موتور Motocompo گازی هوندا به بازار برمی‌گردد

هوندا در گذشته علاقه زیادی به موتورهای قابل حمل و تاشو داشت، همین امر منجر به توسعه محصولی در رده اسکوترها شد. موتور برقی Motocompacto طرفداران زیادی در آن زمان پیدا کرد و به خاطر طراحی خاص خود جلب توجه می‌کرد.

مدتی نگذشت که پتنت جدیدی نشان داد که نسخه اصلی Motocompo متعلق به دهه 80 میلادی چگونه بنظر می‌رسد و نسخه ارتقا یافته مدل اوریجینال چگونه خواهد بود. این نسخه به عنوان محصول قدرتمندی برای رفت و آمد در شهر ساخته شد.

Motocompo اوریجینال از همان زمان که به بازار آمد، به یکی از ماندگارترین موتورهای بازار تبدیل شد. ولی در همان اوایل دهه 80 فروش خوبی نداشت، چرا که کمپانی قصد داشت محصولی تاشو را ارائه کند که به راحتی در صندوق خودروها قرار بگیرد.

این مطلب را نیز بخوانید: منتظر فیس‌لیفت هوندا داکس ۱۲۵ مینی ۲۰۲۴ باشید

اما در واقعیت هنگامی که افراد می‌خواستند Motocompo را تا کنند، با مشکل روبرو می‌شدند چرا که بسیار سنگین و آهسته بود و به سختی تا می‌شد. بنابراین اصلا شبیه به چیزی که سازنده از آن تعریف کرده بود، نبود!

هوندا برای حل این مشکل از چندین کانسپت دیگر رونمایی کرد، این محصولات همگی برقی بودند و یکی از بهترین مدل‌ها نیز Motocompacto نام داشت. پتنت دیگری نیز معرفی شد که با گاز کار می‌کرد و یادآور نسخه اورجینال آن بود. البته یک فرق اساسی وجود داشت! انجین گازی در روزهایی که بیشتر محصولات به صورت برقی ساخته شده‌اند، مناسب نبود.

به هر حال، این ایده جدیدی است و هوندا قصد دارد Motocompo آینده خود را با برد بالایی بسازد. اینگونه از محصولات معمولا با انجین احتراقی و باک بنزین کوچکی ساخته می‌شوند. بی‌ام‌و i3 Range Extender یکی از بهترین مثال‌ها در اینجاست که با انجین بی‌ام‌و  C 650 GT کار می‌کرد.

هوندا نیز می‌خواهد انجین و باک بنزین را در هم بیامیزد و یک محصول تاشو تولید کند که در صندوق خودروهای برقی جای بگیرد. بنابراین میزان استفاده از دستگاه افزایش می‌یابد که شامل استفاده از موتورسیکلت یا خودروی برقی به تنهایی و یا با ترکیب هر دو به عنوان یک محصول هیبریدی با برد بالا می‌شوند.

پتنت جدید هوندا به طور واضح نشان می‌دهد که ایده 40 ساله سازنده از ساخت Motocompo قدیمی متعلق به دهه 80 چگونه بوده و چطور در صندوق عقب خودرو تا می‌شود. احتمالا هوندا قصد داشته باشد این محصول قدیمی خود را توسعه بخشیده و از نسخه جدید آن رونمایی کند، نکته مهم در ارتقای این موتور آن است که حتما سیستم خنک‌کننده و سیستم تهویه باید در موتور و خودرو استفاده شود‌.

این مطلب را نیز بخوانید: هوندا CB1300 سوپر فور و سوپر بول‌دور را آپدیت کرد

اگرچه ساخت چنین موتور ارتقا یافته‌ای به چندین سال زمان نیاز دارد! اما به هر حال می‌توانیم وارد مرحله جدیدی در صنعت موتورسیکلت شویم و ایده ترکیب خودرو و موتور را به واقعیت تبدیل کنیم. لطفا برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

موتور هوندا
نظرات (0)
افزدون نظر