حامی مالی

رویه ظرف سیل وکیوم + علت استفاده از سیل وکیوم

اخبار خودرو

چکیده : سیل وکیوم چیست و چه کاربردی دارد؟ سیل وکیوم یکی از بهترین محصولات در صنعت بسته بندی می باشد که برای وکیوم درب ظروف مورد استفاده قرار می گیرد؛ اگر به ظروف سالاد الویه آماده توجه کرده باشید، می بینید که رویه این ظروف بسیار مقاوم و سخت هستند که به این رویه ها سیل وکیوم یا لایه رو گفته می شود.

 سیل وکیوم چیست و چه کاربردی دارد؟ سیل وکیوم یکی از بهترین محصولات در صنعت بسته بندی می باشد که برای وکیوم درب ظروف مورد استفاده قرار می گیرد؛ اگر به ظروف سالاد الویه آماده توجه کرده باشید، می بینید که رویه این ظروف بسیار مقاوم و سخت هستند که به این رویه ها سیل وکیوم یا لایه رو گفته می شود که می توانند از جنس پلی اتیلن یا پلی پروپیلن باشند.

در مقاله تدوین شده زیر قصد داریم که شما را با تمام مشخصات و اطلاعات مربوط به سیل وکیوم و کاربرد آن آشنا کنیم؛ اگر می خواهید که در این زمینه سطح دانسته های خود را بالا ببرید تا انتها همراه ما باشید.

سیل وکیوم چیست؟

 با پیشرفت فناوری در صنعت بسته بندی تغییراتی اساسی و نوآورانه به وجود آمده است که یکی از آن ها را می توان به تولید سیل وکیوم اختصاص داد؛ سیل وکیوم چیست و چه کاربردی دارد؟ همان طور که در مقدمه به این موضوع اشاره کردیم، سیل وکیوم یکی از شیوه های مدرن بسته بندی می باشد که برای وکیوم کردن درب ظروف بسته بندی استفاده می شود و جنس آن می تواند از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن باشد.

سیل وکیوم بهترین شیوه برای حفاظت و نگهداری از محصولات تازه می باشد که  در این روش هوای داخل بسته بندی قبل از پک شدن به طور کامل خارج می شود و درب ظروف سیل وکیوم بر روی بسته بندی سیل می شود؛ کار سیل کردن این لایه روها یا سیل وکیوم با استفاده از دستگاه سیل وکیوم انجام می شود که این دستگاه ها در انواع مختلفی به تولید می رسند و به صورت ثابت یا قابل حمل می باشند.

مشخصات سیل وکیوم

 در معرفی مشخصات سیل وکیوم به این مورد اشاره می کنیم که سیل وکیوم باید با جنس ظروف هماهنگ باشد به این صورت که اگر ظرف بسته بندی از جنس پلی اتیلن است، سیل وکیوم یا لایه رو آن نیز باید از جنس پلی اتیلن باشد تا کار سیل کردن و دوخت پذیری به بهترین شکل انجام شود و در صورتی که جنس ظرف از پلی پروپیلن باشد لایه رو نیز باید از جنس پلی پروپیلن استفاده شود؛ توجه داشته باشید که سیل وکیوم به صورت دو لایه به تولید می رسد که لایه اول آن از پلی استر می باشد.

جالب است بدانید که سیل وکیوم در دو نوع بازشونده آسان و بازشونده سخت به تولید می رسد که نمونه سخت آن ها با توجه به ضخامت و متریال های استفاده شده در تولید آن جدا کردن سختی دارد؛ همچنین لایه رو یا سیل وکیوم که لایه اول آن از پلی استر است قابلیت چاپ دارد و افراد می توانند این محصولات را با قابلیت چاپ و بدون چاپ سفارش دهند که هر دو نمونه آن ها در باران پک قابل عرضه به مصرف کنندگان می باشند.

سیل وکیوم از نظر آنالیزی به صورت دو لایه یا سه لایه می باشد که دو لایه آن ها  با آنالیز پلی استر| پلی اتیلن یا پلی پروپیلن می باشد و سه لایه این محصولات نیز با آنالیز پلی استر| پلی استر متالایز| پلی اتیلن وجود دارند و نوع سه لایه این لایه رو ها برای بسته بندی محصولاتی استفاده می شوند که تولید کنندگان تمایل دارند محصولات داخل بسته بندی شان دیده نشود یا محصولات به گونه ای هستند که خاصیت اسیدی دارند و امکان نفوذ آن ها به بیرون وجود دارد که در این مواقع بهتر است که از سیل وکیوم سه لایه برای بسته بندی ظروف استفاده شود.

سیل وکیوم با ضخامت های مختلف در بازار وجود دارد که نوع دو لایه آن ها از ضخامت 50 میکرون شروع می شوند و تا 85 میکرون ادامه  دارند؛ اما ضخامت روتینی که در بازار استفاده رایجی دارد 62 میکرون است که ضخامت این لایه ها می تواند بیشتر شود و با استفاده از لایه رو هایی با این ضخامت محصولات درون بسته بندی در برابر نفوذ هوا و رطوبت مصون می مانند.

شاید برایتان جالب باشد که سیل وکیوم می تواند خاصیت آنتی فاگ داشته باشد؛ آنتی فاگ یا ضد بخار یکی از قابلیت هایی است که برخی از سیل وکیوم ها دارند و این خاصیت باعث می شود محصولات تازه ای که با این روش بسته بندی می شوند درون ظروف بخار نکنند.

برخی از درب های سیل وکیومی که از جنس  پلی استر هستند باید برای سیل کردن آن ها بر روی ظروف از لاک PS استفاده شود یا ظروف Pt که قابل سیل شدن نیستند برای سیل کردن آن ها از لاک های Ps استفاده می شود.

علت استفاده از سیل وکیوم برای بسته بندی

 همان طور که می دانید، هوا مهم ترین عاملی است که می تواند موجب فساد مواد غذایی شود؛ از این رو بسته بندی مواد غذایی با روش سیل وکیوم بهترین انتخاب است؛ زیرا در این شیوه هوایی وجود ندارد که در تماس مستقیم با مواد غذایی قرار بگیرد؛ از این رو می توان طعم و کیفیت مواد غذایی را برای یک مدت طولانی با استفاده از این متد بسته بندی حفظ کرد

هنگامی که مواد غذایی در بسته بندی هایی با پوشش سیل وکیوم قرار می گیرند هوای آن ها به طور کامل خارج می شود و محصولات برای مدت طولانی دست نخورده و تازه باقی می مانند، پس می توان نتیجه گرفت زمانی که مواد غذایی باید برای مدت طولانی نگهداری شوند بسته بندی سیل وکیوم برای آن ها بهترین گزینه می باشد.

مزایای استفاده از سیل وکیوم برای بسته بندی

استفاده از سیل وکیوم برای بسته بندی مزایای زیادی را برایتان در بر دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • با استفاده از سیل وکیوم می توانید تمام مواد غذایی را به بهترین شکل بسته بندی کنید و با حفظ طعم و کیفیت آن ها برای مدت طولانی از محصولات استفاده نمایید.
  • با استفاده از سیل وکیوم می توان مواد غذایی را برای مدت طولانی تر نگهداری کرد و به این طریق از فساد و خرابی آن ها پیشگیری به عمل آورد.
  • این روش از بسته بندی از محتویات درون خود به بهترین شکل محافظت می کند و جلوی از بین رفتن رطوبت آن ها را می گیرد.
  • این روش از بسته بندی به هیچ نوع گاز نگهدارند یا مواد شیمیایی نیاز ندارد.

انواع دستگاه بسته بندی سیل وکیوم

دستگاه هایی که برای بسته بندی سیل وکیوم استفاده می شوند انواع مختلفی دارند که در ادامه دو نمونه از رایج ترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • دستگاه بسته بندی وکیوم نازل (Nozzle-Type)

یکی از دستگاه های بسته بندی سیل وکیوم، دستگاه نازل است و نحوه کار آن به این صورت می باشد که بعد از خارج شدن هوا در کیسه از طریق یک نازل، قسمت دهانی کیسه به واسطه هیتر یا سیستم ضربه ای مهر و موم می شود؛ دو فرآیند وکیوم و بسته بندی در اکثر این  دستگاه ها به صورت اتوماتیک وار انجام می گرددد که با قرار دادن پا بر یککلید شروع می شود.

کار با این دستگاه نسبت به سایر ماشین آلات راحت تر می باشد؛ با این حال درجه خلاء کیسه های بسته‌بندی شده به واسطه  این نوع دستگاه کمتر از سایر ماشین آلات است.

  • دستگاه بسته بندی سیل وکیوم محفظه ای (Chamber-Type)

یکی دیگر از دستگاه های رایج سیل وکیوم، دستگاه محفظه ای نام برده می باشد که نحوه کار آن به این صورت است که ظرف حاوی مواد غذایی قرار داده شده در محفظه، وکیوم می شود و بعد از آن به واسطه یک سیستم ضربه ای در یک محفظه خلاء مهر و موم می گردد؛ انواع مختلف نیمه خودکار این ماشین آلات ممکن است چندین یا ده ها کیسه را به طور همزمان در محفظه خلاء بسته بندی نمایند.

خرید و سفارش سیل وکیوم

 همان طور که متوجه شدید، سیل وکیوم می تواند بهترین روش بسته بندی برای مواد غذایی و محصولاتی باشد که حفظ طعم و کیفیت آن ها برای یک مدت طولانی مهم است؛ ما در این مقاله هر اطلاعاتی که مربوط به سیل وکیوم و دستگاه های آن بودند را در اختیارتان قرار دادیم.

در خصوص نحوه خرید و سفارش سیل وکیوم باید به شما بگوییم که اگر قصد استفاده از این محصولات بسته بندی را دارید، ما آماده ایم تا در حجم انبوه آن ها را در اختیارتان قرار دهیم؛ باران پک تولید کننده انواع پاکت بسته بندی در تهران است که در زمینه تولید سیل وکیوم نیز فعالیت دارد و مطابق با نیاز مشتریان این محصول را در ابعاد مختلف به تولید می رساند و در اختیار آن ها قرار می دهد.

اگر تمایل به خرید درب ظروف سیل وکیوم را از باران پک دارید، پل های ارتباطی زیر می توانند شما را به کارشناسان فروش ما وصل کنند که برای دریافت اطلاع از قیمت سیل وکیوم نیز می توانید با شماره تلفن های درج شده در زیر تماس بگیرید.

شماره تماس 02144974522 – 02144974526

آدرس: تهران بلوار آیت الله کاشانی، نبش خیابان حسن آباد، پلاک 430 ساختمان آرمیتا طبقه دوم واحد 19

تبلیغ پایین مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
گالری تصاویر آپاچی 200 نیوفیس گالری تصاویر هوندا CB150R گالری تصاویر هوندا هورنت 2 گالری تصاویر اسکوتر ویسته 249 بنلی 10 ادونچر برتر دنیا از نظر قدرت معرفی ۱۶ تا از بهترین موتور سیکلت‌های درون شهری سوزوکی اینازوما GW 250 با 2 سیلندر جسارتی در اندازه بیکینگ!