موتورسیکلت ادونچر KPT 200 ایران دوچرخ یک موتور نسبتا سبک در سبک ماجراجویی یا همان ادونچر تورینگ است.
این موتورسیکلت در واقع محصولی از شرکت لیفان است و در کلاس ادونچر- تورینگ جمعوجور قرار میگیرد. این دسته موتورسیکلتها در خیابان، جاده و مسیرهای سخت کاربرد دارند.
گروه صنعتی لیفان که تولید کننده خودرو و موتورسیکلت چینی است طیف گسترده ای از موتورسیکلتهای مختلف را در زیرمجموعه موتورسیکلت خود بنام لیفان موتورسیکلت تولید و به بازار جهانی عرضه میکنند.
موتورسیکلت لیفان KPT200، چندی است در کارخانه نام آشنای معتبر و قدیمی ایران دوچرخ از زیرمجموعه گروه بهمن تولید و روانه بازار میشود توانسته برای خود در بازار نظرات به خودش در این دسته جلب کند.
با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو و از دسترس خارج شدن آن برای طیف وسیعی از جامعه، بازار موتورسیکلتها و اسکوترها از همیشه داغ تر شده و ما میخواهیم در سایت خبری موتورسیکلت پلاس موتو به نقد و بررسی موتورسیکلت ادونچر KPT 200 لیفان از ایران دوچرخ بپردازیم.
مشخصات فنی KPT 200 ایران دوچرخ
سیستم تعلیق جلو متشکل از یک جفت كمكهای تلسکوپی -فنري، روغني ۳۸ میلیمتری است و در عقب یک فنر بازويی متحرک مکانيکی را شاهدیم که سواری راحتی برای این وسیله نقیه دوچرخ محیا کرده است
انجین و قلب محرک KPT 200 ایران دوچرخ نیز از نوع چهارزمانه تکسیلندر آبخُنک ۱۹۸cc NBFII با فناوری تزریق سوخت الکترونیکی (EFI) است.
درنتیجه این موتور با ۱۲.۵ کیلووات معادل ۱۶.۸ اسببخار قدرت و ۱۶.۵ نیوتنمتر گشتاور تحویل راکب خود میدهد و این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته و یک مکانیزم زنجیری به چرخ عقب آن منتقل میشود.
نکته جالب اینجاست که با بررسی سایتهای خارجی قدرت موتور KPT200 با کمال تعجب 18 اسب بخار قدرت و 18 نیوتن متر گشتاور اعلام شده و احتمالا نسخه مونتاژی ایران دوچرخ با آن متفاوت است.
سیستم برق و جرقه ۱۲ ولت، ترمز های دیسکی جلو و عقب از دیگر ویژگی های فنی این ادونچر-تورینگ سبُک ایران دوچرخ میباشند.
طول KPT 200 به اندازه ۲.۰۰۰ میلیمتر و عرضش ۷۸۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن ۱.۳۴۰ میلیمتر میباشد و وزن خُشک (خالص) آن نیز ۱۵۳ کیلوگرم اعلام شده است.
حداکثر مسافت، سرعت و میزان مصرف سوخت KPT 200
مصرف سوخت لیفان KPT 200 ایران دوچرخ طبق کاتالوگ انتشار یافته معادل ۲.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و با باک ۱۴ لیتری آن به راحتی 500 کیلومتر با آن رانندگی کنید.
حداکثر سرعتی را که یا این موتورسیکلت میتوانید برانید نیز ۱۰۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
لاستیکهای KPT200 و عملکرد ترمز
با لاستیکهای اندازه 100 در جلو و 130 در عقب موتور، چسبندگی لازم برای شرایط جاده و مسیرهای آفرودی خارج از جاده فراهم کرده است.
ناگفته نماند که با دیسکهای ترمز 300 میلی متری جلو و 280 میلیمتری عقب شما هر زمان که لازم باشد این موتورسیکلت را متوقف کنید.
بررسی صندلی و دیگر نکات و موارد مهم
سوار شدن روی صندلی عریض این موتور برای مسافتهای طولانی برای راکب آن خسته کننده نیست.
میلههای دستگیره و گیرههای آلومینیومی به گونهای تنظیم شدهاند که موتورسوار بتواند فقط براحتی سوار KPT 200 شود و بتواند مسافت زیادی را با ایمنی بیشتری طی کند.
در مقابل زین عقب کمی باریک بوده و همراه موتورسوار در سفرهای طولانی راحتی مناسبی را نخواهد داشت.
داشتن درگاه پورت USB برای شارژ موبایل در در سفرهای ماجراجویی یکی از لازمه های هر موتورسیکلت در خانواده ادونچر تورینگ هست که در KPT 200 در بهترین جا تعبیه شده است.
این درگاه USB به شما کمک می کند تا در حین حرکت، تجهیزات خود را شارژ کنید.
نتیجه گیری
به طور کلی به KPT 200 باید عنوان یک پکیج یا گزینه مناسب نگاه کرد، چون نه تنها الزامات خارج از جاده را مثل آب خوردن برایتان برآورده می کند، بلکه هنگام سواری در شهر نیز عملکرد مناسبی دارد.
این موتورسیکلتی یک گزینه مناسبی است تا شما را 5 روز هفته به سر کار ببرد و در تعطیلات آخر هفته با آن به ماجراجویی بپردازید.
و البته با خدمات پشتیبانی ایراندوچرخ که یک برند 50 ساله در زمینه تولید دوچرخه و موتورسیکلت است خیالتان برای تامین قطعات و لوازم مصرفی نیز راحت خواهد بود.
امکانات KPT 200 | مشخصات |
---|---|
ابعاد موتورسیکلت | طول 1285 × عرض 780 × ارتفاع 2000 (میلی متر) |
فاصله دو محور | 1340 |
نوع انجین | چهار زمانه,تک سیلندر, آب خنک، EFI |
قطر سیلندر* کورس پیستون | 65.5×58.8 |
وزن خشک | 153 کیلو گرم |
باطری | 12 ولت 9 آمپر ساعت |
سیستم روشن کننده | استارتی |
سیستم برق و جرقه | 12 ولت ( ECU) |
حجم باک بنزین | 14 لیتر |
اندازه لاستیک جلو | 100/80-17/175 |
اندازه لاستیک عقب | 130/70-17/200 |
نوع روغن موتور | 15W/40-SF |
حجم سیلندر | 198 سی سی |
ضریب تراکم | 11:01 |
حداکثر سرعت | 105 کیلومتر بر ساعت |
حداکثر توان | 12/5 کیلو وات (8000 دور در دقیقه) |
حداکثر گشتاور | 16/5 نیوتن متر (6500 دور در دقیقه) |
نوع سوخت | بنزین با اکتان بیش از 93 |
مصرف سوخت | 2.2 لیتر / 100 کیلومتر |
سیستم انتقال قدرت | زنجیر چرخ |
سیستم جعبه دنده | 6 سرعته |
نوع ترمز جلو | دیسکی |
نوع ترمز عقب | دیسکی |
سیستم تعلیق عقب | بازویی متحرک (مکانیکی) |
کمکهای جلو | تلسکوپی -فنری، روغنی |
کمکهای عقب | فنری، روغنی |
سوالات متداول
انجین و قلب محرک KPT 200 ایران دوچرخ از نوع چهارزمانه تکسیلندر آبخُنک 200cc NBFII با فناوری تزریق سوخت الکترونیکی (EFI) است که معادل ۱۶.۸ اسببخار قدرت و ۱۶.۵ نیوتنمتر گشتاور تحویل راکب خود میدهد و این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته و یک مکانیزم زنجیری به چرخ عقب آن منتقل میشود.
ترمز دیسکی عقب و جلو با باک ۱۴ لیتری آن می توانید به راحتی 500 کیلومتر طی کنید.
تولید کننده رسمی این موتورسیکلت ایران دوچرخ بوده و برای دیدن باید لیست قیمت محصولات ایران دوچرخ در پلاس موتو ببینید.
ظاهرش زیاد دلچسب نیست موتور پیرمردیه
اصلا درس حسابی را نمیره فقط صدا داره
مشخصه تاحالا این موتور رو از نزدیک حتی ندیدید
موتور شتاب خیلی خوبی داره و جزو کم صداترین موتور های بازاره
من دارمش،برج۳خریدم اصلا باورم نمیشد اینجور موتوری باشه،خیلیییی قشنگتر از ان اس هست،سواریشم نرمتره،خیلی موتور کم اصتحلاکیه،توخیابون راه میری همه نگا میکنن،سرعتش من زمانی که آب بندیش نکردم۱۳۰تا باهاش رفتم،بعد آب بندی راحت۱۴۰میره،موتور نرمیه برای مسافرت،قیمتشم درسته الان پول کمی نیست،ولی با این پول نمیتونی یه زونتس مدل۹۷بخری،کع زونتس صفرشم بعد یه مدت لش میشه،میتونی جعبه بدی برات درست کنن هرجا که خواستی بری مسافت های دور،سوخشتم عالیه
سلام وقت بخیر. این موتور خدماتش خوبه یا مثل شرکت های کویر و/… مشکل سازه
ممنون میشم اطلاع بدین . و اینکه به نظرشما این موتور نسبت به مثلا پالس 180 مدل 95 ارزش خرید داره ؟؟
جانا سخن از زبان ما میگویی
کویر موتور بلایی سر آدم میاره که دیگه از موتور خریدن پشیمون شه
ایران دوچرخ تو زمینه موتور سابقه خوبی داره
من از شرکت هم پرسیدم همه قطعات رو موجود داره
به اضافه اینکه موتوری با kps شاهین موتور و مگلی ۲۰۰ یکیه
سلام وقت همگی بخیر
من پالس داشتم راضی بودم و الان kpt200 خریدم خیلی راحت تر از پالس هست شتاب خوب و روان در کل خدمات خوبی داره و خیلی کم استحلاک هست
10000کیلومتر در کل رفتم باهاش سوپاپ زد اصلا بدرد نمیخوره