لیست سریع ترین ماشین های ایرانی؛ بهترین ماشین های وطنی از نظر سرعت کدامند؟

چکیده : در ادامه باهم نگاهی به شاخص‌های سنجش پر سرعت ترین خودروی ایرانی خواهیم انداخت و با لیست مدعیان سرعت در بین خودروهای ایرانی آشنا خواهیم شد.

اسم سفر و جاده که می‌‌آید، در ذهن خیلی از ما تصویر یک رانندگی تند و تیز در مسیرهای آسفالته تداعی می‌شود. شاید خود شما هم تجربه انفجار آدرنالین حین رانندگی با خودروهای پرسرعت را داشته باشید و حالا که صحبتش را می‌کنیم، دلتان بخواهد با سریع ترین ماشین ایرانی به جاده بزنید و گاز بدهید!

البته انتخاب پر سرعت ترین خودروی ایرانی به همین سادگی نیست و بایستی معیارهای مختلفی را برای سنجش قدرت و گشتاور پیشرانه پر سرعت ترین خودروی ایرانی درنظر گرفت. نوبت به عمل که برسد، برخی از پرشتاب ترین خودروهای ساخت ایران حرف‌های معقولی برای گفتن دارند.

از سوی دیگر با افزایش سرسام آور قیمت خودروهای خارجی (و حتی نمونه‌هایی که داخل کشور مونتاژ می‌شوند)، بسیاری از خریداران راهی جز انتخاب یکی از بهترین ماشین های ایرانی با بیشترین شتاب موجود ندارند. البته خودروهای اقتصادی مجهز به موتورهای قدرتمند و تکنولوژی توربو، عملکرد نسبتاً مناسبی از خود نشان می‌دهند تا وضعیت چندان ناامیدکننده نباشد.

اما آیا می‌دانید معیارهای سریع ترین ماشین ایرانی چه هستند؟ در ادامه باهم نگاهی به شاخص‌های سنجش پر سرعت ترین خودروی ایرانی خواهیم انداخت و با لیست مدعیان سرعت در بین خودروهای ایرانی آشنا خواهیم شد. پس کمربندها را سفت ببندید و آماده یک شتاب هیجان انگیز شوید!

معیارهای انتخاب سریع ترین ماشین ایرانی

عقربه‌های سرعت برای بسیاری از افراد فراتر از یک عدد ساده هستند؛ به عبارت دیگر هیجان سرعت همزمان با آدرنالین در رگ‌های شما، در سیستم ماشین نیز می‌جوشد. اگر شما هم از علاقه مندان به سرعت هستید و می خواهید با سریع ترین خودروهای ایرانی آشنا شوید حتماً چک لیستی از معیارهای زیر تهیه کنید و هنگام بررسی ماشین موردنظر، مطمئن شوید که تمام این ویژگی‌ها را یکجا داشته باشد.

  • شتاب، شمشیر تیز سرعت: شتاب، توانایی خودرو در تبدیل سکون به جنون سرعت را نشان می‌دهد. تایم پر شدن شتاب صفر تا صد، معیاری آشنا برای سنجش این شمشیر تیز به حساب می‌آید. در میان بهترین ماشین های ایرانی از نظر سرعت، دنا پلاس توربو اتوماتیک با شتاب 10 ثانیه، پرچمدار این میدان برشمرده می‌شود.
  • قدرت موتور: قلب تپنده هر خودرو، موتور آن است. هرچه قدرت موتور برحسب اسب بخار بالاتر باشد، می‌‌توانید انتظار شتاب بالاتر وحداکثر سرعت بیشتری از موتور داشته باشید. برخی از پر سرعت ترین خودروهای ایرانی از جمله دنا پلاس که به موتور توربوشارژ مجهز هستند، در عرصه قدرت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
  • گشتاور، رفیق شفیق شتاب: گشتاور، نیروی چرخشی موتور است که شتاب گیری را در دور موتورهای پایین یاری می‌کند. هرچه گشتاور یا تورک موتور به درجه بالاتری برسد، شتابی مثال‌زدنی را به ارمغان خواهد آورد.
  • گیربکس: نوع گیربکس نقش فوق العاده مهمی در سرعت سریعترین خودروی ایران بازی می‌کند. گیربکس‌های دستی، رقصی تند و تیز و گیربکس‌های اتوماتیک، رقصی نرم و روان را به نمایش می‌گذارند.
  • سیستم تعلیق و ترمز رام‌کننده: سیستم تعلیق و ترمز مناسب، قدرت هندلینگ و مانور خوبی به راننده می‌دهند. این ویژگی برای کنترل سرعت در پیچ‌ها و جاده‌های لغزنده اهمیت فراوانی دارد و مرز بین سرعت خطرناک و ایمنی را تعیین خواهد کرد.
  • آیرودینامیک و ساختار ایمن ماشین: همه چیز به قدرت و شتاب ختم نمی‌شود. شرط احتیاط، ایمنی و تناسب ساختاری و فیزیکی خودرو نیز خواهد بود. طراحی آیرودینامیک بدنه، ظرافت و سرعت رادرهم می‌آمیزد. هرچه طراحی آیرودینامیک‌تر باشد، مقاومت هوا کمتر و سرعت نهایی بیشتر خواهد بود.

بهترین ماشین های ایرانی از نظر سرعت

به معیارهای انتخاب پرسرعت ترین خودروهای وطنی پرداختیم. حالا نوبتی باشد، نوبت معرفی برترین و پرسرعت‌ترین غول‌های فولادی کشور است.

دنا پلاس، سریع ترین ماشین ایرانی

دنا پلاس توربو اتوماتیک نام خود را به عنوان پرشتاب ترین خودرو ایرانی ثبت کرده است. این شازده با شتابی که صفر تا صد را در 10 ثانیه پر می‌کند، قدرت 150 اسب بخاری و گشتاور 215 نیوتن متری، رقیبی سرسخت برای ماشین های ایرانی با بیشترین شتاب برشمرده می‌شود. گیربکس اتوماتیک 6 سرعته این خودرو هم انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها را به طور دقیق و روان انجام می‌دهد.

سیستم تعلیق و ترمز قدرتمند دنا پلاس توربو اتوماتیک، پایداری و هندلینگ خوبی را در سرعت‌های بالا به ارمغان می‌آورد. با این سیستم و طراحی آیرودینامیک بدنه دنا پلاس توربو اتوماتیک، می‌توان انتظار رانندگی پرشتابی را از سریع ترین ماشین ایران خودرو داشت.

البته با توجه به ساختار و استحکام متریال دنا پلاس و شرایط نه چندان مناسب جاده‌های ایران، توصیه می‌کنیم هوس نکنید که سرعت 205 کیلومتر بر ساعتی دنا پلاس توربو را تست کنید.

سورن توربو، سدان خانوادگی و پر سرعت ترین خودروی ایرانی

در میان خودروهای ایرانی، سورن توربو به عنوان یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین گزینه‌ها شناخته می‌شود. این خودروی پرسرعت ایرانی با اتکا به پیشرانه توربوشارژ و تکنولوژی‌های روزآمد، رقیبی سرسخت برای خودروهای چینی مونتاژ داخل محسوب می‌شود.

موتور سورن توربو دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه در کنار گیربکس اتوماتیک 5 سرعته، شتابی رضایت بخش برای عاشقان سرعت به همراه خواهد داشت. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت سورن توربو تنها 10 ثانیه است که در بین خودروهای ایرانی، رقمی قابل توجه و ستودنی به حساب می‌آید.

اما قدرت و شتاب، تنها برگ برنده سورن توربو نیستند. این خودرو به واسطه سیستم تعلیق اسپرت و ترمزهای قدرتمند، هندلینگ و پایداری بسیار بالایی در سرعت‌های بالا دارد. همچنین، استفاده از سیستم فرمان برقی، رانندگی با سورن توربو را در مسیرهای مختلف، آسان و لذت‌بخش کرده است.

شاهین اتوماتیک؛ گزینه اسپرت و پرشتاب ترین خودرو ایرانی

دنبال یک سدان کامپکت اتومات با رخ اسپرت و مناسب برای سفرهای خانوادگی می‌‌گردید؟ در بین سریع ترین ماشین های ایران، شاهین می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ شاهین با 110 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور، سرعت قابل قبولی190 کیلومتر بر سرعت را تحویل شما خواهد داد. این حجم قدرت، توسط گیربکس اتوماتیک 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتابی خیره‌کننده را به ارمغان می‌آورد.

اما ویژگی‌های شاهین اتوماتیک فقط در شتاب خلاصه نمی‌شود. مهندسان ایرانی در طراحی این خودرو، به هندلینگ و پایداری آن نیز توجه ویژه‌ای داشته‌اند. سیستم تعلیق اسپرت و ترمزهای قدرتمند، شاهین اتوماتیک را به یک خودرو قابل اعتماد در سرعت‌های بالا، سراشیبی و مسیرهای ناهموار تبدیل کرده‌اند.

علاوه بر قدرت و چالاکی، شاهین اتوماتیک از نظر امکانات رفاهی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم مولتی‌مدیا و دوربین دنده عقب، تنها بخشی از امکانات این خودرو هستند. البته ممکن است مصرف سوخت شاهین که نسبت به بهترین ماشین های ایرانی از لحاظ سرعت اندکی بالاست، کمی مشکل ساز باشد. اما اگر قصد خرید یک خودرو ایرانی برای سفر و یا حتی اجاره شاهین برای مسافرت را دارید، می‌توانید روی این تولید جدید سایپا حساب باز کنید.

اجاره پرسرعت ترین یوزهای ایرانی

در دنیای پرشتاب امروز، زمان طلاست. گاهی اوقات نیاز دارید که سریع‌تر از همیشه به مقصد برسید، گاه می‌خواهید هیجان سرعت را در یک مراسم خاص (به ویژه عروسی) تجربه کنید و گاه به دنبال چالشی جدید در دنیای خودروها هستید؛ اما خودروی شخصی نیازها را برآورده نمی‌کند. از سوی دیگر قیمت بازار ماشین های ایرانی با بیشترین شتاب چنان بالاست که رویای تصاحب سریعترین اتومبیل ایرانی محال به نظر می‌رسد. حال چه باید کرد؟

اگر به دنبال تجربه رانندگی با یک ماشین سریع ایرانی هستید، مؤسسه اجاره خودرو سپریس بهترین گزینه برای شماست. با ارائه طیف وسیعی از خودروهای ایرانی با شتاب و سرعت‌های مختلف، مناسب‌ترین ماشین را با شرایط عالی و با خیالی آسوده کرایه نمایید. داستان به همینجا ختم نمی‌شود؛ حتی می‌توانید با اجاره ماشین های ایرانی پرسرعت و لوکس، در هر مراسم و سفری درخشید و نگاه‌ها را به خود خیره کنید.

شاید می‌پرسید چرا باید سراغ سپریس برویم؟ پاسخ شما، در دلایل زیر نهفته است.

سپریس با ارائه طیف وسیعی از خودروهای ایرانی، از سدان‌های خانوادگی تا اسپرت‌های پرقدرت، نیاز هر سلیقه‌ای را برآورده می‌کند.

برخلاف بسیاری از مراکز رنت ماشین، سپریس شرایط آسانی برای اجاره خودرو ارائه می‌دهد تا شما بدون هیچ دغدغه‌ای، تجربه رانندگی با خودروهای مورد علاقه خود را داشته باشید. همچنین با ارائه پشتیبانی 24/7، در هر لحظه از شبانه‌روز در کنار شما خواهد بود تا سفری امن و آسوده را تجربه کنید.

جمع بندی

در این مقاله، به بررسی بهترین ماشین های ایرانی از نظر سرعت پرداختیم و با مدعیان عنوان سریع ترین ماشین ایرانی آشنا شدیم. شتاب، قدرت موتور، گشتاور، وزن، نوع گیربکس، سیستم تعلیق و ترمز، آیرودینامیک و… همه و همه در تعیین برنده این رقابت نفس‌گیر نقش داشتند.

انتخاب نهایی، به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. اگر به دنبال شتاب و سرعت خالص هستید، دنا پلاس توربو اتوماتیک بهترین گزینه خواهد بود. اما اگر به دنبال رانندگی نرم و راحت‌تر هستید، شاهین اتوماتیک می‌تواند انتخاب‌های مناسب‌تری باشد.

خبر خوب این است که شما می‌توانید پیش از خرید، تجربه رانندگی با این خودروها را داشته باشید. مؤسسه اجاره ماشین سپریس، امکان اجاره پر سرعت ترین ماشین های ایرانی را به شما می‌دهد تا با خیال راحت، قبل از خرید، رانندگی با آنها را تست کنید.

منتظر چه هستید؟ همین امروز به دنیای سرعت قدم بگذارید و هیجان رانندگی با غول‌های جاده‌ای ایران را تجربه کنید!

نظرات (0)
افزدون نظر