلاف برندهای مطرح بازار، اقدام به واردات کامل محصولات چینی نکرده و بیشتر به صورت دانش بنیان به طراحی و ساخت و محصولاتی در حوزه اسکوترهای برقی و موتورسیکلتهای مشغول بودند.
یکی از غرفه های حاضر در نمایشگاه بین المللی موتور سیکلت شهر آفتاب تهران، غرفه مادو موتور بود. غرفه ای که با 2 مدل موتورسیکلت برقی پا به این نمایشگاه گذاشته بود.
در این غرفه، فرصتی دست داد تا با مدیر فروش این برند آقای احسان شریعتمداری، گفت و گوی کوتاهی داشته باشیم.
سوالات مطرح شده
شرکت مادو موتور، 6 سال است که در حوزه موتورسیکلت برقی شروع به کار کرده است. در این مدت شرکت کار بر روی 3 مدل موتور سیکلت را آغاز کرده است.
ابتدا اقدام به واردات قطعات کرده و به مرور تقریبا 90 درصد قطعات را خودمان تولید کرده ایم.
این موضوع واقعا تولید ماست و داخلی سازی ما نزدیک به 90 درصد است که در نوع خود کم نظیر است، حتی قطعاتی چون موتور، ECU و … تنها چند قطعه است که هنوز وارداتی است.
در حوزه باتری، باید بگویم که باتری اسیدی در شرکت خود ما تولید میشود و باتری لیتیومی نیز در شرکت همراه و البته داخل کشور تولید و عرضه می شود.
فکر میکنم هیچ شرکتی در ایران دارای این سطح داخلی سازی در محصولاتش نباشد.
حتی موتور قدیمی هوندا CG125 هم هنوز بعد 50 یا 60 سال، داخلی سازی 90 درصدی ندارد.
به طور مثال رینگ ها، قطعات پلاستیکی، لاستیک ها، موتور، باطری، آینه و هرآنچه را که نام ببرید با افتخار ساخت داخلی است.
در نمایشگاه یک مدل موتورسیکلت با 2 مشخصات موجود است.
این موتور مادو 230 نام دارد.
نسخه 3 هزار وات، با باطری اسیدی قیمتی در حدود 38 تومن دارد که پیمایش آن 80 کیلومتر است.
مدل لیتیومی با باطری 31 آمپر ساعت، پیمایشی برای 90 کیلومتر داشته و قیمت آن 58 میلیون تومان است.
فروش به صورت اقساطی و 24 ماهه خواهد بود. میزان اقساط بر اساس پیش پرداخت مشتریان نیز متغیر است و فروش از دم قسط نیز داریم.
اخبار از دیگر تولیدات مادو موتو
دو مدل دیگر از اوایل سال 1402 اضافه خواهد شد. کلیک برقی از برج 5 تولید انبوه خواهد شد.
موتورسیکلتها طراحی ما نیست، بیس آن یاماها زوما است، اما ما آنرا با طراحی و تولید داخل عرضه میکنیم.