توقف طرح اجرای استانداردهای اجباری ABS و CBS در تولید موتورسیکلت

بر اساس مصوبه‌ جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، نیازی نیست که موتورسیکلت‌هایی که تا پایان سال 1404 تولید می‌شوند، به استانداردهای اجباری ABS و CBS مجهز شوند. چرا که این قانون در حال حاضر به تعویق افتاده است و از ابتدای سال 1405 اجرا خواهد شد.   

در این مصوبه که در جلسه 167 ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ تصویب شده، اینچنین آمده است که برای ارتقای نظام مالی کشور و رفع موانع تولید، اجرای استانداردهای اجباری ABS و CBS به تعویق می‌افتد.

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی خرید انواع دوچرخه‌ برای تردد در شهر

این امر دلایل مختلفی دارد، از مشکلات ایجاد شده در تأمین ارز واحدهای تولیدی از سال گذشته گرفته تا افزایش قیمت تولید محصولات بخاطر این تصمیم، عدم آمادگی فوری تأمین کنندگان خارجی در تحقیق، توسعه، نصب و … همگی در این میان اثرگذار هستند.

پس منطقی است که برای جلوگیری از کاهش تولید و قدم برداشتن در مسیر شعار سال، اجرای این استانداردها به تعویق بیفتد و از سال آینده اجرایی شوند.

اکنون نمایندگان انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت و نمایندگان سازمان ملی استاندارد باید پس از برگزاری جلسات متعدد، نسبت به رفع اختلافات بین خود اقدام کرده و باید تا بیست روز به یک توافق جامع برای زمان اجرای این استانداردها دست یابند. تا آن زمان، تصمیمات ستاد که تاکنون اعلام شده، اجرایی می‌شوند تا خدشه‌ای به سیستم تولید کشور و ارتقای نظام مالی وارد نشود.

نظرات (0)
افزدون نظر